ååå hvor jeg dog elsker når pengene går ind på kontoen ;o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2011

Camulla

Phoenix skriver:

Nu bruger vi jo løbende en masse penge på vores små poder  Så børnepengene udligner det bare lidt. Sådan er det i hvert fald herhjemme, hvor min søn bestemt ikke mangler noget. Tværtimod 

Enig... Vores børnepenge ryger egentlig bare i et sort hul, har aldrig hævet dem og brugt dem på noget desværre  

Vi har som regel underskud på kontoen d. 20. i måneden  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

Camulla

Honey<3 skriver:

Er også lidt spændt på at se hvordan det kommer til at udvikle sig når jeg selv står med børn, men jeg vil hellere tage 10 timer's ekstra arbejde, og spare op den vej, end at tage de børnepenge der

Men tillykke med det kommende bryllup

OMG! Undskyld, den bliver jeg simpelthen nødt til at kommentere på! Vil du hellere arbejde 10 timer ekstra? Jeg ved ikke om du mener om ugen eller måneden eller hvad, det er i princippet ligegyldigt, men du mener simpelthen at penge er vigtigere end at tilbringe tid med dit barn?? Man har ikke meget tid i forvejen med de små poder... Men det finder du nok også ud af, når du selv bliver mor. Og ja, som du selv siger, dumt at bringe et emne som dette på banen hos en flok mødre, især når du ingen selv har, hvilket er meget tydeligt! 

Undskyld, men bliver provokeret af din måde at skrive på, synes absolut ikke at det kun lyder som en undren fra din side!

Anmeld

20. oktober 2011

Isabella_mor

de blev brugt sidste måned... ( kæresten lagde ud for klapvognen som vi aftalte at når børnepengene kom fik han dem over på sin konto) så de gik altså til en splintrenes ny klapvogn og det er sgu dejligt.. vi mangler ikke noget.. så WONDERFULL

Anmeld

20. oktober 2011

Georgia

Camulla skriver:

OMG! Undskyld, den bliver jeg simpelthen nødt til at kommentere på! Vil du hellere arbejde 10 timer ekstra? Jeg ved ikke om du mener om ugen eller måneden eller hvad, det er i princippet ligegyldigt, men du mener simpelthen at penge er vigtigere end at tilbringe tid med dit barn?? Man har ikke meget tid i forvejen med de små poder... Men det finder du nok også ud af, når du selv bliver mor. Og ja, som du selv siger, dumt at bringe et emne som dette på banen hos en flok mødre, især når du ingen selv har, hvilket er meget tydeligt! 

Undskyld, men bliver provokeret af din måde at skrive på, synes absolut ikke at det kun lyder som en undren fra din side!

Tænkte også bare lidt, ja ja - vend lige tilbage når du står med to børn på armen. Så vil du IKKE arbejde 10 timer mere, derimod heller 5 timer mindre og så bruge børnepengene i dit budget for at få det til at fungere

Anmeld

20. oktober 2011

H+S Skjolgborg.

Her stå den på vintertøj,julegaver og lidt til opsparingens kontoen til den stor fest næste år.

Henriette

Anmeld

20. oktober 2011

Mi

Macrolf skriver:

Fatter ikke at nogen kan have ondt i måsen over at pengene bare går ind på kontoen og bliver brugt lige som de andre indtægter der går ind. Hos os bliver der brugt penge på ungerne når de har behov for nyt tøj (og når de ikke har men moren finder noget smart) og når vi syntes de skal have nyt legetøj. Vores unger mangler bestemt ingenting

Her er ikke deres penge og vores penge, vi køber det vi har brug for (og lidt ekstra )

Helt enig  Tænk at have ondt i måsen over at nogle bruger pengene til at købe en sofa for. De samme har jo til gengæld brugt lønnen på tingene til børnene  Same, same

Anmeld

20. oktober 2011

Laulund87

Georgia skriver:

Tænkte også bare lidt, ja ja - vend lige tilbage når du står med to børn på armen. Så vil du IKKE arbejde 10 timer mere, derimod heller 5 timer mindre og så bruge børnepengene i dit budget for at få det til at fungere

Jeg havde dælme også mange forestillinger om hvordan tingene skulle være med barn, men ja.. Mange af dem blev ikke til noget

Anmeld

20. oktober 2011

Georgia

Laulund87 skriver:

Jeg havde dælme også mange forestillinger om hvordan tingene skulle være med barn, men ja.. Mange af dem blev ikke til noget

Nej præcis, alt skal være sååå fint, flot og godt.
Lige indtil manfik barnet

Anmeld

20. oktober 2011

Laulund87

Georgia skriver:

Nej præcis, alt skal være sååå fint, flot og godt.
Lige indtil manfik barnet

Haha ja nemlig

Anmeld

20. oktober 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Honey<3 skriver:

Selvfølgelig er det dyrt at have børn, men det er jo noget vi selv vælger i vores liv

Vi vælger at få nogle dejlige børn og dermed følger en stor "regning" - men det må man jo bare sørge for at der er penge til, det skal jo kunne løbe rundt i den sidste ende

Jeg ved godt at tøj, overtøj, sko, barnevogne og andet udstyr er dyrt, men alligevel forstår jeg det bare ikke

Jeg forstår ikke din tankegang. Pengene skal lette dagligdagen for børnefamilierne, og af administrative årsager har man valgt, at de udbetales hvert kvartal. Alle familier i DK bruger langt flere penge på deres børn end børnefamilieydelsen. Hvis man nu forestillede sig, at vi modtog pengene dagligt, ville du så også insistere på, at vi lagde dem i et særskilt rum i pungen og udelukkende brugte dem på børnene i stedet for at lade dem være en del af det beløb, vi købte ind for - mad, tøj osv.? Eller ville det være mere passende, at de kom hver måned samtidig med, at fx instutionerne skulle betales, så lige netop DE penge gik til lige netop institutionerne?

Resultatet bliver jo præcist det samme, hvad enten jeg - som de fleste forældre - opfatter børnefamilieydelsen som en del af den store, fælles husholdningskasse, eller om jeg hver tredje måned omhyggeligt sørger for at bruge netop dé penge på børnene. Man kan også stille det sådan op, at jeg løbende tager forskud på de penge, jeg modtager en gang i kvartalet, og så "fylder hullerne" op med dem, når pengene går ind.

Jeg synes, det er en kunstig måde at opfatte familiens budget på - at lige præcis dé penge suverænt skal gå til børnene - på kroner og øre, tilsyneladende. Men det går ikke begge veje, vel? - jeg "må" jo godt (og er absolut nødt til!) at bruge penge på mine børn ud over børnefamilieydelsen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.