ååå hvor jeg dog elsker når pengene går ind på kontoen ;o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2011

Laulund87

Okay, se det var bedre

Men ----

Hvad har en ny sofa, en slagtet ko, nye bukser til mor - med institution at gøre?? Jeg er meget forvirret

Jamen jeg tænker at så bruger man de penge til de ting, fordi det går tabt til institution Men der er jo ingen regler.. Så længe barnet aldrig mangler noget på den ene eller anden måde, så bestemmer man selv hvad de bruges på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

eElak

Höör skriver:

du har ikke læst mine andre svar kan jeg læse

Men som jeg har skrevet og som jeg skriver igen så vælger vi forskelligt som mennesker

jeg gider egentlig ikke udpensle det igen ( so sorry ) men jeg vælger anderledes end mange andre og sådan lever jeg meget lykkeligt mit liv men derfor kan jeg stadigvæk kraftigt undres over at folk vælger som de gør

Folk kan da sikkert også undres over jeg har 6 Louis Vuitton og er på SU men sådan har jeg nu en gang valgt og min kæreste har valgt..

vi har også valgt at bo hvor vi bor pga jeg er studerende og pga vi ikke ønsker tingene skal ændres uanset vores job status

Helt enig - jeg har ikke læst dine andre svar :-) 

Skrev også bare min historie med at livet kan ændre sig indimellem - intet mere, intet mindre.

Har fin respekt for folks valg, har intet negativt nævnt overhovedet. Hvis det fungerer for jer at leve som i gør - så bliv ved med det :-D

Pointen i mit er blot at selvom man har nogle intentioner og holdninger, så kan de ændre sig ;-)

Og nej - du behøver ikke at udpensle det igen... Skal nok læse tråden igennem :-D  

Anmeld

20. oktober 2011

eElak

katrine26 skriver:

nåå ja. hvornår er det nu du holder..?

kig på facebook :-D

Anmeld

20. oktober 2011

katrine26

ok..

Anmeld

20. oktober 2011

eElak

Honey<3 skriver:

Det tror jeg ikke, men det vil kun tiden vise Men for at tage dit næste svar/indlæg - så vil jeg hellere arbejde ekstra får at få det som jeg vil have det, og ingen tager skade af at arbejde mere, det giver løvrigt også bedre skatte afdrag/fradrag Ikke en dårlig ide!!

For mit vedkommende, så vil det betyde at de tilskud jeg får (friplads og boligsikring) vil blive noget mindre. 
Derudover - alt afhængig af indtægten, så kunne jeg risikere at miste noget af min SU.

Så for mit vedkommende, så kan det bedst betale sig som jeg gør nu...  og derved have mere tid til knægten og studierne  

Anmeld

20. oktober 2011

Tona

Honey<3 skriver:

Godt formuleret Det hjalp en smule, men ikke helt nok

En rigtig sød guide sagde til mig sidste år -

Når i går ud i byen og shopper ( vi var i Egypten ) så spørg lige jer selv en ekstra gang - har jeg BRUG for dette?? Hvis du tvivler i 2 sekunder, så lad vær med at købe det.. For har du aldrig haft denne ting før, så er det jo som sådan heller ikke en du mangler - det tog jeg til mig, og kom hjem til Danmark med INGENTING!

Så nu spørger jeg DIG , har Amanda brug for ALLE de ting du køber til hende??

Det skal gerne forståes sådan - Bare fordi du er ude og handle, ser en sød trøje, så er det vel ikke en nødvendighed at hun får den, hvis hun har andre brugbare trøjer derhjemme?

Prøver at stille det op så godt som jeg nu kan, og i er alle velvidene om at jeg stadig ikke selv har børn

Det jeg har beskrevet er prisen for de absolutte nødvendigheder til Amanda. Så er ingen luksus regnet med. Så dyrt er det bare at have et barn, og så er næsten alt hendes tøj enda genbrug undtagen overtøj og sko. Det er meget dyrere at have et barn end man forestiller sig før man får et.  

Men som jeg også skriver i et andet indlæg, så er denne tråd blevet rigtig grim syntes jeg og der uddeles mange hug. Det syntes jeg er synd for alle parter, så jeg har ikke så meget lyst til at skrive mere i den her tråd. Hav en god aften

Anmeld

20. oktober 2011

MorDk

Mira0911 skriver:

Det sagde jeg også, at jeg skulle aldrig flette dem ind i budget osv... 

Det ændre sig når man har børnene! Det er jeg ret sikker på det også gør hos dig, når du engang får børn! 

Her indgår børnepengene heller ikke i budgettet. For hvad gør du når ungerne bliver ældre og ydelsen falder + når ungerne fylder 18 og ydelserne frafalder? Vi bruger stort set kun pengene på vores søn...!

Anmeld

20. oktober 2011

RGN

Profilbillede for RGN

Den dag staten er af den holdning, at børnefamilieydelsen er til barnet og ikke familien, får børn nok automatisk oprettet en nem konto fra fødslen og hver 3. måned går der så penge ind på denne nem konto.
Der vil ikke længere stå "børnefamilieydelse", men "lommepenge" som note til indbetalingen.

Anmeld

20. oktober 2011

Mira0911

MorDk skriver:

Her indgår børnepengene heller ikke i budgettet. For hvad gør du når ungerne bliver ældre og ydelsen falder + når ungerne fylder 18 og ydelserne frafalder? Vi bruger stort set kun pengene på vores søn...!

Tror du misforstår mig... Inden jeg fik børn, gik jeg også sagde at familieydelsen skulle kun bruges på børnene og ikke andet... 

Og sådan er det slet ikke hos os... Børnene får løbende tøj, overtøj osv osv, jeg kan sørme ikke vente til hver 3. måned...  Så de får noget løbende.. 

Mit svar var til en anden bruger som undre sig over at vi forældre bruger familieydelsen til andet end børnene... 

Anmeld

20. oktober 2011

Diana...

Ihh Pia det lyder bare super. Jeg vil også have ny sofa 

Største delen af pengene er gået til husleje også der gået lidt til Nadia så hun kunne blive vinterklar og resten går til mad resten af måneden. MEN jeg har nu også købt ny jakke men jeg fik den så af mine søde forældre i fødselsdagsgave JAAA 

Knus Diana 

PS. Nivo og Molly har det super de er nogen skønne kaniner og Ja Nivo er i pisse faktisk er han lige som Albert  Molly ahmen hun er altså bare FOR dejlig hold op hvor er hun skøn så nusse agtig også jeg sikker på hun kan lave hunde øjne griner 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.