Kæreste med til igangsættelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2011

LilyMarleen

Frøken J. skriver:

Det kan godt ske du har ret, har ikke sådan helt styr på det. Men hans redaktør har selv lige haft barsel, så hun ved jo hvordan det er. Jeg mener bare at onsdag er den dag han er alene på redaktionen, så den er måske lidt svær. Men det kan være jeg lige skal bede ham om at tage den op med chefen i morgen. Vil jo egentlig helst have ham med jo

Hej Frøken J. - Lige præcis den der vil jeg rigtig godt høre om. Hvis du har tid, og mod på at forklare mig det. For sagen er nemlig den at jeg er sygemeldt på SU. Og jeg skal på barsel til Januar!. Også var det hende der damen på min uddannelse skrev at jeg kunne søge barsels SU.. Jeg har sådan undret mig over det. Og jeg er ikke sikker på hvad det er for noget hun mener. Da jeg egentligt troede at jeg skulle på KH i år. - Jeg havde ikke engang hørt om at man kunne være sygemeldt på SU før. 

Ved du hvordan og hvorledes. ???

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2011

mortilflere

Nu er vores familie liv jo ik som fler tallet LOL

men han var ikke med ,  men havde ejen bil med rundt (arbejdede på byggepladser) 

Jeg var sen til at fatte jeg var i fødsel  , så det var kun da jm sagde enten ringer du ellers gør jeg!! jeg fik ringet til ham , men han nåede da 25 min af fødslen

Jeg fik af vide at min krop slet ikke var klar til fødsel så der  kunne gå mange dage .... 3 timer og 18 min efter de satte pillerne op  og sagde det gik jeg ned på barsel gangen med ham

Anmeld

6. oktober 2011

Frøken J.

LilyMarleen skriver:

Hej Frøken J. - Lige præcis den der vil jeg rigtig godt høre om. Hvis du har tid, og mod på at forklare mig det. For sagen er nemlig den at jeg er sygemeldt på SU. Og jeg skal på barsel til Januar!. Også var det hende der damen på min uddannelse skrev at jeg kunne søge barsels SU.. Jeg har sådan undret mig over det. Og jeg er ikke sikker på hvad det er for noget hun mener. Da jeg egentligt troede at jeg skulle på KH i år. - Jeg havde ikke engang hørt om at man kunne være sygemeldt på SU før. 

Ved du hvordan og hvorledes. ???

Knus

Åh, jeg aner overhovedet ingenting om SU og sygemelding, så jeg tror ikke jeg er den rette til at besvare dit spørgsmål, desværre! Når man får barn, kan man jo søge om fødselsklip som er 12 måneders SU, som du fx kan få ud over 12 måneder eller få dobbeltklip, så du får dobbelt SU i 6 måneder.

Jeg holder så et års barsel fra mit studie, men fordi SU-reglerne er lidt underlig, skal jeg ikke rent faktisk melde mig på barselsorlov, for så er man erklæret studieinaktiv og kan ikke modtage penge. så på mit studie skal jeg bare undlade at møde op og melde mig til eksamen, og så vender jeg bare tilbage om et år, og har valgt at få udbetalt de fødselsklip i det år.

Men det besvarer nok desværre ikke dit spørgsmål - Sorry!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.