Så har jeg også været til mit 2. lægebesøg 25+3 - det var en lidt besynderlig omgang (savner min læge jeg havde på Falster).
Jeg fik målt blodtryk (fint), fik stixet min urin (fin), blev vejet (+10 kg
, lægen synes det var ok), hun målte symfysen (målet var lidt over gennemsnittet) og ja det var så det.
Hun hverken lyttede til baby el. tog blodprøve - jeg mener da jeg havde læst mig til, at de tog blodprøve der for at tjekke op på ens blodprocent
. Men det slog mig først det med blodprøven, da jeg var taget derfra.
Hun skrev, at der var masser af fosteraktivitet på vandrejournalen på trods af hun ikke engang lyttede til den lille og dens hjertelyd. Jeg havde da godt fortalt, da hun spurgte om jeg kunne mærke om benene lå oppe af, at det havde jeg ingen fornemmelse af, for når den moslede rundt føler jeg den lidt her og der og alle vejne - men om det var før el. efter hun skrev i vandrejournalen kan jeg ikke huske.
Jeg har de sidste par dage haft en trykken og brændende fornemmelse oppe i kanten/langs med ribbenen og det mente lægen skyldtes, at baby nu fylder en del opad og at det også godt kunne hænge sammen med det lidt store symfysemål, men at det jo selvfølgelig var bedre at målet lå lidt over gennemsnit fremfor lidt under.
Nå men om alt ting er, så ser det ganske udmærket ud. Synes bare, at min læge (har kun haft hende lidt over 1 år) er noget overfladisk og "hurtigt ud af vagten"-agtig - lidt træls.
Nå ja og så spurgte hun om jeg stadig arbejdede - øh ja jeg er i uge 26 og eftersom jeg ikke har været hos dig og få en sygemelding, så må jeg jo ligesom stadig være i arbejde
- SUK.
/Winnie
Anmeld