Hvordan får i tid til at pleje jeres udseende? nybagte mødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2011

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

formoder TS ikke har børn endnu, men lad dig ikke skræmme af alle de "advarsler" om at det er der ikke tid til, at tiden til dig selv sættes på standby det næste lange stykke tid, fordi der  kommer en baby. Selvfølgelig ændes mange ting, men man skal også huske på ikke at gøre det mere besværligt end nødvendigt at få tid til sig selv. Vil du til frisøren, det tager sjældent mere end max 2 timer, hvis du skal farves eller lign, så sørg for at have givet dit barn mad inden du tager afsted. Bed farmand, farmor eller mormor kigge efter barnet. Det kan sagtens lade sig gøre.

Aftal med din mand/kæreste at du fx,. hver lørdag gerne vil have 1 time på badeværelset, hvor du ikke vil forstyrres, han kan sagtens kigge efter barnet i den time. Tror det er godt givet ud at man får lidt tid til sig selv.

Jeg har aldrig haft problemer med at gøre de ting jeg gerne vil, har sjældent planlagt noget langt ud i tuden, men grebet muligheden når den har været der.

I gang med plejen kære TS, forkæl dig selv efter alle kunstens regler, er sikker på din kæreste vil kigge efter baby, og så er alle glade

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2011

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Gaia skriver:

Alt det luksus har du ikke tid til som nybagt mor længere er den ikke.

min påstand er jo så, at det er et spørgsmål om prioritering

Og viljen til at acceptere at livet "ikke går i stå" fordi der kommer en baby i familien.

Anmeld

29. oktober 2011

K.Rehder

Jeg har en dejlig kæreste der gladeligt tager vores datter, så jeg kan få lidt tid til mig selv Jeg føler selv jeg får mere overskud til alting hvis jeg selv synes jeg ser godt ud, selv hvis det indebærer at jeg skal tage make up på med baby på armen!.....Derudover er vi nogle tøser der har en fast tøse-tirsdags-aftale med ansigt- og kropspleje, farvning og klipning (en af dem er frisør) og Kanal4 med "mig og mig mor", De Unge Mødre" og "Singleliv" i baggrunden.................Sådan en fasst ugedag til sig selv og tøserne er fuldstændig uundværlig!

Anmeld

29. oktober 2011

Mira0911

Gør de fleste ting når den bette sover... 

Anmeld

29. oktober 2011

mor2011_

Altså jeg må indrømme at jeg har aldrig haft problem med det da min dreng var baby men det går meget an på hvordan baby er

Anmeld

29. oktober 2011

Isabella_mor

lad mig sige det pænt... jeg lignede døden fra lübech de første 3 mdr efter fødslen. og der er stadiug dage hvor jeg ikke når at ré mit hår....!! såeh.. ja.. tiden er der skam. men jeg bruger den bare ikke lige på mig selv... 

(skyder straks skylden på baby.dk for at stjæle alt min mig/egokvalitetstid)

Anmeld

29. oktober 2011

lycly

Det er kun meget få dage hvor jeg ikke har "nået" at få lagt make-up eller komme i bad. Jeg har altid kunnet komme i bad osv, men har også haft en meget nem baby lige fra start, som sov meget. Nu sover hun til gengæld ikke så meget, men jeg VIL i bad hver dag. Så jeg sætter hende bare i skråstolen og stiller hende i døren til badeværelset . Så kan jeg holde øje med hende imens  

Anmeld

29. oktober 2011

twinny

isabellamor skriver:

lad mig sige det pænt... jeg lignede døden fra lübech de første 3 mdr efter fødslen. og der er stadiug dage hvor jeg ikke når at ré mit hår....!! såeh.. ja.. tiden er der skam. men jeg bruger den bare ikke lige på mig selv... 

( skyder straks skylden på baby.dk for at stjæle alt min mig/egokvalitetstid)

os her...

Anmeld

29. oktober 2011

Isabella_mor

Baby-støv skriver:

os her...

haha jaaaa. hvad er det for noget..  

Anmeld

29. oktober 2011

annec

Anonym skriver:

Tænkte på hvordan i får tid til at gå op i jer selv når i er nybagte mødre eller har babyer? Fx, når i skal have farvet hår, købe tøj, tage sol, osv osv. 

Har en dejlig og nem baby, så har haft mere tid end jeg troede jeg fik når jeg blev mor. Har været til frisør 2 gange og der har min kæreste passet ham. Kan dog ikke være væk fra ham uden at savne ham for meget <3

men når jeg shopper er han med.. Han ligger i barnevognen hvor vi har et legestativ, og siger aldrig et kuk. Han elsker at ligge og kikke på det, og får sig en rigtig sludder og smiler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.