totalt dum diskution....hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.282 visninger
11 svar
0 synes godt om
3. februar 2009

Loggidut

Nu var jeg lige ved at gøre klar til at Tif skulle puttes, så mens hun sidder der og kigger på sin navle (lige nu elsker hun at finde hendes kropsdele når vi udspørger hende), og pludselig blev hendes tissekone yders spændene, for den har hun aldrig rigtigt fået øje på før...

jeg tænkte ja, lad dog barnet pille, og kigge...og lige nu, spørger hun om alt, igen og igen, så mens hun sad der og kiggede forundret på sig selv spurgte hun igen og igen...hwa dæ...tissekone svare jeg, hwa dæ...og igen og igen svare jeg hende, tissekone.

ind ad døren kommer Michael, og høre den her samtale mellem Tif og jeg, og han kommer ind...og siger...det hedder det da ikke...WHAT?

og der startede så den her, oing pong frem og tilbage...han mener det hedder en virgina???

og det er også fair, men det kanjeg sguda ikke ha mit barn skal sige...men michael forsvare sig med at vi undgår babysprog herhjemme, og det er jo også sandt, vi siger ikke futtog, missekat, eller vovhund...og han mener tissekone og tissemand går derunder???

aj...er det mig der er helt tumpet her...tissekone er da ikke babysprog...er det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2009

Joan ( Smallie )

Ej vil godt nok ikke mene det er babysprog.
Tissekone er jo det danske udtryk for det hvor imod virgina er engelsk.

Har hjemmme hedder det også tissemand eller tissetrold.

Men kan da prøve at slå det op i retskrivnings ordbogen for står det der kan det jo ikke være babysprog

Joan

Anmeld

3. februar 2009

ivfmarie

..smiler...

under alle omstændigheder, så hedder det en vagina, og ikke virgina..

Her hjemme hedder det tissemænd og -koner... og det gjorde det faktisk også før der kom børn. Så for os er det ikke babysprog - det er bare det vi kalder det...

Aj, come on - Michael.. vil han virkelig kalde det for en vagina?? hELT ÆRLIGT... DET ER DA SGU DA INGEN DER KALDER DET?? ups pisse caps!

ha ha... lidt sjovt indlæg.. lidt at tænke over

Anmeld

3. februar 2009

Nadi

Så længe de kun bruger den del af deres kroop til at tisse med så hedder det en tisse-kone eller -mand. Færdig punktum!

Okay, Oliver's tissemand hedder en diller for det kan han sige, men synes når han bliver større så skal han kalde det en tissemand.

Anmeld

3. februar 2009

Rasmine

Arj, det hedder da tissekone/mand.
Ville det ikke lyde underligt:
Tiff, få nu tørret din vagina???

Hvorfor må hun ikke snakke babysprog?
Vi sagde da vovhund mv. til Mille, men hun ved da godt det ikke hedder det.
Jeg har nok også lært babysprog, men snakker det ikke, mere, sårn da.

Synes det er noget fis voksne ikke må tale til sine børn på den måde.
Måske er det bare os der ser det i barneperspektiv.

Rasmus kan feks. ikke sige HUND.
Han siger VOV VOV.
Så skal jeg vel ikke rette på ham og sige:
Nej Rasmus, det er ikke en vov-vov.
-Det er en hund!
Må dælme da ikke være sjovt at være barn, som skal lære at tale, og så kommer der en voksen og retter på det?

Altså; mød dem der, hvor de er, det andet skal nok komme.

Anmeld

3. februar 2009

linemus

Altså først må jeg lige svare, at man kan sagtens tale sammen med børnene og lære dem de rigtige ting uden at bruge babysprog og uden at rette på dem hele tiden. Vi bruger heller ikke babysprog - jeg synes det er forkert at lære mine børn, at der kommer en vovvov, og at de skal have noget mam mam. De siger også vov vov, og så siger jeg, ja, der er en hund, den siger vov vov. Så bliver de bekræftet i, at det er rigtigt, samtidig med de hører de rigtige ord.

Her bruges også tissemand/tissekone. Mener ikke det er babysprog. Hvor mange siger Vagina i dag? Lyder så formelt i mine ører.

- Line

Anmeld

3. februar 2009

Mikkelmusen

LOL.... Det lyder som noget en læge eller professor ville sige

"Og her ser vi så kvindens vagina", mens han peger på lysbilleder... ha ha ha

Anmeld

3. februar 2009

heaven

Altså først må jeg lige svare, at man kan sagtens tale sammen med børnene og lære dem de rigtige ting uden at bruge babysprog og uden at rette på dem hele tiden. Vi bruger heller ikke babysprog - jeg synes det er forkert at lære mine børn, at der kommer en vovvov, og at de skal have noget mam mam. De siger også vov vov, og så siger jeg, ja, der er en hund, den siger vov vov. Så bliver de bekræftet i, at det er rigtigt, samtidig med de hører de rigtige ord.

Her bruges også tissemand/tissekone. Mener ikke det er babysprog. Hvor mange siger Vagina i dag? Lyder så formelt i mine ører.

- Line

lige præcis, det er også praksis her...

Jannie

Anmeld

3. februar 2009

Rasmine

Vi LÆRER jo heller ikke børnene at der går en vov vov.
Vi siger feks. ikke: Se, der går en Vov vov.
Det jeg siger er, at vi ikke retter på ham, hv is han siger Vov vov.
Synes det er lidt oldnordisk, at man ikke må snakke babysprog.

Anmeld

3. februar 2009

linemus

Mebach skriver:

Vi LÆRER jo heller ikke børnene at der går en vov vov.
Vi siger feks. ikke: Se, der går en Vov vov.
Det jeg siger er, at vi ikke retter på ham, hv is han siger Vov vov.
Synes det er lidt oldnordisk, at man ikke må snakke babysprog.

Det er jo også op til en selv, hvad man synes er rigtigt for en, men forstår ikke lige hvorfor det er oldnordisk ikke at ville gøre det. Tværtimod. Min svigermor har gjort det meget og gør det stadig (altså til vores børn - ikke i det daglige), og tror da også det var alm. da jeg var barn. Så vil da mene - uden at vide noget konkret - at det er noget nyt. Jeg kan i hvert fald huske at læse et eller andet, da jeg ventede Sebastian, og det fangede åbenbart mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.