Stegt kød ( børn )

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.508 visninger
3 svar
0 synes godt om
11. maj 2011

MinWilliam

Jeg er virkelig kommet itvivl om hvornår er det børn må starte med at få stegt kød?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

L.J.L

Dorthemuzz skriver:

Jeg er virkelig kommet itvivl om hvornår er det børn må starte med at få stegt kød?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig..

Stegt kød anbefales fra baby er 9 mdr.

Anmeld

12. maj 2011

MinWilliam

linselouise skriver:

Stegt kød anbefales fra baby er 9 mdr.

Mange tak skal du have...

Anmeld

13. maj 2011

Rebecca Persson

Det kommer nok lidt an på, hvem du spørger  - og hvordan baby og babys mave har det. 

Jeg ville så vidt muligt koge eller ovnstege kødet og ved pandestegning undgå brankning. Det skal selvfølgelig også fungere i praksis, så hvis hele familien skal have frikadeller, er det jo nemmest, hvis de små også kan spise med. Frikadeller kan forøvrigt steges i ovnen på en bageplade, så slipper man også for stegeosen og masser af fedt på panden. Farsen kan blandes med fintdelte eller mosede grøntsager. 

I min bog "BABY - 100% naturlig uden tilsætning" gennemgår jeg babys spisekammer måned for måned. Her anbefaler jeg, at babys første kød er kylling ved 7 mdr. Kød er godt, og findelt kød er nemmere at fordøje for babyer end grød, og kød indeholder vigtige mineraler som jern og zink. 
Ved 8 mdr. anbefaler jeg kalkun, lam og vildtkød. Og al slags kød fra 9 mdr.
Alt kød så vidt muligt økologisk, hellere lidt men godt.  Prøv f.eks. gaardbutikkendirekte.dk. 

Held og lykke med det! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.