Det er sgu for galt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.572 visninger
84 svar
0 synes godt om
10. oktober 2011

JonTri

... er gravid igen og uden evne til at træffe en beslutning. Vi har været sløsede en gang og ja... i kampens hede tog det ene det andet og glemte "dutten"... det er fandme utroligt at mig, der ammede 5 gange i døgnet og har sex 1!!! gang (for meget), ender i denne situation. 

Det ene øjeblik ønsker jeg at fortælle hele verden det og ønsker barnet - et andet øjeblik gad jeg godt det bare forsvandt af sig selv. 

Er som sådan ik imod abort - kun når det drejer sig om mig selv. Synes ikke jeg kan vælge om baby skal leve eller dø... og alt sker vel for en årsag ikke???

Ahhh CRAP altså... jeg er 100 pct kontrolfreak, og det her er da slet ikke til at holde ud. 

Vh Rikke... nu 5+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2011

AnneBJ

JonTri skriver:

... er gravid igen og uden evne til at træffe en beslutning. Vi har været sløsede en gang og ja... i kampens hede tog det ene det andet og glemte "dutten"... det er fandme utroligt at mig, der ammede 5 gange i døgnet og har sex 1!!! gang (for meget), ender i denne situation. 

Det ene øjeblik ønsker jeg at fortælle hele verden det og ønsker barnet - et andet øjeblik gad jeg godt det bare forsvandt af sig selv. 

Er som sådan ik imod abort - kun når det drejer sig om mig selv. Synes ikke jeg kan vælge om baby skal leve eller dø... og alt sker vel for en årsag ikke???

Ahhh CRAP altså... jeg er 100 pct kontrolfreak, og det her er da slet ikke til at holde ud. 

Vh Rikke... nu 5+3

Åh Rikke dog! Først et stort kram hvor må det bare være en svær situation at stå i!!

Hvad siger din mand? 
Hvornår slutter din barsel og hvornår har du termin?

Har du lavet en liste med fordele og ulemper måske?

Jeg er heller på ingen måde imod abort, men selvom jeg ikke ønsker at Felix skal være storebror før han er 3-4 år, ville jeg ikke kunne få en abort..

I sidste ende er det kun Jer der kan træffe valget, og jeg håber I mærker efter i hjertet og maven - det giver oftest bedre valg, end når man lytter til hjernen...

Anmeld

10. oktober 2011

JonTri

AnneBJ skriver:

Åh Rikke dog! Først et stort kram hvor må det bare være en svær situation at stå i!!

Hvad siger din mand? 
Hvornår slutter din barsel og hvornår har du termin?

Har du lavet en liste med fordele og ulemper måske?

Jeg er heller på ingen måde imod abort, men selvom jeg ikke ønsker at Felix skal være storebror før han er 3-4 år, ville jeg ikke kunne få en abort..

I sidste ende er det kun Jer der kan træffe valget, og jeg håber I mærker efter i hjertet og maven - det giver oftest bedre valg, end når man lytter til hjernen...

Tak for krammet...

Manden er vist i lettere chok, men tror ik han er enig i at en abort er løsningen... 

Havde lissom en ide om at treeren sku være glasuren på kagen... 

Stoppede med at amme for 4 dage siden og havde sgu glædet mig til at holde nytår i alkoholens tegn - og ja, bare være lidt løsrevet fra min dejlige unge. 

Føler dælme lidt at det er ham der bliver ofret - men det afhænger jo af øjnene der ser... må hellere tænke at glasset er halvt fyldt, fremfor halvt tomt. 

Tænk hvis nu det er min lille pige (som jeg brændende ønsker) og jeg vælger at fjerne "hende" - og så om x antal år får mig en gut mere... ved godt det er ego af mig, men kan ik slippe tanken

Anmeld

10. oktober 2011

AnneBJ

JonTri skriver:

Tak for krammet...

Manden er vist i lettere chok, men tror ik han er enig i at en abort er løsningen... 

Havde lissom en ide om at treeren sku være glasuren på kagen... 

Stoppede med at amme for 4 dage siden og havde sgu glædet mig til at holde nytår i alkoholens tegn - og ja, bare være lidt løsrevet fra min dejlige unge. 

Føler dælme lidt at det er ham der bliver ofret - men det afhænger jo af øjnene der ser... må hellere tænke at glasset er halvt fyldt, fremfor halvt tomt. 

Tænk hvis nu det er min lille pige (som jeg brændende ønsker) og jeg vælger at fjerne "hende" - og så om x antal år får mig en gut mere... ved godt det er ego af mig, men kan ik slippe tanken

Jeg kan sagtens følge dine tanker vedrørende køn! Jeg ved godt man skal være glad, bare "den" er sund og rask, men det er altså okay at ønske sig  begge køn!

Jah, jeg ville også tænke Felix som taberen hvis jeg blev gravid nu. Men det er fordi jeg tænker at han skal have lov at være lille og alt det der... På den anden side, så tænk på, hvor glade de 3 rollinger vil blive for hinanden, de vil jo være supertætte, og få nogle skønne barndomsår! (og I vil være hurtigt færdige med at have "små børn" - lige pludselig går alle 3 i skole!)

Jah, nytår, alenetid osv... Jeg forstår det godt, men du lyder ikke som om, du kan få en abort - altså som at det er noget du har lyst til! Heldigvis har du jo stadig god tid til at beslutte dig! Hvordan er Jeres praktiserende læge, kunne vedkommende måske komme med nogle indspark, der kunne bruges? 

Anmeld

11. oktober 2011

merethe

11. oktober 2011

piadas

Tillykke - eller hvad?

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal skrive... Jeg ved bare godt, hvad jeg havde valgt, men vi har jo også altid haft svært ved at få børn. 

Nu skriver du, at hvad nu hvis det er en pige, som du gerne vil have, og du får "hende" fjernet, og så senere får endnu en dreng. Hvad med den omvendte situation? Hvis det nu er en dreng? Vil du så tænke - jeg skulle have fået ham fjernet, og så "regne" med at få pigen senere?

Jeg ved godt, det lyder lidt hårdt, men jeg er nok også bare af den holdning, at man skal prise sig lykkelig overfor de børn, man får. Igen nok fordi vi altid har haft svært ved at lave dem.

Håber du finder en løsning, der er rigtig for jer!

Anmeld

11. oktober 2011

Lilje82

Ved slet ikke hvad jeg skal sige, det må være en umådelig svær situation at stå i... Håber I finder den løsning der er bedst for jer!!

Anmeld

11. oktober 2011

Kit

og wauw.

Jeg er enig med Anne i, ja, faktisk det hele.

Flere kloge har sagt, at man fortryder kun de børn man ikke fik.

Super hård og svær beslutning I står med, men er sikker på, at I nok  skal vælge den, der er rigtig for jer.

Anmeld

11. oktober 2011

Mettemus

Puha en værre redelighed! Jeg har dog mest lyst til at sige tillykke! Jeg tror ikke jeg har så meget mere klogt at sige. Er som Kit enig med Anne. Jeg tror aldrig man kommer til at fortryde de børn man får, men når det så er sagt skal det heller ikke være synd for de andre at få en lillebror eller -søster. Men igen - det lyder som et tillykke Knus i hvert fald!

Anmeld

11. oktober 2011

AnneBJ

piadas skriver:

Tillykke - eller hvad?

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal skrive... Jeg ved bare godt, hvad jeg havde valgt, men vi har jo også altid haft svært ved at få børn. 

Nu skriver du, at hvad nu hvis det er en pige, som du gerne vil have, og du får "hende" fjernet, og så senere får endnu en dreng. Hvad med den omvendte situation? Hvis det nu er en dreng? Vil du så tænke - jeg skulle have fået ham fjernet, og så "regne" med at få pigen senere?

Jeg ved godt, det lyder lidt hårdt, men jeg er nok også bare af den holdning, at man skal prise sig lykkelig overfor de børn, man får. Igen nok fordi vi altid har haft svært ved at lave dem.

Håber du finder en løsning, der er rigtig for jer!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.