Gravitamin vs. Matas Vitamin Mineral til Gravide

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2011

SaraB

maria_wt skriver:

Jeg ville snuppe en helt almindelig vitamin og så folin syre, kalk og fiske olie ved siden af..  Alt det kan fået OG spare penge end at købe "gravid" vitaminpiller

Okay, jeg mener bare at have hørt, at fiskeolie ikke var så godt ifm. graviditet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2011

metski83

Jeg arbjeder i Matas, og spurgte defor vores helse rådgiver som vi har i vores butik. For jeg ville have det bedste.

Hun kender ALT til sammensætning af vitaminer, kosttilskud, naturlægemidler osv.

Hun anbefaler ikke Matas produkter fordi vi arbejder i Matas, men hun anbefaler det bedste.

Men hun sagde at Matas vitaminer til gravide og ammende var de bedste (I Matas sortiment) Bla. andet fordi de indholdte flere ting, bla. kalk som ikke er i gravitamin, men som er vigtig for dannelsen af knogler. Man kan selvfølgelig tage kalk ved siden af, det bestemmer man jo selv.

Det skal lige tilføjes at jeg ikke siger Matas er de bedste fordi jeg arbejder der.

Jeg vil jo også selv gerne have de bedste, så derfor spurgte jeg hende.

Anmeld

18. oktober 2011

SaraB

metski83 skriver:

Jeg arbjeder i Matas, og spurgte defor vores helse rådgiver som vi har i vores butik. For jeg ville have det bedste.

Hun kender ALT til sammensætning af vitaminer, kosttilskud, naturlægemidler osv.

Hun anbefaler ikke Matas produkter fordi vi arbejder i Matas, men hun anbefaler det bedste.

Men hun sagde at Matas vitaminer til gravide og ammende var de bedste (I Matas sortiment) Bla. andet fordi de indholdte flere ting, bla. kalk som ikke er i gravitamin, men som er vigtig for dannelsen af knogler. Man kan selvfølgelig tage kalk ved siden af, det bestemmer man jo selv.

Det skal lige tilføjes at jeg ikke siger Matas er de bedste fordi jeg arbejder der.

Jeg vil jo også selv gerne have de bedste, så derfor spurgte jeg hende.

Hehe! Nej jeg gik heller ikke ud fra, du får provision for din hjælpsomhed udenfor arbejdet!

Jeg stoler fuldt ud på dine ord - så mange tak for dit indlæg!

Anmeld

18. oktober 2011

metski83

SaraB skriver:

Hehe! Nej jeg gik heller ikke ud fra, du får provision for din hjælpsomhed udenfor arbejdet!

Jeg stoler fuldt ud på dine ord - så mange tak for dit indlæg!

Nej dog ikke, det kunne da ellers være meget smart, med provision

Det er også kun vores helse ansvarlig i butikken der ved vi prøver, ganske enkelt fordi jeg som de fleste andre, vil have det bedste. Så derfor måtte jeg jo spørge eksperten

Kan seder er en der skriver man også bare kan spise en alm. vitaminpille og så de 400 mg. folinsyre ved siden af. Det kan man også sagtens. Men i en graviditet vitaminpille (uanset mærke) er der bare nogle ekstra gode ting i, da de er lavet specielt til gravide og ammende. Nogle vitaminer og mineraler er der mere af i. Men jern mm. skal man jo så have mere af fra 10 uge, og gerne mere kalk osv.

Anmeld

18. oktober 2011

SaraB

metski83 skriver:

Nej dog ikke, det kunne da ellers være meget smart, med provision

Det er også kun vores helse ansvarlig i butikken der ved vi prøver, ganske enkelt fordi jeg som de fleste andre, vil have det bedste. Så derfor måtte jeg jo spørge eksperten

Kan seder er en der skriver man også bare kan spise en alm. vitaminpille og så de 400 mg. folinsyre ved siden af. Det kan man også sagtens. Men i en graviditet vitaminpille (uanset mærke) er der bare nogle ekstra gode ting i, da de er lavet specielt til gravide og ammende. Nogle vitaminer og mineraler er der mere af i. Men jern mm. skal man jo så have mere af fra 10 uge, og gerne mere kalk osv.

Ja, jeg er også begyndt på Matas', da jeg som sagt fik at vide, der er det samme i som Gravitamin - bare billigere.

Jeg havde også tænkt mig at supplere med jern, når/hvis jeg kommer så langt.

Hvor længe har I prøvet?

Anmeld

18. oktober 2011

metski83

SaraB skriver:

Ja, jeg er også begyndt på Matas', da jeg som sagt fik at vide, der er det samme i som Gravitamin - bare billigere.

Jeg havde også tænkt mig at supplere med jern, når/hvis jeg kommer så langt.

Hvor længe har I prøvet?

Det er vores 9 forsøg denne måned. Så håber snart på gevinst

Men nu har vi prøvet ÆL tests for første gang.

Anmeld

18. oktober 2011

4xGreve

SaraB skriver:

Okay, jeg mener bare at have hørt, at fiskeolie ikke var så godt ifm. graviditet?

fiskeolie kan være rigtig godt for graviditeten hvis man tager dem der er lavet specilt til gravide hvis du tager alm. fiske olie så er der nogte i der ikke er godt for ens graviditet men kan ikke lige huske hvad det er...

Anmeld

18. oktober 2011

Giraffen

metski83 skriver:

hvordan er det med æl-testene? har i fået dem i brug ?

Anmeld

18. oktober 2011

SaraB

metski83 skriver:

Okay, spændende!  Vi er først lige gået i gang.

Jeg plejer tydeligt at kunne måske min ÆL, men har tænkt mig at teste for lige at få det bekræftet.

Anmeld

18. oktober 2011

SaraB

WiitrioeN skriver:

fiskeolie kan være rigtig godt for graviditeten hvis man tager dem der er lavet specilt til gravide hvis du tager alm. fiske olie så er der nogte i der ikke er godt for ens graviditet men kan ikke lige huske hvad det er...

Okay tak, så var det ikke helt galt, det jeg havde hørt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.