Kæreste med til igangsættelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2011

AnneBJ

Min kæreste arbejdede om eftermiddagen dengang jeg var højgravid. Så mandag da jeg var 41+1 tog han med til JDM om morgenen. Her fik jeg tid på JDM stuen om onsdagen, også morgen. Han sagde selv, at han VILLE med, for hvis jeg blev sat i gang ville han være der.

Jeg blev sat igang, og han skulle arbejde til kl. 22 den dag. Han ringede på sit arb og fortalte jeg var igangsat, og vi jo intet viste om tidshorisont. De blev enige om, at han kunne afspadsere onsdag, torsdag og fredag, for så skulle han ikke tænke på dem. Uanset hvornår jeg fødte, kunne han så vente med at starte barslen til om mandagen.

Jeg fik lagt stikpillen onsdag morgen, og skulle have en igen onsdag eftermiddag. Mine veer væltede ind fra kl. 23 om aftenen (var startet stille kl. 20) og kl. 2 ankom vi på fødegangen (torsdag morgen) Felix er født kl. 7.42 torsdag morgen, afspadseringen havde ikke været nødvendig, men det gav os næsten 3 uger sammen efter fødslen (+ påske oveni )

Hvis jeg skal sættes igang igen, og det på nogen måde er muligt, vil jeg gerne have ham hos mig fra igangsættelsen starter. Jeg var FULDSTÆNDIG lukket, havde livmoderhals tilbage, og det var kun lige at JDM kunne få en finger mast frem til at lave en hindeløsning.. Og alligevel havde jeg født under et døgn efter..

Håber dog at det slet ikke bliver nødvendigt for dig! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2011

Mor Christa

Hos os var det slet ikke et spørgsmål, om han skulle med eller ej - jeg skulle satme ikk derind alene og gå igennem alt det uden ham ved min side
Så da vi fik dato for igangsættelse, så fik han fri fra arbejde indtil baby var født, og så startede barsel derefter. Heldigvis blev han født dagen efter jeg blev sat igang. (38+2)
Men hvis du sagtens mener, at du kan klare det selv osv, så gør da bare det Jeg var bare så utryg ved situationen, at jeg ikke ville gøre det alene.

Anmeld

5. oktober 2011

1000Ben

Frøken J. skriver:

Nej, det er kun 2 uger

"Som far har du ret til to ugers barselsorlov med dagpenge inden for 14 uger efter fødslen. Senere kan du dele 32 ugers orlov med moderen." - Så han kan dele barsel med mig normalt, men i og med jeg er på barsel fra studiet og ikke officielt er meldt på orlov (noget med SU-reglerne, længere forklaring som SU-kontoret har forklaret mig), så kan jeg ikke dele min barsel med ham, i og med jeg i princippet bare ikke møder op i skole i et år

Ok det vidste jeg ikke. Øv bøv, 2 uger er bare ikke nok synes jeg 

Men hold da ferie hvor jeg glæder mig til at se billeder af det nye familiemedlem 

Anmeld

5. oktober 2011

Frøken J.

Stefanie8 skriver:

Ok det vidste jeg ikke. Øv bøv, 2 uger er bare ikke nok synes jeg 

Men hold da ferie hvor jeg glæder mig til at se billeder af det nye familiemedlem 

DET gør jeg også! Eller ikke billeder her, men the real deal. Haha

Anmeld

5. oktober 2011

Frøken J.

Tak for svar piger! Vi gør hvad vi kan for han kan komme med

Anmeld

5. oktober 2011

Clisolka

Jeg havde kæresten med til min igangsættelse. De tog vandet med det samme - og 30 min. efter kom veerne 

De 14 dages barsel starter først efter fødslen 

Anmeld

5. oktober 2011

1000Ben

Frøken J. skriver:

DET gør jeg også! Eller ikke billeder her, men the real deal. Haha

Ha ha ja, men jeg nøjes lige med billeder 

Anmeld

5. oktober 2011

Mauser.

Vi står i præcis samme situation her, Salar venter med at gå på barsel fra om mandagen, bliver sat i gang fredag og der har jeg en veninde med, men jeg ved selvfølgelig også at det er med stik piller, men man kan snakke med dem derude om i tilfælde af man er åbnet det mindste så de kan tage vandet kan man udskyde det et par timer så ens kæreste kan nå at komme.

Anmeld

5. oktober 2011

Dorthe1986

Altså jeg ville sige du skulle tage din kæreste med. Jeg selv blev sat i gang, uden varsel, nærmest, men det gik faktisk ret stærkt... jeg fik en kvart ve-pille (hvad kaldes de lige?!) jeg skulle sluge med vand... og den fik jeg 19.30 om aftenen og allerede ved 3-4 tiden om natten kom de første veer og klokken 8.30 kom jeg ind på fødegangen (dette var aftalen) for at få taget vandet og jeg siger dig bare, der gik ikke lang tid fra vandet var taget til jeg fik de mest onde veer (nu må du ikke blive skræmt ) og jeg havde ingen pauser imellem smerterne ( THANK GOD for epiduralblokade).

Nå men det jeg egentlig ville sige, var at jeg var glad for at have min kæreste med... Grunden til vi overhovedet kom på sygehuset aftenen inden var fordi jeg mærkede mindre liv - og fordi de så mente der ikke var nok fostervand, så mente de det bedste var at få min lille dreng ud

Det var sådan at jeg fik den pille fredag aften og fødte lørdag eftermiddag... og den lørdag skulle min kæreste have været på arbejde (butiksslagter), men han ringede og sagde at han lige skulle med til en fødsel og hans barsel startede først fra vores søn var kommet til verden og de var så flinke at de først lod det gælde fra om mandagen Men altså det går ikke ud over hans barsel at du tager ham med til igangsættelse... hans barsel starter først fra jeres lille pige er født

Håber du slipper for at blive sat i gang

Anmeld

5. oktober 2011

Brams

Frøken J. skriver:

Håber ikke det bliver relevant, men i tilfælde af det gør, så vil jeg bare lige spørge jer hvad i synes/tænker

Jeg skal sættes i gang om en uge, hvis jeg ikke føder af mig selv. Men så tænker jeg på, om jeg skal tage min kæreste med til igangsættelsen?

Jeg synes det er lidt problematisk. Jeg ved ikke hvor moden jeg er dernede, og hvis nu det bliver med stikpiller kan der jo sagtens gå flere dage, hvis jeg ikke er modnet. Men hvis jeg er modnet nok, så tager de bare vandet, og så kan jeg jo sagtens få veer med det samme (men dog ikke nødvendigvis).

Min kæreste har kun 14 dages barsel, så jeg ville være ked af, at han tog hul på sin barsel på igangsættelsesdagen, hvis så baby ikke kom før 3 dage senere. Det synes jeg er lidt spild. Men hvis nu jeg får veer med det samme, er det jo meget rart han er der

Så jeg er i syv sind, fordi jeg jo ikke kan vide, hvad der sker. Hvad ville i gøre? Grundet hans arbejdes art (journalist) er det ikke altid lige til "bare lige at få fri" en dag, og jeg ved ikke, om det ville blive taget ud af hans barsel. Hvis det gør, og der ikke sker noget videre, er det spild, synes jeg.

What to do? Hvad ville i?

Jeg ville helt sikkert tage ham med, det er bare super rart at have dem lige ved siden af. Jeg blev selv sat igang og der gik noget tid (sat igang torsdag 09.00 og fødte først lørdag 01.56), så jeg kan godt se problematikken. Har han ikke et par feriedage han kan tage, eller betale sig fra det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.