Vægtøgning de sidste 10 uger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor meget tog du på de sidste 10 uger af graviditeten?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

9.988 visninger
42 svar
0 synes godt om
5. oktober 2011

Zelinasmor

Hej alle i dejlige damer 

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvor meget i hver især tog på de sidste ca. 10 uger af jeres graviditet?

Er det her det går stærkt? - Eller?

Uddyb gerne!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2011

Madam Blå

Jeg er 34+6, så er ikke færdig med at være gravid endnu Men jeg har siden uge 28 taget to kilo på.. Og regner med max fem mere - så vil i alt have taget 23 kilo på.

Jeg tog meget hurtigt en hel del på.. Men man siger vist, at man skal regne med et halvt kilo om ugen den sidste tid.

Anmeld

5. oktober 2011

Zelinasmor

Madam Blå skriver:

Jeg er 34+6, så er ikke færdig med at være gravid endnu Men jeg har siden uge 28 taget to kilo på.. Og regner med max fem mere - så vil i alt have taget 23 kilo på.

Jeg tog meget hurtigt en hel del på.. Men man siger vist, at man skal regne med et halvt kilo om ugen den sidste tid.

Okay. Jeg synes bare det er svært ikke at overskride de der MAKS 15 kg som sundhedsstyrrelsen anbefaler.  Men jeg havde også tænkt at ca. 5 kg de sidste 10 uger ville være realistisk. Tak for svar

Anmeld

5. oktober 2011

Madam Blå

xoxotasha skriver:

Okay. Jeg synes bare det er svært ikke at overskride de der MAKS 15 kg som sundhedsstyrrelsen anbefaler.  Men jeg havde også tænkt at ca. 5 kg de sidste 10 uger ville være realistisk. Tak for svar

Det er vildt svært! Men overskrider du de magiske 15, så prøv at lade være med at slå dig i hovedet med det. Det er altså ikke så tit, man er gravid - så skidt med, at man har taget lidt ekstra på. Man kan altid tabe sig efterfølgende. Det handler om motivation

Jeg har planer om at amme mit væk

Anmeld

5. oktober 2011

Zelinasmor

Madam Blå skriver:

Det er vildt svært! Men overskrider du de magiske 15, så prøv at lade være med at slå dig i hovedet med det. Det er altså ikke så tit, man er gravid - så skidt med, at man har taget lidt ekstra på. Man kan altid tabe sig efterfølgende. Det handler om motivation

Jeg har planer om at amme mit væk

Det er selvfølgelig rigtigt.  Og jeg har altså bare nogle ting jeg ikke kan undvære under min graviditet (Jeg er afhængig af choko/banan müslibarer)  Det var også min plan at amme de ekstra kilo af. Så lad os håbe at det lykkedes  

Anmeld

5. oktober 2011

Camulla

Jeg er bare så vild med nutella lige i tiden  Øv øv øv! Håber virkelig heller ikke at jeg tager alt for meget på, slet ikke lige så meget som sidst, hvilket var 21,4 kg  

Anmeld

5. oktober 2011

Zelinasmor

Camulla skriver:

Jeg er bare så vild med nutella lige i tiden  Øv øv øv! Håber virkelig heller ikke at jeg tager alt for meget på, slet ikke lige så meget som sidst, hvilket var 21,4 kg  

Nutella smager altså også bare super godt!  Hvorfor er det altid det usunde der er bedst?   

Altså man skal jo ikke leve af frugt og grøntsager under graviditeten. Der SKAL være plads til nutella og andre søde sager en gang imellem

Anmeld

5. oktober 2011

Koen.

uh mener det var 5-6 kg jeg tog på til sidst, endte med at tage 26 kg på i alt

Anmeld

5. oktober 2011

Zelinasmor

tanja. skriver:

uh mener det var 5-6 kg jeg tog på til sidst, endte med at tage 26 kg på i alt

Okay  Hvordan havde du det med sult det sidste stykke tid? Jeg synes nemlig at jeg er sulten hele tiden nu.  Det kan jo nok påvirke tallene på vægten i den "dårlige" retning 

Anmeld

5. oktober 2011

Koen.

xoxotasha skriver:

Okay  Hvordan havde du det med sult det sidste stykke tid? Jeg synes nemlig at jeg er sulten hele tiden nu.  Det kan jo nok påvirke tallene på vægten i den "dårlige" retning 

Der var ikke plads til så meget mad MEN tilgengæld spiste jeg nok hver time fordi jeg var sulten

Havde så os slem bækkenløsning så sku ligge på sofaen meget, så havde jeg været liiiidt mere aktiv kunne jeg måske holdt kiloerne lidt nede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.