Dinna88 skriver:
en anmeldelse til kommunen, to klager fra os til boligforeningen samt to klager fra overboen til boligforeningen senere... Og stadig ingen ændring.
Sagen er den, at damen nedenunder os lever et klamt liv. Jeg kan ikke sige jer hvor gammel hun er, fordi hun både kan ligne en på 55 og 75... Udefra virker lejligheden lidt skummel. Hun har tykke tykke gardiner trækket for 24 timer i døgnet, og vinduerne er aldrig åbne. Går man ind i opgangen vil man 90 % af gangene møde en vammel stank af kat/kattebakke/indelukkethed/råddenskab/OSV. Kigger man på hendes håndtag er det smurt ind i skidt.
Damen selv er også forfærdelig at se på. Som sagt er hendes alder slet ikke til at regne ud. Hun har kort hår der står lige op i luften - mon ikke der lever diverse dyr i det. Og så LUGTER hun!!!
Min mor har engang mødt hende med en muggen kylling, der havde fået et grønt tæppe på sig (hvis I forstår....) den skulle hun have spist, men den var vist alligevel blevet lidt for gammel. (siger du det?!)
det værste er dog stanken. Nogle gange må vi holde vejret i opgangen og jeg har været ved at kaste op. Der er et stykke ned til vores skraldespande, men da hun i sommers sad på sin altan med åben dør (den ENESTE udluftning!!) var det som at gå ind i en mur, så slemt var lugten helt nede ved skraldespandene.
Det er synd for kvinden at hun lever sådan, men vi kan jo ikke melde hende igen - hun bestemmer selv hvordan hun lever, og hjemmejælpen mener tilsyneladende ikke, at hun lever i et skadeligt miljø. (Hvilket kun kan være løgn!!!)
Men vi har klaget til boligforeningen og meldt hende til kommunen fordi det påvirker VORES liv.. Forestil jer, at I i denne kulde må have alle vinduer åbne, også om natten, for bare at få LIDTR bugt med stanken. Den kommer ind fra en rist under køleskabet og udsugningen på badeværelset samt fra emthætten... Når jeg står op om morgenen er det til den vildeste stank fordi det ikke længere går at have vinduerne åbne om natten. Om dagen sidder jeg med i hvert fald 1 tæppe om mig, fordi vinduerne må være åbne...
Det er forfærdeligt.. Men der kan intet gøres.. De får en chok når hun flytter - vi er sikre på, at den kat hun engang havde (Vi tror hun er kommet af med den, fordi vi klagede) har lavet stort og småt hvor den nu kunne komme til det.. Og det er jo ikke blevet fjernet! Dette er kun antagelser... Men de må være sande, med den stank.. Det eneste vi har set af hendes lejlighed er hendes gang, og det var slemt..
Hold op, hvor er det ikke til at bo i.. og vi har ikke råd til at flytte. Jeg flytter om under et år, men så er min mor tilbage
suk..
det minder mig lidt om en sag vi havde der hvor mine forældre bor nu.. der boede en ung kvinde i opgangen, tror hun var i 40erende på det tidspunkt. Der gik rygter om at hun havde banket sine børn, og at de levede i en svinesti.. det med børnene ved man ikke om var sandt. Men svinestien var.
En dag havde boligforeningen og kommunen fået nok. børnene blev tvangsfjernet, og lejeligheden ryddet.
De gik 4 mand og ryddede op via en sliske hvor alt blev smidt ned i en container.. dette gjorde de i 6 timer.. så kan man selv regne ud hvor meget lort de har fundet i lejeligheden 
( det skal siges at når børnene endeligt gik ned med affald, så var det ikke poser men sække)