Hvad skal han hedde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2011

Chrizta

Profilbillede for Chrizta

Synes Victor Klint Sørensen - lyder bedst
Evt. Viktor Klint Sørensen (da mellemnavnet starter med K)

Måske I kan give ham et fornavn mere, som har en betydning for din kæreste istedet for et af hendes efter-/mellemnavne.

Vores datter har både fars mellem og efternavn og jeg tog begge da vi blev gift, min passede ikke ind - det lød dumt.

Jeg har fandt så hendes andet fornavn, det var et jeg rigtig godt kunne li' og det er så lidt det jeg har givet videre til hende og hvis vi en dag for en pige mere, kommer hun nok også til at hedde det.
Har også et navn til hvis vi en dag får en dreng

Så vores datter har 4 navne i alt - langt, kort, kort og langt

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2011

Dorthe77

Uuh, det kan være en svær en.
Jeg selv har min mors mellemnavn og min fars efternavn. Når vores lille kommer til verden får h*n mit mellemnavn til mellemnavn da det er specielt og har stor betydning for mig. H*n får min kærestes efternavn til efternavn, da det også er specielt. Jeg skipper mit efternavn til min kærestes, hvis han en dag får samlet sig mod til at komme ned på knæ ;-)

Anmeld

3. oktober 2011

Ciss

Det kommer vel helt an på, hvilket forhold I selv har til jeres navne.

Vores børn har mit mellemnavn - fordi det er navnet på den gård, min slægt kommer fra, så det betyder ret meget for mig at kunne videreføre det.

Og så har de sin fars efternavn. For ham var det utænkeligt, at hans børn ikke skulle have hans navn - og jeg har ikke noget voldsomt stærkt forhold til mit efternavn, så for mig var det ikke noget problem, at de fik hans navn i stedet for mit.

Så for os var det egentlig ret enkelt.

Personlig synes jeg, at det er fint, at der er et navn fra hver familie, så barnet har en linke til begge sider af sin slægt via navnet. Men hvis man ikke har et navn, man har et stærkt forhold til eller af en anden grund ikke ønsker at videreføre det, så er der jo ingen grund til på død og liv at gøre det på den måde.

Det vigtigste er jo, at I bliver enige om, hvad som er det rigtige for jer og jeres børn.

Anmeld

3. oktober 2011

mortilnoahogmelina

Vores søn har fået mit mellemnavn og farens efternavn ..

Af flere grunde , kæresten hedder kun navn og efternavn ingen mellemnavne og sønnen skulle jo have noget fra faren os . Men os af den grund at den dag vi engang skal giftes så skal jeg vel forhåbrntlig have hans navn

Jeg personligt synes det er flot barnet har noget fra begge forældre ..

Anmeld

3. oktober 2011

Den kommende far

Pernille08 skriver:

Vores søn har fået mit mellemnavn og farens efternavn ..

Af flere grunde , kæresten hedder kun navn og efternavn ingen mellemnavne og sønnen skulle jo have noget fra faren os . Men os af den grund at den dag vi engang skal giftes så skal jeg vel forhåbrntlig have hans navn

Jeg personligt synes det er flot barnet har noget fra begge forældre ..

det er helt sikkert mest fair hvis barnet har noget fra begge

MVH

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.