Nå tøser, nu skal jeg bruge jeres erfaringer og viden ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2011

GønskE

benjamins'mor skriver:

Du må godt tømme kattebakken hvis du har haft katten i laaaaaangtid inden du blev gravid, men ikke hvis du har fået den lige inden eller i graviditeten.

Fik ham i april sidste år ? Og farve hår, slet ikke? Er der ingen hårfarve der kan gå? :/ har lige testet positiv i dag, men har 4-5 cm udgroning - som jeg gerne ville ha opfarvet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

lycly

GønskE skriver:

Hvad skal man holde sig fra som gravid - hvad må man ikke spise, røre, lave osv, bare alt i kan komme på Hvilke olier til maven? Og og og, hvilke vitaminet vil i anbefale? På forhånd tak

Spis alt med måde. Undgå dog rovfisk og rå fisk

Du må ikke ryge, drikke og male under graviditet. Eller bruge produkter på spraydåse a la spraymaling. Så må du ikke løfte for meget selvfølgelig. Og smør dit maveskind ind i matas' mor-barn creme, det mindsker kløe når huden udvider sig . 

Spis jern (fra 12.uge) og multivitamin piller.

Kan ikke lige umiddelbart komme på mere. Jo, NYD din graviditet

Anmeld

25. oktober 2011

lycly

Nå ja, og ingen hårfarve -overhoved !

Anmeld

25. oktober 2011

GønskE

Dinsen skriver:

Ved dsv. ik hvordan jeg gør det... Men hvis du markere den, kopiere og så op i adresse linien, så sku det hverfald virke

Er på mobil og hvis du trykker enter når du har skrevet det - så burde det virke og så også www

Anmeld

25. oktober 2011

GønskE

LunaLykke skriver:

Spis alt med måde. Undgå dog rovfisk og rå fisk

Du må ikke ryge, drikke og male under graviditet. Eller bruge produkter på spraydåse a la spraymaling. Så må du ikke løfte for meget selvfølgelig. Og smør dit maveskind ind i matas' mor-barn creme, det mindsker kløe når huden udvider sig . 

Spis jern (fra 12.uge) og multivitamin piller.

Kan ikke lige umiddelbart komme på mere. Jo, NYD din graviditet

Hvad med skum og hårlak? men tak!

Anmeld

25. oktober 2011

Benjamins'mor

GønskE skriver:

Fik ham i april sidste år ? Og farve hår, slet ikke? Er der ingen hårfarve der kan gå? :/ har lige testet positiv i dag, men har 4-5 cm udgroning - som jeg gerne ville ha opfarvet

Overhovedet ikke, du indånder nogle giftige gasser/stoffer når du farver hår, og det kan skade barnet rigtigt meget. Jeg fik det først afvide i uge 22 tror jeg det var, havde farvet hår én gang og der var jeg jo uvidende, men da jeg fik det afvide farvede jeg det ikke mere. Og han har da heldigvis ikke taget skade. Men bare fordi jeg var heldig, betyder det jo ikke alle andre også er, for ellers rådede lægerne jo ikke en til at lade være.

Ang. katten, synes jeg lige du skal snakke med din læge om det, men jeg fik afvide hvis man havde haft kat i langtid inden graviditet, så havde man jo vænnet sig til de lugte osv. Og er helt sikker på når du har haft den i så langtid at du gerne må fortsætte.

Anmeld

25. oktober 2011

lycly

GønskE skriver:

Hvad med skum og hårlak? men tak!

Skum er vist fint nok, er lidt i tvivl med hårlak . Bruger aldrig hårlak, så fik aldrig undersøgt det nærmere

Anmeld

25. oktober 2011

GønskE

benjamins'mor skriver:

Overhovedet ikke, du indånder nogle giftige gasser/stoffer når du farver hår, og det kan skade barnet rigtigt meget. Jeg fik det først afvide i uge 22 tror jeg det var, havde farvet hår én gang og der var jeg jo uvidende, men da jeg fik det afvide farvede jeg det ikke mere. Og han har da heldigvis ikke taget skade. Men bare fordi jeg var heldig, betyder det jo ikke alle andre også er, for ellers rådede lægerne jo ikke en til at lade være.

Ang. katten, synes jeg lige du skal snakke med din læge om det, men jeg fik afvide hvis man havde haft kat i langtid inden graviditet, så havde man jo vænnet sig til de lugte osv. Og er helt sikker på når du har haft den i så langtid at du gerne må fortsætte.

ØVØVØVØV ! Og pyt med kattebakken, det kun skønt ikke at røre den den får kæresten!

Anmeld

25. oktober 2011

morethanperfect

Åha der er så meget ..

Ikke tømme kattebakke , Ikke spise rå fisk(sushi) , Ikke bruge paraufume eller hårlak , Ikke ryge , eller drikke ..

Heller ikke farve hår .. Jeg skulle lige til at farve hår da jeg blev gravid , havde en meget stor udgroning , havde mit hår platin blond , og er normalt mørkhåret , så jeg gik rundt i 9 mdr. og lignede jeg ved ikke hvad Sådan er det

Men altså , undgå parabener , parafume , osv..

Og heller ik spis for meget leverpostej ... Der er noget i som ikke er så sundt for den lille bebs ..

Men ja , alt andet med måde

Og så , smurte jeg bare min mave med noget fugtighedscreme .. 

Anmeld

25. oktober 2011

M (:

GønskE skriver:

Hørte at sushi ikke må indtages, og det havde jeg aldrig vidst, så måske - måske ikke derfor jeg spørger

Man må hjertens gerne spise sushi (:

Se bare følgende uddrag:

Spørgsmål:

Må jeg spise sushi under graviditeten?

Svar:

Ja
Du kan godt spise sushi under graviditeten.

- Sørg for at fisken har været frosset ned
Til sushi bruges ferske rå fisk og skaldyr. Der bruges især helleflynder, pighvar, laks, rød-fisk, makrel, multe, tun samt rejer og kammuslinger.

Vær opmærksom på, at du som gravid kun må spise rå fisk, hvis fisken har været frosset ned ved -20 grader i mindst 24 timer. Rå fisk kan nemlig indeholde parasitter, der kan give sygdom, hvis man spiser dem. Parasitterne bliver dog dræbt, hvis man fryser fisken ned efter anvisningerne.

I Danmark skal alle restauranter og øvrige virksomheder, der serverer eller fremstiller sushi, overholde reglerne for nedfrysning af fisk, der bruges til sushi.

Helle Lindskjold, uddannelsesansvarlig jordemoder og underviser på Odense Universitets Hospital.

http://altomboern.dk/sushi-under-graviditeten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.