2. lægebesøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2011

-Sigrid-

Höör skriver:

Jeg føler simpelthen jeg lige så godt kunne have sagt Heeeeeeeej i en tom spand som jeg kunne have brugt min tid hos lægen

Det foregik sådan her:

Lægen bruger 3 min på at læse journalen fra jordmoderen, siger når så du har det fint nok, lad mig lige lytte, op på briksen så lyttede han med et langt trærør på maven også hej hej vi ses ...

Men ja ja sådan er det, fik tilgengæld lov til at opstarte fitness træning igen da jeg har været fri for plukveer i små 2 uger  så fitness dronningen smuttede da lige op og trænede og følte sig som en elefant men nøøøøøj det var bare skønt

Ja, samme her, fik af vide min vægt var fin, og eller fik jeg bare følelsen af at være til besvær 

Det er altid skønt med en hval på et løbebånd 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2011

Carl-Emil's mor

-Sigrid- skriver:

Ja, samme her, fik af vide min vægt var fin, og eller fik jeg bare følelsen af at være til besvær 

Det er altid skønt med en hval på et løbebånd 

Det giver altså ikke meget mening med sådan et lægebesøg så

Anmeld

4. oktober 2011

-Sigrid-

Höör skriver:

Det giver altså ikke meget mening med sådan et lægebesøg så

Nej nemlig xD Sagde at jeg havde så ondt at jeg til tider ikke kunne gå og fik bare af vide at "det er normalt, nok bækkenløsning" 

Anmeld

4. oktober 2011

Carl-Emil's mor

-Sigrid- skriver:

Nej nemlig xD Sagde at jeg havde så ondt at jeg til tider ikke kunne gå og fik bare af vide at "det er normalt, nok bækkenløsning" 

hmm skod.. 

det skal du altså sige til din jordmoder søde.. 

Anmeld

4. oktober 2011

-Sigrid-

Höör skriver:

hmm skod.. 

det skal du altså sige til din jordmoder søde.. 

Ja, men skal heldigvis snakke med hende i næste uge, har den sødeste JM 

Anmeld

5. oktober 2011

Kageelsker

Her gik 2. lægebesøg rigtig godt (ligesom det første ). Syntes det var en rigtig positiv oplevelse, på trods af at det ikke var "min" læge jeg kom ind til

Vi snakkede om hvordan jeg havde det, både fysisk og psykisk, hvordan det gik med arbejdet, hvad jeg gør for at få rørt mig osv.

Derudover snakkede vi om bækkenløsning (ikke fordi jeg har nogle tegn på det) og hun fortalte at det i høj grad er kvinder med stillesiddende arbejde der primært får bækkenløsning. Så kan man jo kun glæde sig over at det er meget lidt man har tid til at sidde ned som sygeplejerske

Så rykkede vi ellers videre til det der med vægten, jeg blev vejet og den sagde + 9 kg (var 24+2). Lægen sagde det var fint, og at jeg nok skulle regne med at tage en 17-18 kg på  og efter at have set mit ansigtsudtryk skynder sig at sige at det altså er helt normalt og de hurtigt forsvinder igen efter fødslen. Det håber jeg dælme hun får ret i!

Til slut lyttede hun til hjertet og alt lød som det skulle

Jeg passede den dag min kærestes niece (på 3 1/2 år) da hun var lidt småsyg, og hendes kommentar til det hele da vi kom ud var: "Men hvis babyen har det fint, hvorfor er den så stadig inde i maven?". Eeelsker simpelthen børnelogik .

Så er da ked af at høre at flere af jer har haft en dårlig oplevelse, man skulle jo helst gerne føle at det gavner en.

Anmeld

5. oktober 2011

-Sigrid-

Kageelsker skriver:

Her gik 2. lægebesøg rigtig godt (ligesom det første ). Syntes det var en rigtig positiv oplevelse, på trods af at det ikke var "min" læge jeg kom ind til

Vi snakkede om hvordan jeg havde det, både fysisk og psykisk, hvordan det gik med arbejdet, hvad jeg gør for at få rørt mig osv.

Derudover snakkede vi om bækkenløsning (ikke fordi jeg har nogle tegn på det) og hun fortalte at det i høj grad er kvinder med stillesiddende arbejde der primært får bækkenløsning. Så kan man jo kun glæde sig over at det er meget lidt man har tid til at sidde ned som sygeplejerske

Så rykkede vi ellers videre til det der med vægten, jeg blev vejet og den sagde + 9 kg (var 24+2). Lægen sagde det var fint, og at jeg nok skulle regne med at tage en 17-18 kg på  og efter at have set mit ansigtsudtryk skynder sig at sige at det altså er helt normalt og de hurtigt forsvinder igen efter fødslen. Det håber jeg dælme hun får ret i!

Til slut lyttede hun til hjertet og alt lød som det skulle

Jeg passede den dag min kærestes niece (på 3 1/2 år) da hun var lidt småsyg, og hendes kommentar til det hele da vi kom ud var: "Men hvis babyen har det fint, hvorfor er den så stadig inde i maven?". Eeelsker simpelthen børnelogik .

Så er da ked af at høre at flere af jer har haft en dårlig oplevelse, man skulle jo helst gerne føle at det gavner en.

Ej det lyder til at være rigtig fint, godt lægen ikke kom med den klassiske "du må ikke blive så tyk!" bemærkning

Ej hvor lyder hun til at være en god læge, kan du sende hende til en tur til esbjerg?

Og hvor er din niece da bare kær!  - og vil give hende ret, baby måtte godt snart komme ud (og veje 3500 g og være 52 cm lang med modne lunger) 

Anmeld

5. oktober 2011

Kageelsker

-Sigrid- skriver:

Ej det lyder til at være rigtig fint, godt lægen ikke kom med den klassiske "du må ikke blive så tyk!" bemærkning

Ej hvor lyder hun til at være en god læge, kan du sende hende til en tur til esbjerg?

Og hvor er din niece da bare kær!  - og vil give hende ret, baby måtte godt snart komme ud (og veje 3500 g og være 52 cm lang med modne lunger) 

Ja, det er i det hele taget nogle rigtig gode læger der er i det lægehus, efter min mening.

Tror ikke hun gør i hjemmebesøg sååå langt væk 

Ja hun er skøn og snakker MEGET om babyen og kommer tit med skønne kommentarer. Og ja, selvom jeg syntes tiden går stærkt i øjeblikket, så må det altså meget gerne snart blive januar, det blir dælme sværere og sværere at vente, på trods af at man kommer tættere på termin

Anmeld

5. oktober 2011

-Sigrid-

Kageelsker skriver:

Ja, det er i det hele taget nogle rigtig gode læger der er i det lægehus, efter min mening.

Tror ikke hun gør i hjemmebesøg sååå langt væk 

Ja hun er skøn og snakker MEGET om babyen og kommer tit med skønne kommentarer. Og ja, selvom jeg syntes tiden går stærkt i øjeblikket, så må det altså meget gerne snart blive januar, det blir dælme sværere og sværere at vente, på trods af at man kommer tættere på termin

Dejligt

Øv øv, vi har mangel på gode læger her omkring

Ej hvor dejligt - ja, det er ved at være... Kom nuuu (ud til mor &nbsp

Anmeld

5. oktober 2011

Fru Aagaard

Vi var ved andet lægebesøg igår

SF-målet var meget stort, men har også en god stor mave, og vægten sagde +800g i alt

Er 24+4 i dag, og billedet er fra igår

Ellers så er vi så småt ved at være klar, vi er lige blevet færdig med at male værelset og lægge trægulv på og det hele Så vi er igang med at indrette og nusse om det, begge to og vores store pige hjælper, så det er bare så hyggeligt

Alt går super, min livmoderhals var super fin i dag til scanning, så om 3 uger skal vi til scanning igen også skønner de vægt osv. Spændende Skal dog stadig forvente at føde 3-4 uger før termin, men lad os nu se

Min BL og plukveer er dog trælse, men er postiv, og slapper af når den store er i skole, så jeg bare er KLAR til at lege og lave alt mulig med hende efter skole, så det er dejligt. Kan kende grænserne nu og mærker godt efter, så det kører faktisk bare super godt

Ellers så GLÆDER vi os bare til lillepigen kommer Ser frem til en fantastisk julemåned med 6 års fødselsdag, mulig fødsel - jul og klip og klister osv..

Til sidst et billede fra igår af lillepigens hule - den kommende far er SÅ stolt og storesøster er bare så stolt, og kan ikke lade min mave være i fred

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.