2. lægebesøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2011

-Sigrid-

Fru Aagaard skriver:

Vi var ved andet lægebesøg igår

SF-målet var meget stort, men har også en god stor mave, og vægten sagde +800g i alt

Er 24+4 i dag, og billedet er fra igår

Ellers så er vi så småt ved at være klar, vi er lige blevet færdig med at male værelset og lægge trægulv på og det hele Så vi er igang med at indrette og nusse om det, begge to og vores store pige hjælper, så det er bare så hyggeligt

Alt går super, min livmoderhals var super fin i dag til scanning, så om 3 uger skal vi til scanning igen også skønner de vægt osv. Spændende Skal dog stadig forvente at føde 3-4 uger før termin, men lad os nu se

Min BL og plukveer er dog trælse, men er postiv, og slapper af når den store er i skole, så jeg bare er KLAR til at lege og lave alt mulig med hende efter skole, så det er dejligt. Kan kende grænserne nu og mærker godt efter, så det kører faktisk bare super godt

Ellers så GLÆDER vi os bare til lillepigen kommer Ser frem til en fantastisk julemåned med 6 års fødselsdag, mulig fødsel - jul og klip og klister osv..

Til sidst et billede fra igår af lillepigens hule - den kommende far er SÅ stolt og storesøster er bare så stolt, og kan ikke lade min mave være i fred

Ej hvor lyder det bare til at gå godt for dig, med værelse, døtre, mand, vægt og så den der utrolig flotte mave! 

Med træls du har så mange skavanker, må jeg spørge hvordan det kan være du skal sættes igang SÅ tidligt?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2011

Fru Aagaard

-Sigrid- skriver:

Ej hvor lyder det bare til at gå godt for dig, med værelse, døtre, mand, vægt og så den der utrolig flotte mave! 

Med træls du har så mange skavanker, må jeg spørge hvordan det kan være du skal sættes igang SÅ tidligt?  

Tak

Synes faktisk også det går SUPER, selvom jeg har de skavanker

Jeg skal bestemt ikke sættes igang. Med den store trold gik jeg i fødsel i uge 32 på grund af for kort livmoderhals, dog er hun først født i uge 36+1.

SÅ det er simpelthen desværre fordi jeg har en livmoderhals, der forkorter sig ret hurtigt, så lige nu som lægerne siger, handler det bare om at få mig over uge 32 også tager vi den derfra, men det mener, at jeg kun kan gå til højst (og som jegb SKAL) gå til uge 36/37, så der skal vi forvente at fødslen går igang pga min forkortet livmoderhals. Defor bliver vi også scannet ofte.

for lillepigen bliver derinde til uge 37..

Anmeld

6. oktober 2011

-Sigrid-

Fru Aagaard skriver:

Tak

Synes faktisk også det går SUPER, selvom jeg har de skavanker

Jeg skal bestemt ikke sættes igang. Med den store trold gik jeg i fødsel i uge 32 på grund af for kort livmoderhals, dog er hun først født i uge 36+1.

SÅ det er simpelthen desværre fordi jeg har en livmoderhals, der forkorter sig ret hurtigt, så lige nu som lægerne siger, handler det bare om at få mig over uge 32 også tager vi den derfra, men det mener, at jeg kun kan gå til højst (og som jegb SKAL) gå til uge 36/37, så der skal vi forvente at fødslen går igang pga min forkortet livmoderhals. Defor bliver vi også scannet ofte.

for lillepigen bliver derinde til uge 37..

Nårh, på den måde 

Så er du (nok) ikke en af dem der går og venter utålmodigt på at føde 

Anmeld

13. oktober 2011

Møn-Mor

Så har jeg også været til mit 2. lægebesøg 25+3 - det var en lidt besynderlig omgang (savner min læge jeg havde på Falster).

Jeg fik målt blodtryk (fint), fik stixet min urin (fin), blev vejet (+10 kg , lægen synes det var ok), hun målte symfysen (målet var lidt over gennemsnittet) og ja det var så det.

Hun hverken lyttede til baby el. tog blodprøve - jeg mener da jeg havde læst mig til, at de tog blodprøve der for at tjekke op på ens blodprocent . Men det slog mig først det med blodprøven, da jeg var taget derfra.

Hun skrev, at der var masser af fosteraktivitet på vandrejournalen på trods af hun ikke engang lyttede til den lille og dens hjertelyd. Jeg havde da godt fortalt, da hun spurgte om jeg kunne mærke om benene lå oppe af, at det havde jeg ingen fornemmelse af, for når den moslede rundt føler jeg den lidt her og der og alle vejne - men om det var før el. efter hun skrev i vandrejournalen kan jeg ikke huske.

Jeg har de sidste par dage haft en trykken og brændende fornemmelse oppe i kanten/langs med ribbenen og det mente lægen skyldtes, at baby nu fylder en del opad og at det også godt kunne hænge sammen med det lidt store symfysemål, men at det jo selvfølgelig var bedre at målet lå lidt over gennemsnit fremfor lidt under.

Nå men om alt ting er, så ser det ganske udmærket ud. Synes bare, at min læge (har kun haft hende lidt over 1 år) er noget overfladisk og "hurtigt ud af vagten"-agtig - lidt træls.

Nå ja og så spurgte hun om jeg stadig arbejdede - øh ja jeg er i uge 26 og eftersom jeg ikke har været hos dig og få en sygemelding, så må jeg jo ligesom stadig være i arbejde   - SUK.

/Winnie

Anmeld

13. oktober 2011

-Sigrid-

Møn-Mor skriver:

Så har jeg også været til mit 2. lægebesøg 25+3 - det var en lidt besynderlig omgang (savner min læge jeg havde på Falster).

Jeg fik målt blodtryk (fint), fik stixet min urin (fin), blev vejet (+10 kg , lægen synes det var ok), hun målte symfysen (målet var lidt over gennemsnittet) og ja det var så det.

Hun hverken lyttede til baby el. tog blodprøve - jeg mener da jeg havde læst mig til, at de tog blodprøve der for at tjekke op på ens blodprocent . Men det slog mig først det med blodprøven, da jeg var taget derfra.

Hun skrev, at der var masser af fosteraktivitet på vandrejournalen på trods af hun ikke engang lyttede til den lille og dens hjertelyd. Jeg havde da godt fortalt, da hun spurgte om jeg kunne mærke om benene lå oppe af, at det havde jeg ingen fornemmelse af, for når den moslede rundt føler jeg den lidt her og der og alle vejne - men om det var før el. efter hun skrev i vandrejournalen kan jeg ikke huske.

Jeg har de sidste par dage haft en trykken og brændende fornemmelse oppe i kanten/langs med ribbenen og det mente lægen skyldtes, at baby nu fylder en del opad og at det også godt kunne hænge sammen med det lidt store symfysemål, men at det jo selvfølgelig var bedre at målet lå lidt over gennemsnit fremfor lidt under.

Nå men om alt ting er, så ser det ganske udmærket ud. Synes bare, at min læge (har kun haft hende lidt over 1 år) er noget overfladisk og "hurtigt ud af vagten"-agtig - lidt træls.

Nå ja og så spurgte hun om jeg stadig arbejdede - øh ja jeg er i uge 26 og eftersom jeg ikke har været hos dig og få en sygemelding, så må jeg jo ligesom stadig være i arbejde   - SUK.

/Winnie

Jeg var ved JM idag, hun sagde at lægerne ikke rigtigt havde styr på graviditeterne  Så det er vist ikke kun din læge som er lidt ... 

Men det lyder godt at det var som det skulle være

Anmeld

14. oktober 2011

CmarianN

Så fik jeg overstået det 2. læge besøg.

Eftersom jeg har skiftet lægehus, var det faktisk en god oplevelse. Hun er MEGET grundig og det gør mig tryg 

Jeg har taget 4 kg. på nu - de sidste 3 kg. er kommet i løbet af de sidste 4 uger.

Anmeld

14. oktober 2011

-Sigrid-

CmarianN skriver:

Så fik jeg overstået det 2. læge besøg.

Eftersom jeg har skiftet lægehus, var det faktisk en god oplevelse. Hun er MEGET grundig og det gør mig tryg 

Jeg har taget 4 kg. på nu - de sidste 3 kg. er kommet i løbet af de sidste 4 uger.

Dejligt at du var tryg, og det er da en fin vægt!! 

Anmeld

14. oktober 2011

Møn-Mor

Sigrid:
Ja jeg må vist bare støtte mig mere til Jordemoderen end lægen, når nu det er sådan, men så er det godt jeg ikke har de store gener i graviditet .

CmarianN:
Det lyder dejligt, at du har fået en læge du er tryg ved, det betyder altså bare en hel del .

/Winnie

Anmeld

14. oktober 2011

CmarianN

-Sigrid- skriver:

Dejligt at du var tryg, og det er da en fin vægt!! 

Vægtøgningen er måske til at bære over med, men min vægt er ikke så fin  Jeg er i hvert fald en af dem der IKKE bør tage for meget på under graviditeten.

Anmeld

14. oktober 2011

CmarianN

Møn-Mor skriver:

Sigrid:
Ja jeg må vist bare støtte mig mere til Jordemoderen end lægen, når nu det er sådan, men så er det godt jeg ikke har de store gener i graviditet .

CmarianN:
Det lyder dejligt, at du har fået en læge du er tryg ved, det betyder altså bare en hel del .

/Winnie

Det betyder ALT!!!!!!!!!

Tænk sig jeg ik skiftede før... Nemt at være bagklog! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.