2. lægebesøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.278 visninger
45 svar
0 synes godt om
3. oktober 2011

-Sigrid-

Hvad så ... Hvordan gik det med jeres lægebesøg, de må jo snart være overstået for de flestes tilfælde

Hvordan går det med jeres babyer, mænd, klargøring, arbejde osv?

Jeg vil gerne høre det hele!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2011

CmarianN

-Sigrid- skriver:

Hvad så ... Hvordan gik det med jeres lægebesøg, de må jo snart være overstået for de flestes tilfælde

Hvordan går det med jeres babyer, mænd, klargøring, arbejde osv?

Jeg vil gerne høre det hele!

Jeg skal først til mit 2. læge besøg midt næste uge 

Men ellers går tingene fint og stille og roligt frem herhjemme. Vi køber lidt ting hist og her...

Har lige "overstået" to store poster... Barnevogn (brio kompakt plus 4000 kr.) og voksipose (fik den til 1500 kr. inkl. bæreplade i føtex).

Men har LANG vej hvad indretning osv. angår 

Arbejdet går faktisk fint... Sover dog ikke om natten fordi mine hænger gør  Så dagene er ret lange og det er hårdt at holde hovedet højt!

Er blevet sendt videre til gynækologisk afd. hvor jeg skal ind og snakke evt bahandling, måske i form af vanddrivende...

Thomas går spændt og venter på at mærke Junior sparke. Kun hans kammerat har (som den eneste ud over mig) mærket Junior uden på... Men okay, Thomas arbejder også meget og det kræver vel man er hjemme hvis man skal have en chance for, at mærke Junior 

Hvad med dig?

Anmeld

3. oktober 2011

-Sigrid-

CmarianN skriver:

Jeg skal først til mit 2. læge besøg midt næste uge 

Men ellers går tingene fint og stille og roligt frem herhjemme. Vi køber lidt ting hist og her...

Har lige "overstået" to store poster... Barnevogn (brio kompakt plus 4000 kr.) og voksipose (fik den til 1500 kr. inkl. bæreplade i føtex).

Men har LANG vej hvad indretning osv. angår 

Arbejdet går faktisk fint... Sover dog ikke om natten fordi mine hænger gør  Så dagene er ret lange og det er hårdt at holde hovedet højt!

Er blevet sendt videre til gynækologisk afd. hvor jeg skal ind og snakke evt bahandling, måske i form af vanddrivende...

Thomas går spændt og venter på at mærke Junior sparke. Kun hans kammerat har (som den eneste ud over mig) mærket Junior uden på... Men okay, Thomas arbejder også meget og det kræver vel man er hjemme hvis man skal have en chance for, at mærke Junior 

Hvad med dig?

Haha jamen så må du jo bare komme med en update der

Ja, det er jo lidt svært at lade være  - jeg skal holde en ikke-købe-til-baby-uge

Uuuh, den har jeg også, den er bare fiiin! Og fedt med voksien

Så arbejde er godt, men natten er ikke

Gyn? Er det ikke til den nederste del :O

Haha ja det er jo et krav, her omkring er alle også vilde efter at mærke hende den lille, men hun vil kun have mig og Peder 

Tror jeg har opdateret her løbende ;b

Jeg mangler kun et kg så er jeg oppe på startvægten, og skal lige have ringet imorgen for at høre hvordan mine blodteste gik - min livmoder er større end gennemsnittet, men min mave er mindre 

Anmeld

3. oktober 2011

CmarianN

-Sigrid- skriver:

Haha jamen så må du jo bare komme med en update der

Ja, det er jo lidt svært at lade være  - jeg skal holde en ikke-købe-til-baby-uge

Uuuh, den har jeg også, den er bare fiiin! Og fedt med voksien

Så arbejde er godt, men natten er ikke

Gyn? Er det ikke til den nederste del :O

Haha ja det er jo et krav, her omkring er alle også vilde efter at mærke hende den lille, men hun vil kun have mig og Peder 

Tror jeg har opdateret her løbende ;b

Jeg mangler kun et kg så er jeg oppe på startvægten, og skal lige have ringet imorgen for at høre hvordan mine blodteste gik - min livmoder er større end gennemsnittet, men min mave er mindre 

Okay, hvad har det af betyndning at livmoderen er større end normalt?

Jeg har slet ikke lyst til at gå i seng om aftenen, fordi mine nætter er HELVEDE 

Anmeld

3. oktober 2011

-Sigrid-

CmarianN skriver:

Okay, hvad har det af betyndning at livmoderen er større end normalt?

Jeg har slet ikke lyst til at gå i seng om aftenen, fordi mine nætter er HELVEDE 

Jeg tror bare at det betyder at jeg har en dårlig læge, for den ligger så sindsyg langt over kurven 

Øv, det er jeg ked af 

Anmeld

3. oktober 2011

Vivian87

Det gik fint til mit sms'er lægebesøg! Han nævnede heldigvis ikke vægten, den er jeg ellers meget bekymret for! Er svært overvægtig så må kun tage 5-9 kg på, og har allerede taget 6 kg på skal til min anden jordemor undersøgelse på onsdag, så må vi se hvad hun siger! Er ikke rigtig gået i gang med indretningen af værelset endnu, har kun puslebordet, men det skal jeg nok nå min mand sejler, så han er først hjemme til december, så jeg står med det hele selv, og synes det er lidt overvældende var nede i Bremerhaven og sige hej til ham i lørdags, og lillepigen lod ham heldigvis mærke hende så den oplevelse fik han da med

Anmeld

3. oktober 2011

AnneH

Mit 2. lægebesøg gik godt. Frygtede at hun evt. ville nævne min vægt, da jeg er overvægtig og inden jeg blev gravid har nævnt at jeg skal passe på min vægt. MEN jeg har taget 8 kg på og det synes hun er fint nok og sagde ellers ikke noget til den. Dejligt Og jeg har i de sidste to uger ikke taget noget på. DEJLIGT.

Er begyndt at sove hele natten igen, har ellers været oppe og tisse hver nat, men det er stoppet igen!! SKØNT!!

På arbejde går det fint, men glæder mig til at gå fra om 6 uger! Der er jo ikke lang tid til. Glæder mig. Starter med 3 ugers ferie. Håber det gør at jeg kan hjælpe lidt mere til her hjemme og være med til at få det sidste i stand inden den lille kommer.

Vi er dog ved at få styr på værelset, skal bare lige have malet og det håber manden på at han kan gøre i weekenden, da han har tre dage fri. Så kan vi endelig begynde at indrette det. Det glæder jeg mig meget til!!

Alle de store ting er købt ind, mangler bare en masse små ting og tøj. Men det kan jeg jo nemt gå at hygge mig med!

Anmeld

3. oktober 2011

-Sigrid-

Vivian87 skriver:

Det gik fint til mit sms'er lægebesøg! Han nævnede heldigvis ikke vægten, den er jeg ellers meget bekymret for! Er svært overvægtig så må kun tage 5-9 kg på, og har allerede taget 6 kg på skal til min anden jordemor undersøgelse på onsdag, så må vi se hvad hun siger! Er ikke rigtig gået i gang med indretningen af værelset endnu, har kun puslebordet, men det skal jeg nok nå min mand sejler, så han er først hjemme til december, så jeg står med det hele selv, og synes det er lidt overvældende var nede i Bremerhaven og sige hej til ham i lørdags, og lillepigen lod ham heldigvis mærke hende så den oplevelse fik han da med

Sms'er lægebesøg? 

Ditto, men det er noget man altid kan styre, godt han ikke sagde noget, det havde været ubehageligt

Hvis lægen ikke kommentere det, så gør JM nok heller ikke

Imponerende det ikke kribler i dine fingre for det

Øv øv - min far har arbejdet offshore i rigtig mange år, så kender det (: du bliver nok mindre ensom når baby kommer 

Ej hvor er hun dygtig, gid jeg havde så "høflig" en pige <3

Anmeld

3. oktober 2011

-Sigrid-

AnneH skriver:

Mit 2. lægebesøg gik godt. Frygtede at hun evt. ville nævne min vægt, da jeg er overvægtig og inden jeg blev gravid har nævnt at jeg skal passe på min vægt. MEN jeg har taget 8 kg på og det synes hun er fint nok og sagde ellers ikke noget til den. Dejligt Og jeg har i de sidste to uger ikke taget noget på. DEJLIGT.

Er begyndt at sove hele natten igen, har ellers været oppe og tisse hver nat, men det er stoppet igen!! SKØNT!!

På arbejde går det fint, men glæder mig til at gå fra om 6 uger! Der er jo ikke lang tid til. Glæder mig. Starter med 3 ugers ferie. Håber det gør at jeg kan hjælpe lidt mere til her hjemme og være med til at få det sidste i stand inden den lille kommer.

Vi er dog ved at få styr på værelset, skal bare lige have malet og det håber manden på at han kan gøre i weekenden, da han har tre dage fri. Så kan vi endelig begynde at indrette det. Det glæder jeg mig meget til!!

Alle de store ting er købt ind, mangler bare en masse små ting og tøj. Men det kan jeg jo nemt gå at hygge mig med!

Dejlig at hun ikke kommentere det - og at du ikke har taget på på det sidste 

Haha ej hvor dejligt, men blandingen af hormoner og baby hoppe på blære er ikke godt, før havde jeg en sindsyg god blære, nu skal jeg på toilet hver 2-3 time

Det sidste er det hyggeligste, vaske tøj, rette på bleer osv

Det bliver dejligt, jeg glæder mig også rigtig meget til det

Ditto, og så skal farmand have hamret puslebordet sammen 

Anmeld

3. oktober 2011

Vivian87

Sms'er lægebesøg? 

Ditto, men det er noget man altid kan styre, godt han ikke sagde noget, det havde været ubehageligt

Hvis lægen ikke kommentere det, så gør JM nok heller ikke

Imponerende det ikke kribler i dine fingre for det

Øv øv - min far har arbejdet offshore i rigtig mange år, så kender det (: du bliver nok mindre ensom når baby kommer 

Ej hvor er hun dygtig, gid jeg havde så "høflig" en pige <3

Der skulle stå 2. Lægebesøg, skriver fra telefonen, så den at nok rettet det jaa, det er vel noget man kan styre - problemet er bare at jeg spiser kun frugt og grønt nærmest, ingen kød da jeg ikke kan klare tanken og ingen slik da jeg slet ikke kan ha noget sødt uden at få kvalme, så ved ikke rigtig hvad mere jeg skal gøre for ikke at tage for meget på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.