Frøken J. skriver:
Hej det er mig med alle spørgsmålene. Haha :-P hårdt at blive mor for første gang ikke?
Hvordan får i en overtræt baby til at sove? Rose har været vågen stort set hele dagen og har grædt meget. Pga. Maven. Forsøger desperat at få hende til at sove. Er jo vigtigt for baby med søvn! Hun har ren ble, rent tøj, er mæt, men vil bare ikke sove!
Sidder her i soveværelset og har svøbt hende i dynen. Sidder med hende i armene, lyset er dæmpet og jeg nynner stille elefantens vuggevise for hende. Imens jeg vugger hende blidt. Hun falder hen igen og igen men vågner hvert gang selvom jeg ikke flytter mig. Hvad skal jeg snart gøre for det lille pus?
Ej øv! Jeg fandt den bedste hjemmeside da Cajsa var lille, om spædbørns søvn, og nu er den væk 
Der var ellers en hel side, kun om søvn
Og en masse andet godt 
Nå, det kan du jo ikke bruge til så meget.. Men én af de ting jeg lærte RIGTIGT meget af, var, at hun skulle lægges med det samme hun kom med et træthedstegn. Inden det 2. gab, skulle hun ligge i sin seng/lift! Inden da, havde hun gabt en del gange, hvor vi bare havde tænkt, at nu skulle hun vist snart ind og sove.. Men der skulle hun længe være lagt ind
Også andre træthedstegn, som at gnide sig øjnene, var tegn på, at hun skulle ind NU.. Der fandt vi ud af, at hun faktisk ikke skulle være så længe vågen, som hun havde fået lov til indtil da 
Nogen dage powernappede hun sig igennem dagen, og der var det umuligt at få hende til at sove, men det hjalp overordentligt meget størstedelen af dagene, det ene råd..
Ja, det var så lige hvad man gør, inden de bliver overtrætte, ikke efter
Efter, så er det vist bare at gøre hvad du gør nu..
Anmeld