Hvad skal han hedde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.202 visninger
34 svar
0 synes godt om
3. oktober 2011

Den kommende far

Nu er vi så småt begyndt at overveje hvad Victor/Viktor skal hedde til efternavn.

Er det mest fair at han får et efternavn fra os hver? Vi har begge to mange efternavne så der er masser at tage af

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2011

Sees

Den kommende far skriver:

Nu er vi så småt begyndt at overveje hvad Victor/Viktor skal hedde til efternavn.

Er det mest fair at han får et efternavn fra os hver? Vi har begge to mange efternavne så der er masser at tage af

Jeg vil sige, det/de navne som betyder mest for jer, bringer i videre

Anmeld

3. oktober 2011

AnneBJ

Hvad der er fair bestemmer I jo helt selv.

Felix har mit mellemnavn og sin fars efternavn. På den måde kommer vi alle til at have det samme efternavn når hans far og jeg bliver gift. Mit mellemnavn har betydning for mig, så det vil jeg ikke af med, hvorimod mit efternavn er lidt ligegyldigt.

Så måske skal I selv prøve at se på hvad I hedder, hvad der lyder godt sammen med fornavnet og ikke mindst udtalt i sin helhed? Det er jo kun Jer der kan tage den endelige beslutning.

Anmeld

3. oktober 2011

Camillee

Elias fik begge vores mellemnavne
det er også det vi hedde efter vi blev gift (:

Vi valgte ud hvad hvad vi gerne ville hedde når vi skulle giftes (:
jeg kunne ikke give mit efternavn videre da jeg skiftede navn som lille da  min mor giftede sig med hendes mand, så ville skulle søge og sådan og jeg ville ikke hedde Sørensen

men bring de navne det betyder mest for jeg videre?

Anmeld

3. oktober 2011

Den kommende far

AnneBJ skriver:

Felix har mit mellemnavn og sin fars efternavn. På den måde kommer vi alle til at have det samme efternavn når hans far og jeg bliver gift. Mit mellemnavn har betydning for mig, så det vil jeg ikke af med, hvorimod mit efternavn er lidt ligegyldigt.

Så måske skal I selv prøve at se på hvad I hedder, hvad der lyder godt sammen med fornavnet og ikke mindst udtalt i sin helhed? Det er jo kun Jer der kan tage den endelige beslutning.

mit efternavn skal han have da min kæreste jo som dig får det når vi bliver gift.

men synes han skal have en mere men vi er ikke helt enige om hvilken det skal være

Anmeld

3. oktober 2011

Den kommende far

Camillee skriver:

Elias fik begge vores mellemnavne
det er også det vi hedde efter vi blev gift (:

Vi valgte ud hvad hvad vi gerne ville hedde når vi skulle giftes (:
jeg kunne ikke give mit efternavn videre da jeg skiftede navn som lille da  min mor giftede sig med hendes mand, så ville skulle søge og sådan og jeg ville ikke hedde Sørensen

vi hedder Sørensen Men kan godt se hvad du mener.

Anmeld

3. oktober 2011

Zelinasmor

Her har vi taget min kæresten mellemnavn (Zacho) og mit efternavn (Hansen). Det syntes vi begge var fair.

Anmeld

3. oktober 2011

Lunae

Det synes jeg selv man styrer. Vores datter har min mands navn som mellemnavn og mit efternavn som efternavn

Anmeld

3. oktober 2011

Maja_4000

AnneBJ skriver:

Præcis det samme her og af samme grunde

Anmeld

3. oktober 2011

Miin'Baby'Mus

Nu har vi ikke fået baby endnu, men det kommer vel forhåbentligt  ..

Men det med navnene har vi styr på. Jeg har et dejligt mellemnavn efter min afdøde far som jeg så absolut SKAL beholde, og min kæreste har et unikt efternavn  Så sådan bliver det.

Min kæreste er også helt med på at vores børn skal hedde mit mellem navn og så hans efternavn, og det samme kommer til at ske når vi bliver gift 
Det har måske ikke lige den bedste klang, men mon ikke det er en vanesag? hehe ..

Så ja, i skal da helt klart vælge navn efter den betydning det har for jer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.