Hvordan får i tid til at pleje jeres udseende? nybagte mødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.124 visninger
33 svar
0 synes godt om
29. oktober 2011

Anonym trådstarter

Tænkte på hvordan i får tid til at gå op i jer selv når i er nybagte mødre eller har babyer? Fx, når i skal have farvet hår, købe tøj, tage sol, osv osv. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2011

Frøken J.

Meget simpelt: har ikke tiden. Så må droppe det. Med de konstant skrigende baby må man (jeg) prioritere. Og de få ledige øjeblikke bruges på at spise og drikke. Så lige nu er jeg bare ikke toplækker og sådan er det bare :-)

Anmeld

29. oktober 2011

MetteS81

Når jeg skal have farvet hår får jeg min datter passet af min mor eller min kæreste. Første gang var hun 2 mdr gammel og her passede min mor hende mens jeg fik lavet striber...Og hvis jeg vil på shoppetur tager jeg hende bare med...da hun var et par mdr gammel lå hun som regel og sov gennem det hele men nu hvor hun er 9,5 mdr så nyder hun at komme på tur hvor hun kan sidde i barnevognen og smile og charmere alle omkring hende  

Anmeld

29. oktober 2011

ano14316

Det er der ganske enkelt bare ikke tid til lige nu..

Det eneste skønhedsmæssioge jeg har fortaget mig siden jeg fødte for 3 uger siden er jeg plukkede bryn i går og så har jeg filet negle et par gange..

Anmeld

29. oktober 2011

MetteS81

Hov sorry, jeg er selvfølgelig ikke nybagt mor nu! Men har jo været  og det var hvad jeg gjorde dengang....de første par uger var jeg faktisk bare hjemme så der gjorde jeg intet udover at tage mig af hende, men efter 4-5 uger begyndte jeg at tage mere ud, fx på shoppetur og lign

Anmeld

29. oktober 2011

Gaia

Alt det luksus har du ikke tid til som nybagt mor længere er den ikke.

Anmeld

29. oktober 2011

twinny

Frøken J. skriver:

Meget simpelt: har ikke tiden. Så må droppe det. Med de konstant skrigende baby må man (jeg) prioritere. Og de få ledige øjeblikke bruges på at spise og drikke. Så lige nu er jeg bare ikke toplækker og sådan er det bare :-)

enig...

Når der er tid, så det er en luxus at spise, drikke og nå i bad.. Gud hvor er det skønt med et bad..

Anmeld

29. oktober 2011

chael

Anonym skriver:

Tænkte på hvordan i får tid til at gå op i jer selv når i er nybagte mødre eller har babyer? Fx, når i skal have farvet hår, købe tøj, tage sol, osv osv. 

Altså nu er jeg nybagt mor til en på 3 uger og har også 2 store unger, så lige for tiden, der er der sgu ikke meget "mig tid"

Men det kommer.

Jeg regner da ikke med at rende rundt uden makeup de næste måneder. Om 1 mds tid vil jeg da gerne tilbage til min hverdags makeup igen

Men lige pt der tænker jeg ikke meget over det og nyder friheden i ikke at skulle tænke eller bruge tid på makeup osv.

Og frisør bliver der heller ikke noget af før end i det nye år

Men det kommer

*Camilla

Anmeld

29. oktober 2011

NinaNymannMadsen

jamen hårfarvning er der intet af til mig før jeg er færdig med at amme da men det er også kun nogen måneder endnu. tog til frisør lidt under en uge før jeg fødte så mit hår er nyklippet.
tager ikke sol og har aldrig gjort det.

når et bad når den bette sover, og det samme gælder hvis jeg skal ha bare lidt makeup på.

shoppetur kan sagtens ske uden problemer når man har en bette en, hun kommer bare i barnevognen og så ligger hun der og sover stort set hele turen igennem.

hun er lidt over 3 uger, og jeg er en af dem der ikk bare kan sidde hjemme hele dagen lang og bare være der hjemme vil gerne lave noget.

men ellers er der sku ikk tid til ret meget "mig-tid"

Anmeld

29. oktober 2011

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

formoder TS ikke har børn endnu, men lad dig ikke skræmme af alle de "advarsler" om at det er der ikke tid til, at tiden til dig selv sættes på standby det næste lange stykke tid, fordi der  kommer en baby. Selvfølgelig ændes mange ting, men man skal også huske på ikke at gøre det mere besværligt end nødvendigt at få tid til sig selv. Vil du til frisøren, det tager sjældent mere end max 2 timer, hvis du skal farves eller lign, så sørg for at have givet dit barn mad inden du tager afsted. Bed farmand, farmor eller mormor kigge efter barnet. Det kan sagtens lade sig gøre.

Aftal med din mand/kæreste at du fx,. hver lørdag gerne vil have 1 time på badeværelset, hvor du ikke vil forstyrres, han kan sagtens kigge efter barnet i den time. Tror det er godt givet ud at man får lidt tid til sig selv.

Jeg har aldrig haft problemer med at gøre de ting jeg gerne vil, har sjældent planlagt noget langt ud i tuden, men grebet muligheden når den har været der.

I gang med plejen kære TS, forkæl dig selv efter alle kunstens regler, er sikker på din kæreste vil kigge efter baby, og så er alle glade

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.