Hjælp mig lige de damer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.802 visninger
51 svar
0 synes godt om
18. oktober 2011

bobbles

ja vil virkelig gerne høre om ikke der er nogen der har en rigtig god kur i form af f. eks en supper kur eller lignende.. har hørt om nogen der har været på en hvidkåls/suppe kur. Vil rigtig gerne tabe mig efter fødslen.. tabte 1,3 kg her den første uge og har kun trænet 2 gange i sidste uge men har brug for en rigtig god kur hvor man kan tabe lidt mere end 1 kg om ugen.. håber der er nogen der kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2011

..

Frøken Christiansen skriver:

ja vil virkelig gerne høre om ikke der er nogen der har en rigtig god kur i form af f. eks en supper kur eller lignende.. har hørt om nogen der har været på en hvidkåls/suppe kur. Vil rigtig gerne tabe mig efter fødslen.. tabte 1,3 kg her den første uge og har kun trænet 2 gange i sidste uge men har brug for en rigtig god kur hvor man kan tabe lidt mere end 1 kg om ugen.. håber der er nogen der kan hjælpe

Det er en sikker vinder at spise som dette eksempel:

Morgenmad: 1 dl ruggryn + 2 2/4 dl vand + lidt sød i microovn i 2,40 min.

Formiddag: 1 stk frugt

Frokost: Blandet salat med 120 g magert kød.

Eftermiddag: Evt et stk frugt.

Aften: 350 - 400 g blandede grøntsager og 120 g magert kød.

Drikkelse: Vand, the, kaffe eller cola light

Anmeld

18. oktober 2011

bobbles

Macrolf skriver:

Det er en sikker vinder at spise som dette eksempel:

Morgenmad: 1 dl ruggryn + 2 2/4 dl vand + lidt sød i microovn i 2,40 min.

Formiddag: 1 stk frugt

Frokost: Blandet salat med 120 g magert kød.

Eftermiddag: Evt et stk frugt.

Aften: 350 - 400 g blandede grøntsager og 120 g magert kød.

Drikkelse: Vand, the, kaffe eller cola light

tak den vil jeg da lige gemme.. hopper dog lige på noget der hedder hvidkåls kuren imorgen og i en uge der skulle man tabe sig mellem 5-8½ kg på 7 dage.. men gemmer den i tilfælde af det andet bliver for hårdt

Anmeld

18. oktober 2011

Highlander

Jeg tror altså desværre ikke det er holdbart at tabe mere end 1 kg i ugen, for så er det også bare væske du taber og ik fedt og vægten vil stige igen så snart du spiser normalt. 1 kg om ugen er meget, det kan du roligt være stolt af :-D

Anmeld

18. oktober 2011

eElak

Jeg er simpelthen nødt til at spørge - ammer du? 

Hvis du gør, så vil jeg ikke råde dig til at gå på en decideret kur, men "blot" overveje hvad du spiser - altså skifte de ting du kan ud med sundere ting.

HVis du går på en suppekur når du ammer er der stor fare for at affaldstofferne kommer ud i mælken - og det skulle ikke være så godt for barnet...

Hvis du ikke ammer, så linker jeg gerne til en super opskrift, som jeg har brugt en del. :-)  

Anmeld

18. oktober 2011

bobbles

Highlander skriver:

Jeg tror altså desværre ikke det er holdbart at tabe mere end 1 kg i ugen, for så er det også bare væske du taber og ik fedt og vægten vil stige igen så snart du spiser normalt. 1 kg om ugen er meget, det kan du roligt være stolt af :-D

ved godt at hvidkåls kuren ikke er holdbar i længden. Er bare vildt træt af de ekstra kilo også synes jeg 1 kg om ugen virker af lidt

Anmeld

18. oktober 2011

bobbles

KaLee skriver:

Jeg er simpelthen nødt til at spørge - ammer du? 

Hvis du gør, så vil jeg ikke råde dig til at gå på en decideret kur, men "blot" overveje hvad du spiser - altså skifte de ting du kan ud med sundere ting.

HVis du går på en suppekur når du ammer er der stor fare for at affaldstofferne kommer ud i mælken - og det skulle ikke være så godt for barnet...

Hvis du ikke ammer, så linker jeg gerne til en super opskrift, som jeg har brugt en del. :-)  

nej jeg ammer ikke. Men spiser sundt i forvejen primært kylling fillet og grøntsager, havregrød til morgen mad og rugbrød med magert kød eller fiskepålæg til frokost.. men alle de opskrifter jeg kan få tager jeg imod med åbne arme

Anmeld

18. oktober 2011

Tona

Det er ikke særligt sundt det jeg skriver nu, men hvis du gerne vil have et hurtigt vægttab over en kortere periode for ligesom at kickstarte projektet, og for derefter at vende tilbage til alm. kost, så kan du vælge at skære næsten alle kulhydrater ud af din kost og erstatte dem med massevis af grøntsager og kød. Hvis du følger det slavisk, så kan du smidde mindst 1 kg om ugen.

Men jeg tænker lidt at når man lige har født og man måske også ammer, (men også selv om man ikke gør) så var det måske bedre at give det lidt tid og bare spise i moderate mængder, sundt og varieret...give kroppen lidt tid?

Anmeld

18. oktober 2011

eElak

nej jeg ammer ikke. Men spiser sundt i forvejen primært kylling fillet og grøntsager, havregrød til morgen mad og rugbrød med magert kød eller fiskepålæg til frokost.. men alle de opskrifter jeg kan få tager jeg imod med åbne arme

Super - du får lige linket til min forbrændingssuppe... ;-) 

Bare husk på at 1 kg om ugen altså er flot... og hvis du forhaster vægttabet, så kan det desværre godt ryge lige så hurtigt på igen.. :-)

http://tabertrunten.blogspot.com/2011/05/brnd-mig-op-sagde-jeg-til-suppen.html 

I forhold til det som Amandas mor skriver, så anbefales det faktisk i vægttab at skære markant ned på kulhydraterne og få en masse proteiner. Proteiner mætter bedre :-)

Jeg spiser ikke kartofler, ris og pasta. Brød spiser jeg lidt af indimellem, f.eks. en ½-1 skive rugbrød til frokost med magert pålæg.

Anmeld

18. oktober 2011

SjeBets

jeg kører den der suppekur i den her uge, fordi mine unger ikke er hjemme, og nøøøøj jeg er træt hver dag, men man indtager jo heller ikke rigtigt noget voldsom energi.

Jeg skulle også bare lige bruge et boost, for at få gang i vægttabet igen

og ellers holder jeg mig fra pasta, ris, kartofler og brød. Og det fungere for mig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.