Nu kan jeg snart ikke holde det ud mere...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.206 visninger
35 svar
0 synes godt om
28. oktober 2011

Dinna88

en anmeldelse til kommunen, to klager fra os til boligforeningen samt to klager fra overboen til boligforeningen senere... Og stadig ingen ændring.

Sagen er den, at damen nedenunder os lever et klamt liv. Jeg kan ikke sige  jer hvor gammel hun er, fordi hun både kan ligne en på 55 og 75... Udefra virker lejligheden lidt skummel. Hun har tykke tykke gardiner trækket for 24 timer i døgnet, og vinduerne er aldrig åbne. Går man ind i opgangen vil man 90 % af gangene møde en vammel stank af kat/kattebakke/indelukkethed/råddenskab/OSV. Kigger man på hendes håndtag er det smurt ind i skidt.

Damen selv er også forfærdelig at se på. Som sagt er hendes alder slet ikke til at regne ud. Hun har kort hår der står lige op i luften - mon ikke der lever diverse dyr i det. Og så LUGTER hun!!!

Min mor har engang mødt hende med en muggen kylling, der havde fået et grønt tæppe på sig (hvis I forstår....) den skulle hun have spist, men den var vist alligevel blevet lidt for gammel. (siger du det?!) 

det værste er dog stanken. Nogle gange må vi holde vejret i opgangen og jeg har været ved at kaste op. Der er et stykke ned til vores skraldespande, men da hun i sommers sad på sin altan med åben dør (den ENESTE udluftning!!) var det som at gå ind i en mur, så slemt var lugten helt nede ved skraldespandene.

Det er synd for kvinden at hun lever sådan, men vi kan jo ikke melde hende igen - hun bestemmer selv hvordan hun lever, og hjemmejælpen mener tilsyneladende ikke, at hun lever i et skadeligt miljø. (Hvilket kun kan være løgn!!!)

Men vi har klaget til boligforeningen og meldt hende til kommunen fordi det påvirker VORES liv.. Forestil jer, at I i denne kulde må have alle vinduer åbne, også om natten, for bare at få LIDTR bugt med stanken. Den kommer ind fra en rist under køleskabet og udsugningen på badeværelset samt fra emthætten... Når jeg står op om morgenen er det til den vildeste stank fordi det ikke længere går at have vinduerne åbne om natten. Om dagen sidder jeg med i hvert fald 1 tæppe om mig, fordi vinduerne må være åbne... 

Det er forfærdeligt.. Men der kan intet gøres.. De får en chok når hun flytter - vi er sikre på, at den kat hun engang havde (Vi tror hun er kommet af med den, fordi vi klagede) har lavet stort og småt hvor den nu kunne komme til det.. Og det er jo ikke blevet fjernet! Dette er kun antagelser... Men de må være sande, med den stank.. Det eneste vi har set af hendes lejlighed er hendes gang, og det var slemt..

Hold op, hvor er det ikke til at bo i.. og vi har ikke råd til at flytte. Jeg flytter om under et år, men så er min mor tilbage suk..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2011

Clisolka

Fy for....  Kan boligforeningen ikke hjælpe?

Anmeld

28. oktober 2011

Sabsy

Jeg ville nok ringe til hjemmeplejen, eller politiet.
Jeg prøvede det samme under min udd., vi fik en opringning af politiet om at vi skulle komme ud. (Hun havde INGEN pårørende) Og de åbnede døren, og derinde sad der en lille dame på 70år der ikke havde fået mad, toiletbesøg eller omsorg i måneder! Der stod bræk i spande, køleskabet var muggent (det gik næsten selv) og jeg var rystet!

Hun havde en hund der sked og pissede i lejligheden da hun ikke kunne overskue at gå med den - den var.blevet blind pga noget øjenproblem.

Men det var beboerne der havde tilkaldt politiet fordi der lugtede så grimt.

Og jeg var gravid i 3mdr og min kvalme var lige stoppet, meeeeen kom stærkt igen
Havde så obdt af hende..

Anmeld

28. oktober 2011

Dinna88

Babymor2010 skriver:

Fy for....  Kan boligforeningen ikke hjælpe?

Det må du nok sige Glemte at nævne, at det med gæster bare er næsten umuligt. Jeg har to veninder og min kæreste der er klar over hvad det er, så de siger bare "puha, det er slemt i dag" eller noget.. Og ligeledes med den tætteste familie og min mors veninde osv. Men altså, fødselsdage er f.eks. bare et mareridt, fordi vi ikke ved om det kommer til at lugte den dag.

Nej... Boligforeningen har fået fire skriftlige klager og en opringning. Ved opringningen sagde manden så, at kommunenen er ind over, men der var intet ved hende, da vi ringede til kommunen. Og de kan jo ikke smide hende ud. Hun burde komme på plejehjem..

Anmeld

28. oktober 2011

Sabsy

Og med intet tolietbesøg til en dame der ikke kan gå, så kab du regbe ud hvordan hendes sofa så ud og lugtede..

Anmeld

28. oktober 2011

Dinna88

Bubbes skriver:

Jeg ville nok ringe til hjemmeplejen, eller politiet.
Jeg prøvede det samme under min udd., vi fik en opringning af politiet om at vi skulle komme ud. (Hun havde INGEN pårørende) Og de åbnede døren, og derinde sad der en lille dame på 70år der ikke havde fået mad, toiletbesøg eller omsorg i måneder! Der stod bræk i spande, køleskabet var muggent (det gik næsten selv) og jeg var rystet!

Hun havde en hund der sked og pissede i lejligheden da hun ikke kunne overskue at gå med den - den var.blevet blind pga noget øjenproblem.

Men det var beboerne der havde tilkaldt politiet fordi der lugtede så grimt.

Og jeg var gravid i 3mdr og min kvalme var lige stoppet, meeeeen kom stærkt igen
Havde så obdt af hende..

hvad kan hjemmeplejen gøre? 

Puha, en forfærdelig historie  Men det her er længerevarende.. Min mor mener at det begyndte et par år efter vi flyttede ind (jeg husker det ikke, føler vi har levet med det hele tiden) dvs. vi har levet med det i to år, i hvert fald. Så tror jeg ikke politiet vil gøre noget, det er jo ikke fordi der muligvis er et lig eller noget. 

Anmeld

28. oktober 2011

Dinna88

Bubbes skriver:

Og med intet tolietbesøg til en dame der ikke kan gå, så kab du regbe ud hvordan hendes sofa så ud og lugtede..

Ej, fy føj for... Fanden.. Undskyld mit franske. Stakkel dame, hund og jer.. 

Anmeld

28. oktober 2011

Sabsy

Dinna88 skriver:

hvad kan hjemmeplejen gøre? 

Puha, en forfærdelig historie  Men det her er længerevarende.. Min mor mener at det begyndte et par år efter vi flyttede ind (jeg husker det ikke, føler vi har levet med det hele tiden) dvs. vi har levet med det i to år, i hvert fald. Så tror jeg ikke politiet vil gøre noget, det er jo ikke fordi der muligvis er et lig eller noget. 

De kan give hende rengøring, tilsyn, psykisk støtte og pers. pleje

Anmeld

28. oktober 2011

Dinna88

Bubbes skriver:

De kan give hende rengøring, tilsyn, psykisk støtte og pers. pleje

åh, ja, men jeg mente hvis vi ringer til dem Hun har en hjemmehjælper der kommer ved hende. Jeg har aldrig set hende, men det har min bror.

Anmeld

28. oktober 2011

Sabsy

Dinna88 skriver:

åh, ja, men jeg mente hvis vi ringer til dem Hun har en hjemmehjælper der kommer ved hende. Jeg har aldrig set hende, men det har min bror.

Ring og fortæl dem situationen. Spørg dem lige ud om de svigter hende, og hvis ikke - så spørg om de ville kunne bo sådan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.