Minus søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2011

JeNoVa

afrobabies skriver:

Vælling er på flaske. Majsvælling har begge mine unger fået fra de var 4 måneder til 1½ år, og for det meste giver det rolige nætter her Man kan jo heller ikke vide alt, og man prøver sig jo bare frem, men skriv endelig, hvis du har brug for at vide noget, jeg har også et par chokolade piger

Tak for det, jeg vil muligvis forsøge med noget majsvælling. Rolige nætter lyder som sød musik i mine ører.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2011

JeNoVa

Mi skriver:

Jeg sender lige lidt ynk din vej  Jeg er selv tvillingemor, men mine piger er 7 år nu. Da de var små var de MEGET sultne, så efter aftale med sp, gav vi dem simpelthen kartoffelmos lige inden de skulle sove, måltidet blev sluttet af med flaske. Det hjalp!

Vi fik at vide, ved den yngste, at når hun var et halvt år, så skulle hun kunne undvære flasken om natten, så når hun vågnede skulle vi bare tilbyde lidt vand i en kop og så lægge hende til at sove igen. Det gav faktisk ikke det ramaskrig vi troede det ville give, og hun lærte det i løbet af et par dage.

Tak for svar og ynk. Jeg synes egentlig ikke, at mine piger er så sultne igen, men de sover da nok bedre på fuld mave.

Det kan da godt være, at vi skal forsøge med en kold tyrker.

Anmeld

6. oktober 2011

JeNoVa

isabellamor skriver:

jeg er dog ikke tvillingemor. men jeg er mor og oplever TIT det der du snakker om.. og at der er to at tage sig af er jo dobbelt så hårdt.. så jeg føler med dig... 

Tak for medfølelsen. Det er rart at vide, at der er andre i samme båd.

Anmeld

6. oktober 2011

JeNoVa

raca skriver:

anbefalingerne siger man ikke må tvinge nat mads stop igennem før de er 8mdr... tidliger hed det 6, men nu er det 8...

omkring 7-9 mdr har begge mine haft en lorte søvn periode, det faldt sammen med seperations agsten satte ind.. og det er vel naturligt nok, at de der vågner mange gange for at tjække at moar er der når de har opdaget at man ikke en helhed, men 2 selvstendige personer..

så jeg det er hårdt men vist meget naturligt.

Tvillingerne har aldrig tilnærmelsesvis sovet igennem, men jeg er glad for, at du fortæller mig de nye anbefalinger. Så venter jeg lige et par måneder til med den kolde tyrker.

Anmeld

6. oktober 2011

JeNoVa

Zeus skriver:

Uuuh, jeg mener det er omkring de 8 mdr?

Hvordan ser deres måltider ud nu, helt fra om morgenen af?

Jo, jeg har lige læst, at de skal være mindst 8 månder gamle, så jeg må vente lidt endnu.

Deres måltider er stadig ret rodede og er efter behov. De får babymad eller grød cirka 3 gange om dagen, og så bliver der ellers spædet op med MME og brystmælk. Vi skal have arbejdet på en rytme, tror jeg.

Anmeld

6. oktober 2011

Mette.

JeNoVa skriver:

Mine tvillingepiger på snart 7 måneder er åh så skønne, men jeg er ved at blive vanvittig over, at de ikke vil sove.

I aftes kom jeg hjem fra arbejde kl. 23.30 og hørte allerede den ene græde, da jeg steg ud af bilen. Jeg går ind i soveværelset og afløser babysitteren, så hun også kan få lidt søvn, og så går koncerten ellers i gang. Først ved 1-tiden sov begge babyer, og jeg lagde mig også udmattet til at sove, troende at nu måtte de da være godt udmattede (min mand var også kommet hjem i mellemtiden).

Klokken 2 går Noa igen i gang og vækker naturligvis Vanilla. Vi forsøger at give mælk og skifte ble, men lige lidt hjalp det, og igen skulle der kæmpes for at få lidt søvn.

Klokken 3 vågner Vanilla så, fordi hun var sulten, og vækker naturligvis Noa, og så må vi igen bruge alle vores talenter på at få dem til at sove.

Klokken 4 vågner Noa igen men vækker heldigvis ikke Vanilla denne gang. Dog er hun ikke nem at få til at sove, men det lykkes.

Klokken 6 vågner Vanilla så helt morgenfrisk og vækker Noa, og både mor og far må vakle ud af sengen for at få morgenrutinerne i gang.

Jeg tror, man skal være tvillingemor for virkelig at forstå, hvor hårdt og frustrerende det kan være. Nu har jeg klaret den så længe, så jeg skal også nok klare den resten af vejen, men jeg skulle bare lige have lidt ynk.

Først, sikke nogle meget skønne tøser i har.

Også, selvom jeg kun har en, så kender jeg alt til det med ingen søvn. Min datter er snart 1 1/2 år, og hun sover stadig sjældent igennem.  Det er så trættende og frusterende.

Vi har dog haft held i perioder med at have meget lav musik, uden sang, altså kun rytmisk musik kørende hos hende, hele natten. En overgang hjalp det også med en megte svag lampe tændt. Sover i sammen med dem? 

For på Emilie hjalp det også, at jeg sov ved siden af hende, på en madras, mens hun sov i sin tremmeseng, så måske det kunne være en løsning.

Ligemeget hvad håber jeg de snart får en god natrymte, så i også kan få jeres søvn. 

Anmeld

6. oktober 2011

raca

JeNoVa skriver:

Tvillingerne har aldrig tilnærmelsesvis sovet igennem, men jeg er glad for, at du fortæller mig de nye anbefalinger. Så venter jeg lige et par måneder til med den kolde tyrker.

når jeg skriver lorte søvn mener jeg søvn dårligere end det normale..

mine har ikke sovet i gennem før de ca var 3... jeg tvang et natte amme stop igennem ved den store da han var 9mdr, det eneste der skete var at han var svær at få til og sove igen i en lang periode... så det gad jeg ikke med den lille, hun sov markant bedre, dvs 1-2 opvågninger pr nat...det gør hun forøvrigt stadig, nu skal hun bare nusses eller flytte seng...

min nat i nat så ca sådan her ud.

iseng kl 23, sønnen kom ind kl 0030- han havde marit.. så putte putte ham..

kl 02 kalte den lille og kom ind... kl f4 vagnede den lille halvt op.. men sov vidre.. også stod ungerne op kl7...

det er en slem nat her, pt er de 3 og 6 men det har været lang være...da de var yngre..

Anmeld

6. oktober 2011

JeNoVa

raca skriver:

når jeg skriver lorte søvn mener jeg søvn dårligere end det normale..

mine har ikke sovet i gennem før de ca var 3... jeg tvang et natte amme stop igennem ved den store da han var 9mdr, det eneste der skete var at han var svær at få til og sove igen i en lang periode... så det gad jeg ikke med den lille, hun sov markant bedre, dvs 1-2 opvågninger pr nat...det gør hun forøvrigt stadig, nu skal hun bare nusses eller flytte seng...

min nat i nat så ca sådan her ud.

iseng kl 23, sønnen kom ind kl 0030- han havde marit.. så putte putte ham..

kl 02 kalte den lille og kom ind... kl f4 vagnede den lille halvt op.. men sov vidre.. også stod ungerne op kl7...

det er en slem nat her, pt er de 3 og 6 men det har været lang være...da de var yngre..

Det lader til at en god nattesøvn har lange udsigter.  Det værste er, at det går udover min indsats på arbejdet, og det irriterer mig voldsomt.

Anmeld

6. oktober 2011

afrobabies

JeNoVa skriver:

Det lader til at en god nattesøvn har lange udsigter.  Det værste er, at det går udover min indsats på arbejdet, og det irriterer mig voldsomt.

Få noget vælling i dem, til nat, og se, om det ikke hjælper

Anmeld

6. oktober 2011

Rødhætte

Nej må det være hårdt! Jeg har selv en søn på 6 mdr som vågner alt fra 2-10 gange om natten og jeg synes det er MEGA hårdt! Så bare tanken om at have 2 stk.. Tager virkelig hatten af for at du/I kan holde modet oppe (ved godt at man bliver nødt til det )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.