Minus søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2011

JeNoVa

Mette. skriver:

Først, sikke nogle meget skønne tøser i har.

Også, selvom jeg kun har en, så kender jeg alt til det med ingen søvn. Min datter er snart 1 1/2 år, og hun sover stadig sjældent igennem.  Det er så trættende og frusterende.

Vi har dog haft held i perioder med at have meget lav musik, uden sang, altså kun rytmisk musik kørende hos hende, hele natten. En overgang hjalp det også med en megte svag lampe tændt. Sover i sammen med dem? 

For på Emilie hjalp det også, at jeg sov ved siden af hende, på en madras, mens hun sov i sin tremmeseng, så måske det kunne være en løsning.

Ligemeget hvad håber jeg de snart får en god natrymte, så i også kan få jeres søvn. 

Tak, og puha 1 1/2 år uden sammenhængende søvn. 

De sover i hver sin tremmeseng, som står lige ved siden af os i dobbeltsengen. For det meste ender de med at sove sammen med os i dobbeltsengen, og selvom den er stor, kan det godt nogle gange give pladsproblemer.

Jeg skal prøve det med at sætte beroligende musik på. Tak for tippet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2011

JeNoVa

afrobabies skriver:

Få noget vælling i dem, til nat, og se, om det ikke hjælper

Det vil jeg gøre. Kender du en nem måde at lave det på, hvor jeg kan tilberede det i mikrobølgeovnen og ikke på komfur?

Anmeld

7. oktober 2011

JeNoVa

Rødhætte skriver:

Nej må det være hårdt! Jeg har selv en søn på 6 mdr som vågner alt fra 2-10 gange om natten og jeg synes det er MEGA hårdt! Så bare tanken om at have 2 stk.. Tager virkelig hatten af for at du/I kan holde modet oppe (ved godt at man bliver nødt til det )

Der er altid nogen, der har det værre end én selv. 

Anmeld

7. oktober 2011

afrobabies

JeNoVa skriver:

Det vil jeg gøre. Kender du en nem måde at lave det på, hvor jeg kan tilberede det i mikrobølgeovnen og ikke på komfur?

Hvis du gerne vil lave vælling selv, så kan du følge denne opskrift:

2 dl
vand
2 tsk. majsstivelse (fx maizena)
eller 1½ spsk. hirseflager, ris-
eller majsmel
4-6 mål modermælkserstatningspulver (afhængig af
mærke).

Vand og stivelse (mel/flager) piskes sammen og bringes i kog
under piskning. Skru ned for varmen, læg låg på og lad det småkoge - hirseflager
og ris- og majsvælling i 5-10 minutter, majsstivelsesvælling ca. 1 minut.
Afkøles lidt før modermælkserstatningspulveret tilsættes - og vællingen piskes
sammen.

Ellers er der jo noget som den her pakke, som bare skal blandes i en flaske, og så i microovnen

Beauvais Majsvælling i Æske

Anmeld

7. oktober 2011

Koen.

JeNoVa skriver:

Det er mange gange at skulle op, når hun er blevet så gammel. Kunne man ikke nedtrappe medicinen og give hende noget mere naturligt i stedet f.eks. svesker?

Kan man desværre ikke, svesker og andet hjælper ikke, vi har prøvet alt

Hun har fra hun var spæd jo fået lactulose efter lægens anvisning og hun blev ved at ordinere det til Lærke var 12 mdr, først der blev vi tilknyttet børneafd og fik noget stærkere medicin, så hendes tarme er ganske enkelt ikke vant til at arbejde selv uden hjælp!

Og det er bare en MEGET lang process at "lære" dem det..

MEN det går fremad og vi har snart halveret medicinen

Anmeld

7. oktober 2011

Ansemusen

Puh ha, bliver helt træt ved tanken!!! Og overvejer næsten, om man tør blive gravid igen i tilfælde af to natvågne tvillinger *gisp*

Nu ved jeg selvfølgelig ikke, om der er nogle særlige behov hos dine børn. Men ellers siger man, at børn over 7 måneder ikke har brug for mad om natten. Så I kunne vælge at tage kampen med sut og evt. en tår vand. Så de stille og roligt vender sig til, at der ikke er mad om natten, og dermed ikke bliver sultne om natten.
Det tager nogle dage som regel, og man skal holde fast, så de små basser ikke bliver forvirrede over, hvorfor de nogen gange må få mad og andre gange ikke.
Det har virket meget godt her, og vores 16 måneder gamle dreng har sovet igennem siden han var et lille år. Og det er HELE natten
Husk i øvrigt at være så stille som muligt om natten med dem, når de vågner. Ikke snakke, ikke øjenkontakt, ikke lys osv., så de forbinder natten med ro og søvn!

Held og lykke, jeg hååber snart det vender!!

Anmeld

7. oktober 2011

JeNoVa

tanja. skriver:

Kan man desværre ikke, svesker og andet hjælper ikke, vi har prøvet alt

Hun har fra hun var spæd jo fået lactulose efter lægens anvisning og hun blev ved at ordinere det til Lærke var 12 mdr, først der blev vi tilknyttet børneafd og fik noget stærkere medicin, så hendes tarme er ganske enkelt ikke vant til at arbejde selv uden hjælp!

Og det er bare en MEGET lang process at "lære" dem det..

MEN det går fremad og vi har snart halveret medicinen

Det er godt, det går fremad. Jeg ønsker jer alt det bedste.

Anmeld

7. oktober 2011

Kvist

Min søn har sovet igennem siden han var 5 uger, er 10 mdr. nu, så kan ikke sætte mig ind i hvor utroligt hårdt det må være..

Men hvis jeg var dig ville jeg, som andre også anbefaler, helt sikkert prøve med noget vælling, det har min søn fået siden han var 4 mdr. som hans putte-i-sengflaske..

Håber snart det lykkedes for jer

Anmeld

8. oktober 2011

JeNoVa

afrobabies skriver:

Hvis du gerne vil lave vælling selv, så kan du følge denne opskrift:

2 dl
vand
2 tsk. majsstivelse (fx maizena)
eller 1½ spsk. hirseflager, ris-
eller majsmel
4-6 mål modermælkserstatningspulver (afhængig af
mærke).

Vand og stivelse (mel/flager) piskes sammen og bringes i kog
under piskning. Skru ned for varmen, læg låg på og lad det småkoge - hirseflager
og ris- og majsvælling i 5-10 minutter, majsstivelsesvælling ca. 1 minut.
Afkøles lidt før modermælkserstatningspulveret tilsættes - og vællingen piskes
sammen.

Ellers er der jo noget som den her pakke, som bare skal blandes i en flaske, og så i microovnen

Beauvais Majsvælling i Æske

Tusind tak, jeg må søge efter noget tilsvarende til Beauvais, da det godt må være lidt nemt og hurtigt, når man har så mange børn. 

Anmeld

8. oktober 2011

JeNoVa

Ansemusen skriver:

Puh ha, bliver helt træt ved tanken!!! Og overvejer næsten, om man tør blive gravid igen i tilfælde af to natvågne tvillinger *gisp*

Nu ved jeg selvfølgelig ikke, om der er nogle særlige behov hos dine børn. Men ellers siger man, at børn over 7 måneder ikke har brug for mad om natten. Så I kunne vælge at tage kampen med sut og evt. en tår vand. Så de stille og roligt vender sig til, at der ikke er mad om natten, og dermed ikke bliver sultne om natten.
Det tager nogle dage som regel, og man skal holde fast, så de små basser ikke bliver forvirrede over, hvorfor de nogen gange må få mad og andre gange ikke.
Det har virket meget godt her, og vores 16 måneder gamle dreng har sovet igennem siden han var et lille år. Og det er HELE natten
Husk i øvrigt at være så stille som muligt om natten med dem, når de vågner. Ikke snakke, ikke øjenkontakt, ikke lys osv., så de forbinder natten med ro og søvn!

Held og lykke, jeg hååber snart det vender!!

Tak for alle rådene. Jeg ser frem til at mine børn også vil sove igennem hele natten.

Og det er sjovt, du skulle nævne det, for havde jeg vidst, at jeg skulle have tvillinger, og at de ville sove så dårligt, så kan det godt være, jeg havde overvejet endnu en graviditet en ekstra gang. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.