få overtræt baby til at sove?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2011

lycly

Nu ved jeg ikke hvor godt det kan lade sig gøre med så lille en baby, men jeg fik et super godt råd da min datter var omkring 5 uger. Hvis hun har problemer med maven, så læg hende tværs over dine lår, og hold hendes hoved med den ene hånd, altså så du har hendes kind i din hånd, så du samtidig kan holde sutten i munden på hende. og så rok benene fra side til side og klap hende i numsen. Det virker mirakuløst, især hvis de har ondt i maven. Men igen, er lidt i tvivl om man kan med en så ny baby. Men prøv om hun vil

Og mht ondt i maven, så masser hende på maven i urets retning engang imellem. Det hjælper til at få løsnet lidt op

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2011

Zeus

Årh jo.. Og var det helt slemt, hjalp det at ligge hende helt over skulderen, gå i rundkreds på gulvet, mens jeg stille sang "Hvalen Hvalborg".. Det virkede forbløffende tit, og lige pludseligt Også lagde vi hende i sengen, som hun havde ligget på skulderen.. Men vi turde jo også lægge hende på maven, pga sensoren (har en vejrtrækningsmonitor).. Jeg syntes bare vi fandt ud af, at hvis vi lagde hende i en ny stilling, så vågnede hun stensikkert..

Anmeld

23. oktober 2011

K&S

annec skriver:

Når Sebastian er meget overtræt, går jeg rundt med ham hvor han ligger på siden med maven ind mod mig, holder min hånd på hans kind og synger 'langt oppe bag norges kyster', når han så er faldet ordentlig i søvn kan jeg ligge ham ¨ Det er altid en sikker vinder

Hehe, her virkede det, når far gik rundt og nynnede Nationalsangen  

Anmeld

23. oktober 2011

Zeus

Frøken J. skriver:

Hej det er mig med alle spørgsmålene. Haha :-P hårdt at blive mor for første gang ikke?

Hvordan får i en overtræt baby til at sove? Rose har været vågen stort set hele dagen og har grædt meget. Pga. Maven. Forsøger desperat at få hende til at sove. Er jo vigtigt for baby med søvn! Hun har ren ble, rent tøj, er mæt, men vil bare ikke sove!

Sidder her i soveværelset og har svøbt hende i dynen. Sidder med hende i armene, lyset er dæmpet og jeg nynner stille elefantens vuggevise for hende. Imens jeg vugger hende blidt. Hun falder hen igen og igen men vågner hvert gang selvom jeg ikke flytter mig. Hvad skal jeg snart gøre for det lille pus?

Jeg spammer lige din tråd Men jeg fandt den

Kan ikke linke, men her er adressen, hvis det har interesse

www.morsbaby.net/atsoveigennem.htm

Eller bare

www.morsbaby.net

Anmeld

23. oktober 2011

Valle81

- skriver:

Du skal ikke vugge hende blidt...

du skal vugge med store armbevægelser så de kan mærkes til der er ro over hende....

Hold hende tæt til kroppen og sving til den ene side og så til den anden...

Mor, første eller trejde gang, der vil altid være spørgsmål...

Præcis, og god ide at have gummisko på så man kan stå med spredte ben og svinge godt uden at man skøjter rundt

Anmeld

23. oktober 2011

Henriette Aaby

Frøken J. skriver:

Hej det er mig med alle spørgsmålene. Haha :-P hårdt at blive mor for første gang ikke?

Hvordan får i en overtræt baby til at sove? Rose har været vågen stort set hele dagen og har grædt meget. Pga. Maven. Forsøger desperat at få hende til at sove. Er jo vigtigt for baby med søvn! Hun har ren ble, rent tøj, er mæt, men vil bare ikke sove!

Sidder her i soveværelset og har svøbt hende i dynen. Sidder med hende i armene, lyset er dæmpet og jeg nynner stille elefantens vuggevise for hende. Imens jeg vugger hende blidt. Hun falder hen igen og igen men vågner hvert gang selvom jeg ikke flytter mig. Hvad skal jeg snart gøre for det lille pus?

Hej

Jeg tænker du gør alt det rigtig, det kan bare godt tage en del tid når de er så små... Evt som en anden forslog en stofble let over ansigte, så hun stadig kan få vejret, men ingen syns indtryk får.

Mange hilsner

Henriette

Anmeld

23. oktober 2011

Frøken J.

Skriver fra mobil så det bliver kort :-) lagde hende på sengen svøbt i dynen ved siden af mig. Og holdt om hende og lukkede selv øjnene for ikke at stimulere hende. Nu sover hun og tør ikke bevæge mig hvis nu hun vågner.. Tak for jeres svar. Svarer lige bedre når jeg sidder ved pc igen :-)

Anmeld

23. oktober 2011

K&S

Valle81 skriver:

Præcis, og god ide at have gummisko på så man kan stå med spredte ben og svinge godt uden at man skøjter rundt

Det hjalp også her at gå med laaaange skridt, så man kommer godt ned i knæ hver gang og så laver en form for gyngende gang - det ser vildt mærkeligt ud, men det virkede her!

Anmeld

23. oktober 2011

K&S

Frøken J. skriver:

Skriver fra mobil så det bliver kort :-) lagde hende på sengen svøbt i dynen ved siden af mig. Og holdt om hende og lukkede selv øjnene for ikke at stimulere hende. Nu sover hun og tør ikke bevæge mig hvis nu hun vågner.. Tak for jeres svar. Svarer lige bedre når jeg sidder ved pc igen :-)

dejligt...! Der har vi nok alle sammen ligget på et eller andet tidspunkt og ikke turde bevæge os

Anmeld

23. oktober 2011

Maja_4000

Anskaf en slyngevugge (; det er helt sikkert det bedste vi har haft til caroline !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.