JeNoVa skriver:
Mine tvillingepiger på snart 7 måneder er åh så skønne, men jeg er ved at blive vanvittig over, at de ikke vil sove.
I aftes kom jeg hjem fra arbejde kl. 23.30 og hørte allerede den ene græde, da jeg steg ud af bilen. Jeg går ind i soveværelset og afløser babysitteren, så hun også kan få lidt søvn, og så går koncerten ellers i gang. Først ved 1-tiden sov begge babyer, og jeg lagde mig også udmattet til at sove, troende at nu måtte de da være godt udmattede (min mand var også kommet hjem i mellemtiden).
Klokken 2 går Noa igen i gang og vækker naturligvis Vanilla. Vi forsøger at give mælk og skifte ble, men lige lidt hjalp det, og igen skulle der kæmpes for at få lidt søvn.
Klokken 3 vågner Vanilla så, fordi hun var sulten, og vækker naturligvis Noa, og så må vi igen bruge alle vores talenter på at få dem til at sove.
Klokken 4 vågner Noa igen men vækker heldigvis ikke Vanilla denne gang. Dog er hun ikke nem at få til at sove, men det lykkes.
Klokken 6 vågner Vanilla så helt morgenfrisk og vækker Noa, og både mor og far må vakle ud af sengen for at få morgenrutinerne i gang.
Jeg tror, man skal være tvillingemor for virkelig at forstå, hvor hårdt og frustrerende det kan være. Nu har jeg klaret den så længe, så jeg skal også nok klare den resten af vejen, men jeg skulle bare lige have lidt ynk.

Først, sikke nogle meget skønne tøser i har. 

Også, selvom jeg kun har en, så kender jeg alt til det med ingen søvn. Min datter er snart 1 1/2 år, og hun sover stadig sjældent igennem.
Det er så trættende og frusterende.
Vi har dog haft held i perioder med at have meget lav musik, uden sang, altså kun rytmisk musik kørende hos hende, hele natten. En overgang hjalp det også med en megte svag lampe tændt. Sover i sammen med dem?
For på Emilie hjalp det også, at jeg sov ved siden af hende, på en madras, mens hun sov i sin tremmeseng, så måske det kunne være en løsning.
Ligemeget hvad håber jeg de snart får en god natrymte, så i også kan få jeres søvn.