nu ønsker jeg slet ik at være gravid ;(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2011

Isabeau

MilleMus1988 skriver:

jaaa jeg ved det er hårdt sagt, og self mener jeg det ikk fuldt ud, men gud det er en trist morgen

ringede til min kommune for at få lidt svar og råd ang en masse spørgsmål ang min graviditet hvad jeg kan forvente, og det var lige et slag under bæltestedet der ramte mig

jeg er ansat i et vidunderligt arbejdsklima hos Kiwi Minipris, MEN jeg er KUN ansat på 15 timers kontrakt og det er selvom jeg arbejder MEGET mere end 15 timer, men vores distriktchef vil IKK give mige en højere kontrakt øv og BIB!

for nu er det sådan, at jeg SKAL have arbejdet så mange timer som overhovedet muligt i 4 uger før barsel, dvs hvis jeg pludselig bliver syg eller andet og IKKE kan arbejde mere end 15 timer om ugen så kan jeg kun få barsels penge på 15 timer! og hvem kan leve på det?????
jeg kan ikk
så jeg skal presse min egen krop til det yderste i 4 lange uger bare få at få et gennemsnit så højt som muligt snøft

syntes det er grotest og jeg er så ked af det . .
det var så nemt med den sidste frdi jeg gik arbejdløs s der var det bare kommunen der gik ind og så var det det, en nej her er det pga et arbejde jeg har på en dum kontrakt at jeg højst sandsynligt ikk kan få økonomien til at holde sammen! åååå hvad pokker kan man gøre! ! !

Men du siger du arbejder mere end 15 timer om ugen - det må vel fremgå et sted, med mindre det er sort?

Jeg arbejdede selv "kun" knap 30 timer om ugen inden jeg gik på barsel, og kunne så også kun få barselspenge for 30 timer pr. uge. Svarende til det jeg havde arbejdet.

Fik alligevel ca. 8.000 kr. udbetalt. Måtte så lade børnepengene indgå i budgettet, men det fungerede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2011

LR85

anetteb skriver:

Kiwi minipris har bare en mærkelig måde at kører deres business på. ( har selv arbejdet der )- og jeg synes virkelig det er sur rumpe alt det med at man skal have arbejdet i visse timer for at kunne dit og dat.

men håber du finder ud af noget

jeg tænker det vel ikke bare er Kiwi??

det handler vel om a man skal have bidraget X antal timer til samfundet, før man får noget igen, eller ret og sagt, man får det man bidrager med.

Hvis jeg kun arbejde 15 timer i min virksomhed, ville jeg også have barselsdagpenge der svarede dertil.

tror det er ens for alle.

Anmeld

18. oktober 2011

Anette&Sophia

louiseandersen85 skriver:

jeg tænker det vel ikke bare er Kiwi??

det handler vel om a man skal have bidraget X antal timer til samfundet, før man får noget igen, eller ret og sagt, man får det man bidrager med.

Hvis jeg kun arbejde 15 timer i min virksomhed, ville jeg også have barselsdagpenge der svarede dertil.

tror det er ens for alle.

Ja det ved jeg godt, men det er mere det der med at hendes kontrakt står til 15 timer, men hun arbejder meget mere, men hendes distrektchef vil ikke ændre det. - det er der den ligger med at jeg synes de er mærkelige

Anmeld

18. oktober 2011

LR85

anetteb skriver:

Ja det ved jeg godt, men det er mere det der med at hendes kontrakt står til 15 timer, men hun arbejder meget mere, men hendes distrektchef vil ikke ændre det. - det er der den ligger med at jeg synes de er mærkelige

uden tvivl ærgeligt. Men de har sikkert ikke haft mulighed for a give hende flere timer på papiret, og så er det jo ens egen lyst til a tage ekstravagter.

Men uden tvivl, ærgeligt a man ikke kan få e kontrakt på flere timer, når man nu arbejder mere.

Synes nu som en anden har skrevet, a man burde have undersøgt lidt a de her ting. Specielt hvis ens samlever heller ikke har nogen indkomst.

Anmeld

18. oktober 2011

Giraffen

MilleMus1988 skriver:

jaaa jeg ved det er hårdt sagt, og self mener jeg det ikk fuldt ud, men gud det er en trist morgen

ringede til min kommune for at få lidt svar og råd ang en masse spørgsmål ang min graviditet hvad jeg kan forvente, og det var lige et slag under bæltestedet der ramte mig

jeg er ansat i et vidunderligt arbejdsklima hos Kiwi Minipris, MEN jeg er KUN ansat på 15 timers kontrakt og det er selvom jeg arbejder MEGET mere end 15 timer, men vores distriktchef vil IKK give mige en højere kontrakt øv og BIB!

for nu er det sådan, at jeg SKAL have arbejdet så mange timer som overhovedet muligt i 4 uger før barsel, dvs hvis jeg pludselig bliver syg eller andet og IKKE kan arbejde mere end 15 timer om ugen så kan jeg kun få barsels penge på 15 timer! og hvem kan leve på det?????
jeg kan ikk
så jeg skal presse min egen krop til det yderste i 4 lange uger bare få at få et gennemsnit så højt som muligt snøft

syntes det er grotest og jeg er så ked af det . .
det var så nemt med den sidste frdi jeg gik arbejdløs s der var det bare kommunen der gik ind og så var det det, en nej her er det pga et arbejde jeg har på en dum kontrakt at jeg højst sandsynligt ikk kan få økonomien til at holde sammen! åååå hvad pokker kan man gøre! ! !

jeg havde lidt samme problem, men i en meget mindre alvorlig udgave. for i mit studiejob stod jeg til at arbejde 5-10 timer om ugen selvom jeg nærmere havde 10-20 timer

Dog fik jeg nemt en ny kontrakt da jeg bad om at få en kontrakt der afspejlede de faktiske timer

Så kan slet ikke forstå du ikke kan få en kontrakt på mere... er det fordi de max kan give dig 15 timer fast om ugen? kan du presse dem lidt? eller evt få suppleret op i en anden kiwi minipris? måske det kan lade sig gøre altså så du har to deltidsstillinger?

Anmeld

18. oktober 2011

Babydreams

Hvilken kommune bor du i? Har haft en veninde med samme problem hun var kun time lønnet afløser, men fik fuld barsels penge alligevel.. Står selv i samme situation, har en kontrak på 15 timer, men tager ekstra vagter plus jeg er timmelønnet afløser på et plejehjem .. Har endnu ikke snakket med kommunen, men kan da høre at jeg snart skal , hvis man skal igennem sådan en kamp der..

Anmeld

18. oktober 2011

MorTil4<3

RikkeRasmussen skriver:

Hvilken kommune bor du i? Har haft en veninde med samme problem hun var kun time lønnet afløser, men fik fuld barsels penge alligevel.. Står selv i samme situation, har en kontrak på 15 timer, men tager ekstra vagter plus jeg er timmelønnet afløser på et plejehjem .. Har endnu ikke snakket med kommunen, men kan da høre at jeg snart skal , hvis man skal igennem sådan en kamp der..

jeg bor i Næstved kommune,
de er heldigvis søde og rare og vil gøre alt for at hjælpe en så man kan få styr på sagerne. .

Anmeld

18. oktober 2011

Anette&Sophia

louiseandersen85 skriver:

uden tvivl ærgeligt. Men de har sikkert ikke haft mulighed for a give hende flere timer på papiret, og så er det jo ens egen lyst til a tage ekstravagter.

Men uden tvivl, ærgeligt a man ikke kan få e kontrakt på flere timer, når man nu arbejder mere.

Synes nu som en anden har skrevet, a man burde have undersøgt lidt a de her ting. Specielt hvis ens samlever heller ikke har nogen indkomst.

ja det har du ret i
Det gjorde jeg også selv dengang inden projekt baby blev skudt igang. - bare sådan så man var sikker på at man kunne få det hele til at hænge sammen

Anmeld

18. oktober 2011

henh01

Det er bare så pisse irriterende at stå i sådan en situation. Min kæreste var også førhen ansat på 9 timer om ugen, på trods af at have omkring 50!! De ville ikke give ham mere, fordi de jo bliver nødt til at tænke på dårlige perioder - perioder hvor der ikke var nok arbejde til de ansatte så var det nemt for dem at have ham på blot 9 timer.

Det betød også at han ikke fik godtgjort sine 14 dages barsel 8der skal man have 9½ time om ugen) og kommunerne kunne åbenbart ikek forstå at han arbejde meget mere end hvad kontrakten sagde på trods af at han fremviste time og løn sedler. ARGH! De er så tunge at danse med indimellem!

Kunne du overveje at blive opsagt og komme på kontanthjælp inden du overgår til barsel? Ved godt at det er en tam løsning, men man er sin egen lykkesmed og man bliver nogengange nødt til at slå tilbage undeer bæltestede.

Anmeld

18. oktober 2011

MorTil4<3

anetteb skriver:

ja det har du ret i
Det gjorde jeg også selv dengang inden projekt baby blev skudt igang. - bare sådan så man var sikker på at man kunne få det hele til at hænge sammen

øhhhh lige til en orintering så er jeg blevet gravid på P pille, så det var ikk lige planlagt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.