Nu kan jeg snart ikke holde det ud mere...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2011

Dinna88

SpunkenJo skriver:

Der er jo tale om en situation der er farlig for hende rent sundhedsmæssigt, og som er ved at udvikle sig til en sundhedsfaelig situation for jer også

Hvis I ar stået med jakker på for overhovedet at holde ud at være i jeres egen lejlighed, så ringede jeg straks til polisen og fortalte hvor slemt det står til!!
- i frygter jo for hendes velbefindende!!

De har nogle tråde de kan trække i her og nu, hvis situationens er til det for hendes helbreds skyld.

Skriv evt. en pb til mig.

Jeg håber for jer der kommer til at ske noget i denne sag snarest!! Det er jo helt uansvarligt at kommunen ikke endnu har grebet ind med de anmeldelser!!!

Stakkels gamle dame. Har stået inde i sådanne lejligheder før. Uf! Bvadr og iek, det er KLAMMO!!!

Pøj pøj med det

Lige præcis, lige præcis. Det er nemlig ubegribeligt.

Jeg skriver lige til dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2011

Dinna88

KaLee skriver:

Øv hvor jeg føler med jer - En ting er generne med hendes "livsstil", men det er jo et tydeligt tegn på at hun har brug for hjælp! og det må være endnu værre at tænke på... 

Som flere har sagt, så ring til psykiatrien og kommunen... derudover, så må politiet kunne gøre noget. Her er tale om en kvinde som (højst sandsynligt) er psykisk syg, på den ene eller anden måde, og hun er berettiget til noget hjælp - så det skal hun have..  

Nemlig - det er forfærdeligt at tænke på hvilket liv hun lever! Hun er ensom, det er helt sikkert, og det var da også derfor hun fik en kat. Men jeg må indrømme, at jeg tænkte mere på katten end på hende da jeg skrev til boligforeningen, at hun havde en kat. Det var SÅ synd for den Den var slet ikke tam og den var rigtig tynd. Den stak flere gange af ud i opgangen, hvor jeg hjalp med at fange den. Den VILLE bare IKKE ind i lejligheden igen. Så tænk lige hvordan det er for hende også Det er nok også en af grundene til at hun er så nysgerrig i vores andres liv - hun sidder jo bare bag sine gardiner dagen lang om vinteren, om sommeren sidder hun nogle gange på sin altan og holder øje med os.

Vi ringede jo direkte til en kvinde der har med sådan noget at gøre, og hun var ligeglad, stort set. Afbrød min mor og lod hende ikke forklare noget. Det kan godt være, at politiet må være en sidste udvej.

Anmeld

30. oktober 2011

.....

Ej føj for den lede

Bliver sgu også lidt sur over at der er INGEN som gør noget ved det, selvom i har klaget. Man kan da ikke leve med den stank .
Det med hjemmehjælperen..så lyder det altså MEGET mærkværdigt i mine ører at hun åbenbart synes det hele er i orden ved den dame.. Der er jo altid et eller andet galt, når stanken er SÅ slem..der er jo altid en kilde til lugten

Synes det er træls at i skal lufte ud osv, for at "leve" i jeres eget hjem, det kan da ikke være rigtig altså!

Håber at der snart kommer en eller anden ud til hende, udover hjemmehjælpen, som kan se hvad der foregår i hendes lejlighed..man kan jo aldrig vide hvad der sker bag lukkede døre

Anmeld

30. oktober 2011

SpunkenJo

Dinna88 skriver:

Lige præcis, lige præcis. Det er nemlig ubegribeligt.

Jeg skriver lige til dig

Efter en dag med lagersalg, fik jeg da lige sendt dig en pb

Anmeld

30. oktober 2011

Dinna88

SpunkenJo skriver:

Efter en dag med lagersalg, fik jeg da lige sendt dig en pb

Uh, det lyder ellers lækkert!! Men tak! Jeg sætter stor pris på det!

Anmeld

1. november 2011

Laura.

Dinna88 skriver:

en anmeldelse til kommunen, to klager fra os til boligforeningen samt to klager fra overboen til boligforeningen senere... Og stadig ingen ændring.

Sagen er den, at damen nedenunder os lever et klamt liv. Jeg kan ikke sige  jer hvor gammel hun er, fordi hun både kan ligne en på 55 og 75... Udefra virker lejligheden lidt skummel. Hun har tykke tykke gardiner trækket for 24 timer i døgnet, og vinduerne er aldrig åbne. Går man ind i opgangen vil man 90 % af gangene møde en vammel stank af kat/kattebakke/indelukkethed/råddenskab/OSV. Kigger man på hendes håndtag er det smurt ind i skidt.

Damen selv er også forfærdelig at se på. Som sagt er hendes alder slet ikke til at regne ud. Hun har kort hår der står lige op i luften - mon ikke der lever diverse dyr i det. Og så LUGTER hun!!!

Min mor har engang mødt hende med en muggen kylling, der havde fået et grønt tæppe på sig (hvis I forstår....) den skulle hun have spist, men den var vist alligevel blevet lidt for gammel. (siger du det?!) 

det værste er dog stanken. Nogle gange må vi holde vejret i opgangen og jeg har været ved at kaste op. Der er et stykke ned til vores skraldespande, men da hun i sommers sad på sin altan med åben dør (den ENESTE udluftning!!) var det som at gå ind i en mur, så slemt var lugten helt nede ved skraldespandene.

Det er synd for kvinden at hun lever sådan, men vi kan jo ikke melde hende igen - hun bestemmer selv hvordan hun lever, og hjemmejælpen mener tilsyneladende ikke, at hun lever i et skadeligt miljø. (Hvilket kun kan være løgn!!!)

Men vi har klaget til boligforeningen og meldt hende til kommunen fordi det påvirker VORES liv.. Forestil jer, at I i denne kulde må have alle vinduer åbne, også om natten, for bare at få LIDTR bugt med stanken. Den kommer ind fra en rist under køleskabet og udsugningen på badeværelset samt fra emthætten... Når jeg står op om morgenen er det til den vildeste stank fordi det ikke længere går at have vinduerne åbne om natten. Om dagen sidder jeg med i hvert fald 1 tæppe om mig, fordi vinduerne må være åbne... 

Det er forfærdeligt.. Men der kan intet gøres.. De får en chok når hun flytter - vi er sikre på, at den kat hun engang havde (Vi tror hun er kommet af med den, fordi vi klagede) har lavet stort og småt hvor den nu kunne komme til det.. Og det er jo ikke blevet fjernet! Dette er kun antagelser... Men de må være sande, med den stank.. Det eneste vi har set af hendes lejlighed er hendes gang, og det var slemt..

Hold op, hvor er det ikke til at bo i.. og vi har ikke råd til at flytte. Jeg flytter om under et år, men så er min mor tilbage suk..

Wow...! Jeg kunne havde skrevet en lign. indlæg for 5 år siden..

Vi boede også i opgang med en dame på omkring 50-55 år. Hun boede alene med sin kat i en ét værelses lejlighed. Hun var både doven og kedelig at se på - en type der aldrig gjorde noget ud af sig selv, men når hun ingen mand/kæreste havde var det vel også ligegyldigt.
Der stank altid i opgangen og stanken kom fra hendes lejlighed. Når man gik forbi hendes vinduer - der en sjælden gang var åbnet på klem, kunne man tydeligt lugte hvor fæl en stank hun levede i, og hendes vindueskarme var fyldt med spindelvæv og store døde edderkopper. Et tydeligt bevis på at damen aldrig gjorde rent heller.  

Da hun på et tidspunkt var på ferie, gik en fra opgangen om på hendes terasse, som lå lige ud til vores lille fælles have, for at kigge ind ad vinduerne. Hendes lille altan var proppet med affald og der lå gryder med masrester og mider der gravlede rundt - FØJ !! Inde i hendes stue flød der også med skrældeposer, allevejne. Hun havde pænt lavet en sti for affaldet så hun kunne komme rundt i lejligheden  endda i hendes køkken flød der med skraldeposer og man kunne tydeligt se, at banan fluerne havde invadereet hendes hjem. - så klamt !

Vi andre blev enige om at skrive et brev til hende med vores underskrifter på at NU skulle hun se at få gjort noget med det, for det tiltrak endda mus og rotter. Dagen efter fik hun fyldt 4 store skraldespande og det der ikke kunne være der, smed hun bare ved siden af.

Her for et halvt år siden var den gal igen. Vi gad dog ikke gøre det store ud af det, da vi alligevel skulle til at flytte. Min kæreste havde læst en artikkel om én der havde ringet til politiet, da han mistænkte en fra sin opgang at være død, fordi der stank i hans opgang. Politiet kom ud, de fandt ingen døde men påmindede vedkommende som boede i lejligheden om at få ryddet og og gjort rent. - denne artikkel printede min kæreste ud og hængte op i vores opgang.. et par dage efter var den revet ned.. heh..

Vi er så glade for at vi er flyttet derfra, selvom jeg savner den gl. lejlighed.. men stnaken fra opgangen og hendes lejlighed kommer jeg sg ikke til at savne..

Jeg ved ikke hvad I ellers kan gøre.. måske som vi gjorde - skriv et brev til hende og lad alle fra opgangen skriver under på det. Måske hjælper det også for jer ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.