Maria. skriver:
Så du administrerede selv dine "børnepenge" fra du var omkring 3 måneder gammel?
Der gik du selv ud hver 3. måned og købte tøj? Og det var det eneste tidspunkt du fik noget? Aj, det har jeg altså svært ved at tro på! Jeg administrede også selv mine tøj penge da jeg blev teenager, men der er tøjet også noget dyrere, og holder noget længere, da man ikke vokser ud af det så hurtigt som når kan er under 10 år..
Vores børnefamilieydelse går da absolut til vores børn, men vi har lagt det ind i budgettet så de "har" 2000,- om måneden at købe for - så vi hver måned har mulighed for at købe det til dem de mangler..

Ja, det gjorde jeg da helt bestemt,) Hehe... Nej selvfølgelig ikke..
Men min mor har da fortalt mig om min barndom, deres daværende økonomi og hvordan man knokler røven ud af bukserne for at have råd til sig selv og sit barn!
Jeg fik "indhug" i MINE børnepenge da jeg blev 10, og fik selv lov til at vælge og jeg ville have nyt tøj, hvilket tøj, købe film, spil - men andre ord - min mor beholdte pengene på sin konto og jeg bestemte hvad de skulle gå til.. Det samme med min bror, at han så kun får 2 par bukser hver 3 måned, er selvforskyldt, da han KUN går i dyrt mærketøj!!
Anmeld