nu ønsker jeg slet ik at være gravid ;(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2011

Babydreams

Men hvor på kommunen skal man ringe hen, er det bare at ringe til kommunen, eller er det en bestemt afdeling man skal have fat på?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2011

Anette&Sophia

MilleMus1988 skriver:

øhhhh lige til en orintering så er jeg blevet gravid på P pille, så det var ikk lige planlagt

det var heller ikke noget til din situation, det var bare hvad jeg selv gjorde dengang. - men det kan jo også ske for alle og enhver at man bliver gravid på p-piller.

Anmeld

18. oktober 2011

MorTil4<3

henh01 skriver:

Det er bare så pisse irriterende at stå i sådan en situation. Min kæreste var også førhen ansat på 9 timer om ugen, på trods af at have omkring 50!! De ville ikke give ham mere, fordi de jo bliver nødt til at tænke på dårlige perioder - perioder hvor der ikke var nok arbejde til de ansatte så var det nemt for dem at have ham på blot 9 timer.

Det betød også at han ikke fik godtgjort sine 14 dages barsel 8der skal man have 9½ time om ugen) og kommunerne kunne åbenbart ikek forstå at han arbejde meget mere end hvad kontrakten sagde på trods af at han fremviste time og løn sedler. ARGH! De er så tunge at danse med indimellem!

Kunne du overveje at blive opsagt og komme på kontanthjælp inden du overgår til barsel? Ved godt at det er en tam løsning, men man er sin egen lykkesmed og man bliver nogengange nødt til at slå tilbage undeer bæltestede.

tro mig det har jeg virkelig overvejet

men jeg er så glad for mit arbejde og kollegaer og min chef er bare top dollar og han gør alt hvad han kan for at presse distriktchefen men det er ham der ikk kan stikkes i , snøft

men et sted kan jeg jo ikk bare lade mig fyres, de ved jo jeg er gravid og det er nok ik så fedt at rende ned til kommunen og sige, hej jeg er lige blevet fyret og JO så er jeg også lige gravid, de vil nok stille spørgsmål som, hvorfor er du blevet fyret? du er jo gravid? og kan de nægte mig at modtage penge hvis de kan se at jeg har gjort det med vilje hmm nejj det er ikk nemt noget som helst når det skal være så indviklet

Anmeld

18. oktober 2011

MorTil4<3

RikkeRasmussen skriver:

Men hvor på kommunen skal man ringe hen, er det bare at ringe til kommunen, eller er det en bestemt afdeling man skal have fat på?

jeg ringede bare til kommunen og bad om en der kunne hjælpe mig og så blev jeg stillet op

Anmeld

18. oktober 2011

MorTil4<3

anetteb skriver:

det var heller ikke noget til din situation, det var bare hvad jeg selv gjorde dengang. - men det kan jo også ske for alle og enhver at man bliver gravid på p-piller.

ja desværre

jeg er desværre en som ikk kan tåle et bare boxer shorts så siger det BLING 2 streger !

hi hi

Anmeld

18. oktober 2011

henh01

MilleMus1988 skriver:

tro mig det har jeg virkelig overvejet

men jeg er så glad for mit arbejde og kollegaer og min chef er bare top dollar og han gør alt hvad han kan for at presse distriktchefen men det er ham der ikk kan stikkes i , snøft

men et sted kan jeg jo ikk bare lade mig fyres, de ved jo jeg er gravid og det er nok ik så fedt at rende ned til kommunen og sige, hej jeg er lige blevet fyret og JO så er jeg også lige gravid, de vil nok stille spørgsmål som, hvorfor er du blevet fyret? du er jo gravid? og kan de nægte mig at modtage penge hvis de kan se at jeg har gjort det med vilje hmm nejj det er ikk nemt noget som helst når det skal være så indviklet

Hmm ja det er rigtig nok.. Det er sgu ikke sjovt. Men hvis alt ruller som du nu håber på så vil du kunne fremvise at du har været på arbejde flere timer end de 15 kontrakten siger og der vil du jo så væreberettiget til fuld DP. problemet opstår i hvis du bliver syg så vi må krydse vores fingre for at du ikke gør det

Og så bare lige til Jer andre - man kan jo altid være bagklog og sige ting man KUNNE have gjort og overvejet, men nu er situationen en anden så lur mig om TS har brug for at høre på hvad I andre havde gjort inden I blev gravide. Det er heller ikke alle der lige kan gennemskue de DP regler der er. TS har i det mindste et job der pt giver hvad de har brug for i familien pga. ekstra vagter.

Anmeld

18. oktober 2011

Anette&Sophia

MilleMus1988 skriver:

ja desværre

jeg er desværre en som ikk kan tåle et bare boxer shorts så siger det BLING 2 streger !

hi hi

wups. sådan er der jo nogen der har det. hehe.

Anmeld

18. oktober 2011

MorTil4<3

henh01 skriver:

Hmm ja det er rigtig nok.. Det er sgu ikke sjovt. Men hvis alt ruller som du nu håber på så vil du kunne fremvise at du har været på arbejde flere timer end de 15 kontrakten siger og der vil du jo så væreberettiget til fuld DP. problemet opstår i hvis du bliver syg så vi må krydse vores fingre for at du ikke gør det

Og så bare lige til Jer andre - man kan jo altid være bagklog og sige ting man KUNNE have gjort og overvejet, men nu er situationen en anden så lur mig om TS har brug for at høre på hvad I andre havde gjort inden I blev gravide. Det er heller ikke alle der lige kan gennemskue de DP regler der er. TS har i det mindste et job der pt giver hvad de har brug for i familien pga. ekstra vagter.

tak ja det håber jeg også på, minus var bare at med min første måtte jeg sygemeldes pga bækkenløsning . . og mit bækken er allerede ved at sige sjove lyde når jeg går

må snakke med min chef om jeg mulighvis kan lave en aftale med ham om lidt snyd hehe

men tvivler men kunne håbe

Anmeld

18. oktober 2011

Preghiera

MilleMus1988 skriver:

jaaa jeg ved det er hårdt sagt, og self mener jeg det ikk fuldt ud, men gud det er en trist morgen

ringede til min kommune for at få lidt svar og råd ang en masse spørgsmål ang min graviditet hvad jeg kan forvente, og det var lige et slag under bæltestedet der ramte mig

jeg er ansat i et vidunderligt arbejdsklima hos Kiwi Minipris, MEN jeg er KUN ansat på 15 timers kontrakt og det er selvom jeg arbejder MEGET mere end 15 timer, men vores distriktchef vil IKK give mige en højere kontrakt øv og BIB!

for nu er det sådan, at jeg SKAL have arbejdet så mange timer som overhovedet muligt i 4 uger før barsel, dvs hvis jeg pludselig bliver syg eller andet og IKKE kan arbejde mere end 15 timer om ugen så kan jeg kun få barsels penge på 15 timer! og hvem kan leve på det?????
jeg kan ikk
så jeg skal presse min egen krop til det yderste i 4 lange uger bare få at få et gennemsnit så højt som muligt snøft

syntes det er grotest og jeg er så ked af det . .
det var så nemt med den sidste frdi jeg gik arbejdløs s der var det bare kommunen der gik ind og så var det det, en nej her er det pga et arbejde jeg har på en dum kontrakt at jeg højst sandsynligt ikk kan få økonomien til at holde sammen! åååå hvad pokker kan man gøre! ! !

Hør her: Snak med din arbejdsgiver og fortæl hvor træls det er for dig at du er så glad for arbejdspladsen og ønsker at blive, men at du bliver nødt til at sikre dig en indkomst svarende til dét du (i virkeligheden) arbejder for til hverdag! Hvis din arbejdsgiver så af en eller anden mærkelig grund ikke vil lave en anden kontrakt til dig, så må du fortælle ham at du er nødt til at sige op.

-Og så snak med kommunen om din situation. Du kan ikke være den eneste der er blevet fanget i den klemme.

Det skal nok gå alt sammen.

Anmeld

18. oktober 2011

kirsti

Prøv at spørg din a-kasse om du ikke hører ind under de her regler

Er du freelancer eller på anden måde i arbejde uden en fast arbejdstid, gælder  der særlige regler.

Når arbejdsgiveren ikke har mulighed for at kontrollere, hvor mange timer du bruger på dit arbejde, bliver det opfattet som såkaldt 'ukontrollabelt arbejde'.

Hvis du ikke har en fast arbejdstid, skal a-kassen omregne din indtægt til timer. Det gør vi med en omregningssats, som Arbejdsmarkedsstyrelsen fastsætter hvert år. I 2011 er satsen 205,52. Satsen er ens for alle a-kasser og i alle fag. 

Er din timeløn normalt højere, vil du måske være utilfreds med denne regel. På den anden side vil omregningen give dig flere timer, der tæller med i dit endelige timeregnskab. Det kan få betydning, hvis din dagpengeret udløber.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.