Kæreste med til igangsættelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.329 visninger
32 svar
0 synes godt om
5. oktober 2011

Frøken J.

Håber ikke det bliver relevant, men i tilfælde af det gør, så vil jeg bare lige spørge jer hvad i synes/tænker

Jeg skal sættes i gang om en uge, hvis jeg ikke føder af mig selv. Men så tænker jeg på, om jeg skal tage min kæreste med til igangsættelsen?

Jeg synes det er lidt problematisk. Jeg ved ikke hvor moden jeg er dernede, og hvis nu det bliver med stikpiller kan der jo sagtens gå flere dage, hvis jeg ikke er modnet. Men hvis jeg er modnet nok, så tager de bare vandet, og så kan jeg jo sagtens få veer med det samme (men dog ikke nødvendigvis).

Min kæreste har kun 14 dages barsel, så jeg ville være ked af, at han tog hul på sin barsel på igangsættelsesdagen, hvis så baby ikke kom før 3 dage senere. Det synes jeg er lidt spild. Men hvis nu jeg får veer med det samme, er det jo meget rart han er der

Så jeg er i syv sind, fordi jeg jo ikke kan vide, hvad der sker. Hvad ville i gøre? Grundet hans arbejdes art (journalist) er det ikke altid lige til "bare lige at få fri" en dag, og jeg ved ikke, om det ville blive taget ud af hans barsel. Hvis det gør, og der ikke sker noget videre, er det spild, synes jeg.

What to do? Hvad ville i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2011

1000Ben

Frøken J. skriver:

Håber ikke det bliver relevant, men i tilfælde af det gør, så vil jeg bare lige spørge jer hvad i synes/tænker

Jeg skal sættes i gang om en uge, hvis jeg ikke føder af mig selv. Men så tænker jeg på, om jeg skal tage min kæreste med til igangsættelsen?

Jeg synes det er lidt problematisk. Jeg ved ikke hvor moden jeg er dernede, og hvis nu det bliver med stikpiller kan der jo sagtens gå flere dage, hvis jeg ikke er modnet. Men hvis jeg er modnet nok, så tager de bare vandet, og så kan jeg jo sagtens få veer med det samme (men dog ikke nødvendigvis).

Min kæreste har kun 14 dages barsel, så jeg ville være ked af, at han tog hul på sin barsel på igangsættelsesdagen, hvis så baby ikke kom før 3 dage senere. Det synes jeg er lidt spild. Men hvis nu jeg får veer med det samme, er det jo meget rart han er der

Så jeg er i syv sind, fordi jeg jo ikke kan vide, hvad der sker. Hvad ville i gøre? Grundet hans arbejdes art (journalist) er det ikke altid lige til "bare lige at få fri" en dag, og jeg ved ikke, om det ville blive taget ud af hans barsel. Hvis det gør, og der ikke sker noget videre, er det spild, synes jeg.

What to do? Hvad ville i?

Jeg ved ikke hvad jeg ville vælge, men studsede dog lidt over at han kun har 2 uger. Jeg var sikker på at loven sagde at mænd havde 3 uger lige efter barnet er født. (bemærk efter barnet er født) Det kunne der jo evt. lige tjekkes op på gennem en evt. fagforening???

Anmeld

5. oktober 2011

Trine89

Så vidt jeg ved vil kan hans barsel tidligst starte fra den dag babyen er kommet til verden.. 

Men om du skal tage ham med eller ej er jo svært at sige. for som du selv er inde på kan der jo gå dage inden der sker noget (alt efter hvordan igangsættelsen bliver)

Men ellers kunne din kæreste jo prøve at snakke med chefen om at få en fri dag for at komme med dig. Det burde chefen nu kunne forstå..

Anmeld

5. oktober 2011

Frøken J.

Stefanie8 skriver:

Jeg ved ikke hvad jeg ville vælge, men studsede dog lidt over at han kun har 2 uger. Jeg var sikker på at loven sagde at mænd havde 3 uger lige efter barnet er født. (bemærk efter barnet er født) Det kunne der jo evt. lige tjekkes op på gennem en evt. fagforening???

Nej, det er kun 2 uger

"Som far har du ret til to ugers barselsorlov med dagpenge inden for 14 uger efter fødslen. Senere kan du dele 32 ugers orlov med moderen." - Så han kan dele barsel med mig normalt, men i og med jeg er på barsel fra studiet og ikke officielt er meldt på orlov (noget med SU-reglerne, længere forklaring som SU-kontoret har forklaret mig), så kan jeg ikke dele min barsel med ham, i og med jeg i princippet bare ikke møder op i skole i et år

Anmeld

5. oktober 2011

Frøken J.

Trine89 skriver:

Så vidt jeg ved vil kan hans barsel tidligst starte fra den dag babyen er kommet til verden.. 

Men om du skal tage ham med eller ej er jo svært at sige. for som du selv er inde på kan der jo gå dage inden der sker noget (alt efter hvordan igangsættelsen bliver)

Men ellers kunne din kæreste jo prøve at snakke med chefen om at få en fri dag for at komme med dig. Det burde chefen nu kunne forstå..

Det kan godt ske du har ret, har ikke sådan helt styr på det. Men hans redaktør har selv lige haft barsel, så hun ved jo hvordan det er. Jeg mener bare at onsdag er den dag han er alene på redaktionen, så den er måske lidt svær. Men det kan være jeg lige skal bede ham om at tage den op med chefen i morgen. Vil jo egentlig helst have ham med jo

Anmeld

5. oktober 2011

SjeBets

altså da jeg blev igang sat, der havde jeg min mand med, det skulle jeg ikke gå igennem alene. og jeg mener at de 14 dage starter først fra baby er født, så han må jo tage fri, jeg ville ikek have lyst til at gøre det alene hvis det var mig 

Anmeld

5. oktober 2011

Filippa & Liva

Starter din kærestes barsel ikke først når baby ER født?

Det mener jeg da helt bestemt ...

Så jeg synes da du skulle tage ham med (hvis det altså bliver aktuelt.)

Anmeld

5. oktober 2011

Frøken J.

SjeBets skriver:

altså da jeg blev igang sat, der havde jeg min mand med, det skulle jeg ikke gå igennem alene. og jeg mener at de 14 dage starter først fra baby er født, så han må jo tage fri, jeg ville ikek have lyst til at gøre det alene hvis det var mig 

Men hvis nu det ikke bare lige er sådan at få fri? Det er jo lidt tricky

Anmeld

5. oktober 2011

Frøken J.

BigBabyWish skriver:

Starter din kærestes barsel ikke først når baby ER født?

Det mener jeg da helt bestemt ...

Så jeg synes da du skulle tage ham med (hvis det altså bliver aktuelt.)

Jo, det er nok rigtig nok! Men så er det jo ikke sikkert kan overhovedet må få fri Tror nok han er alene på redaktionen om onsdagen, hvor igangsættelsen er. Men han må lige hive fat i sin chef - for hvis jeg selv kunne vælge, vil jeg jo også helst have, at han er der, og at han kan dele hele oplevelsen med mig. Nu har han jo ikke kunne komme med til alle de check jeg har været til på fødegangen, fordi han jo ikke kan tage fri en gang om ugen

Anmeld

5. oktober 2011

<3

Så siger man til i god tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.