Anonym skriver:
Hvorfor skal jeg være så skruk? Det ødelægger mig helt indeni.
Manden min og jeg har været sammen i 3 år til februar - og jeg har længe brændende ønsket mig at blive mor - at blive en familie. Hvorfor skal omstændighederne så bare ikke være til det? Jeg fik i dag at vide af en yngre veninde, at hende og hendes kæreste ventede sig... Jeg kunne ikke sige tillykke?! Det gjorde så ondt, fordi jeg ved at hun ikke har ønsket sig det ligeså længe som jeg.
Hvorfor forstår manden ikke, at jeg virkelig brænder for det her, og ønsker at stifte en familie med ham?
Jeg har været uden prævention siden februar, og spurgte så manden, om han synes at jeg skulle starte op på noget igen - og det frygtede "Ja" kom. Jeg blev bare helt paf, og i min vrede bestilte jeg pillerne med det samme - for så kunne det hele fandme også være ligemeget. Men efter min veninde kom med den nyhed i dag, så har jeg bare brudt sammen. Det gør så ondt.
Men når jeg sidder og hører mig selv, når jeg skriver dette, føler jeg at jeg lyder som et lille barn, der ikke kan få sin vilje, og tuder over ingenting - men alligevel så gør det bare så ondt! Jeg er helt i kulkælderen, og føler ikke for noget..
- Undskyld det sure og kedelige opstød, havde bare brug for at komme ud til nogen med det... 
Jeg kan rigtig godt forstå din frustration, men jeg kan alligevel ikke lade vær med at tænke på hvorfor din kæreste siger nej til projekt baby..
Måske fordi han ikke føler sig klar? hvis det er tilfældet tror jeg desværre det er bedst i venter med at blive gravide.. I skal jo være fælles om projektet, og hvis ikke begge er med i det, frygter jeg at jeres forhold går tabt når den lille kommer.. Og får man blandt andet ikke børn fordi man elsker hinanden og vil forevige den kærlighed? Fordi man tænker at i har lyst til at dele jeres kærlighed sammen med et lille individ?? Og gør i det, hvis i ikke er 100% enige om hvornår i skal have et barn??
Hvis din kæreste ikke er parat til at dele kærlighed og ansvar for et lille barn, men har behov for at bibeholde sit fokus på jer selv og det liv i har nu, syntes jeg at det er meget fornuftigt at han siger fra. Det er en prøvelse at få et barn sammen, for man skal lære hinanden at kende i de nye roller, derfor er det bare så vigtigt at man er enige om beslutningen..
Tænk en dag han kommer til at sige til barnet "det var mor der ville have dig", selvfølgelig må man ikke sige sådan, men hvis det er sådan han kommer til at føle det og kommer til at stå i en presset situation, ville det være så synd for "baby", hvis det er det signal der bliver sendt..
Måske i skulle tage en snak om fremtiden? ikke om i skal gå fra hinanden, men bare hvordan i ser jer om 1 år, 2 år eller 5 år, det kunne evt. hjælpe jer med at klarligge hvor langt jeres tanke om projektbaby ligger ud i fremtiden for hver især..
Undskyld mit lange svar, men prøver at svare dig så tydeligt som muligt, for jeg kan godt forstå at det må være en rigtig svær situation at stå i..
stort
herfra..
Marius' Mor