Hjælp til kød!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.601 visninger
26 svar
0 synes godt om
6. oktober 2011

piadas

Hvad gør I med kød? Jeg savner inspiration til hvordan man kan servere kød for de kære små. Jeg kan jo ikke give hende en engelsk bøf med, mindre jeg har tænkt mig aftensmaden skal strække sig over flere dag!

Det ender tit i kødboller, fordi det er nemmest, og det kan hun lide, men vi skal jo lige som videre med det der kød...

Hvad gør I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2011

AnneBJ

Nu er Felix jo ikke så gammel vel.. Som jeg altid indleder med

Men indtil videre har han smagt tun fra dåse, farsbrød, hakkebøf og frikadeller og kødboller af hakket kylling... 
Er hun ikke så stor så hun bare skal have hvad I får, i bidder? Ja altså måske lige med undtagelse af engelsk bøf og lignende

Kødsovs, skinkestrimler i pitabrød, små kyllingestykker (som også kan øve finmotorikken) fra en filet, et lår eller en hel høne, det samme med laksesteaks, karbonader..

Er det ikke kun fantasien der sætter grænser? Hvis hun får det galt i halsen/spytter det ud, så var det nok ikke lige et hit.. Ej, dårligt råd, I know, det er bare sådan jeg gør...

Anmeld

6. oktober 2011

Sofia

Tror også bare du skal prøve dig frem med lidt af hvert, men ja.. jeg er også dårlig til det. Her bliver det også mest til det lette kød..

Anmeld

6. oktober 2011

piadas

Jo, det er det vel!

Det er nok bare fordi hver gang jeg tænker på kød, der ikke er fars, tænker jeg på koteletter som i min verden er store stykker kød, som ikke er til at tygge - og hvis jeg har det sådan, hvordan skal Ida så kunne tygge dem!

Det er nok bare at gå i gang! Men hvordan er det lige, det er med stegt kød? Må de få det nu? Der er et eller andet med at det skal være kogt, ik'?

Sorry for alle spørgsmålene, men jeg har ikke haft besøg af min SP, siden Ida var 2 mdr., og Zilan er jo 7 år, så det er ved at være et par dage siden, hun blev lært op i det gastronomiske univers...

Anmeld

6. oktober 2011

piadas

Sofia skriver:

Tror også bare du skal prøve dig frem med lidt af hvert, men ja.. jeg er også dårlig til det. Her bliver det også mest til det lette kød..

Ja, det er jo det! Selvom intentionerne er der, falder man tit i og genbruger den nemme løsning, fordi man så ved, at man ikke går galt i byen!

Anmeld

6. oktober 2011

Sofia

piadas skriver:

Ja, det er jo det! Selvom intentionerne er der, falder man tit i og genbruger den nemme løsning, fordi man så ved, at man ikke går galt i byen!

Lige præcis.. og det er bare så sjældent jeg får lavet aftensmad, så der er ikke lige sådan noget han kan smage den bette..

Anmeld

6. oktober 2011

AnneBJ

https://www.baby.dk/debat/107797pi1/boern-01-aar/stegt-koed--boern-.aspx

fra 8-9 måneder ca. Altså når jeg skriver Felix har fået frikadeller, er det jo heller ikke stegeskorpen jeg har givet ham, men kun "indmaden"...

Anmeld

6. oktober 2011

piadas

AnneBJ skriver:

https://www.baby.dk/debat/107797pi1/boern-01-aar/stegt-koed--boern-.aspx

fra 8-9 måneder ca. Altså når jeg skriver Felix har fået frikadeller, er det jo heller ikke stegeskorpen jeg har givet ham, men kun "indmaden"...

Du er fanme også så klog!

Taaark, så er det jo lige om lidt - dejligt at jeg ikke skal tænke på det så!

Anmeld

6. oktober 2011

Mettemus

Vi spiser ret meget simremad. Det kan også nemt deles i trevler som er til at tygge for små gummer. Altså mest af lam og okse, men kylling og svinekød fra nakken eller kæberne kan også sagtens bruges. Men når det så er sagt får Laurits også mest kødboller. Har et depot i fryseren af henholdsvis kylling og kalv/flæsk. Så smager han hos os ved siden af.

Anmeld

6. oktober 2011

AnneBJ

piadas skriver:

Du er fanme også så klog!

Taaark, så er det jo lige om lidt - dejligt at jeg ikke skal tænke på det så!

Nej, google er bare min ven!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.