Hvad skal han hedde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2011

Den kommende far

Norman skriver:

Nu har vi ikke fået baby endnu, men det kommer vel forhåbentligt  ..

Men det med navnene har vi styr på. Jeg har et dejligt mellemnavn efter min afdøde far som jeg så absolut SKAL beholde, og min kæreste har et unikt efternavn  Så sådan bliver det.

Min kæreste er også helt med på at vores børn skal hedde mit mellem navn og så hans efternavn, og det samme kommer til at ske når vi bliver gift 
Det har måske ikke lige den bedste klang, men mon ikke det er en vanesag? hehe ..

Så ja, i skal da helt klart vælge navn efter den betydning det har for jer 

Men hvis nu synes at alle vores efternavne er særlige og specielle og det så ikke mest fair med en fra hver?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2011

Miin'Baby'Mus

Den kommende far skriver:

Men hvis nu synes at alle vores efternavne er særlige og specielle og det så ikke mest fair med en fra hver?

Jo helt sikkert, kært barn har mange navne, som man siger  ..

Og at i giver jeres barn flere navne betyder jo ikke at de bliver brugt til dagligt, det står jo bare i papiret fordi det er vigtigt for jer  

Anmeld

3. oktober 2011

Den kommende far

Norman skriver:

Jo helt sikkert, kært barn har mange navne, som man siger  ..

Og at i giver jeres barn flere navne betyder jo ikke at de bliver brugt til dagligt, det står jo bare i papiret fordi det er vigtigt for jer  

hehe men det ser da lidt dumt ud med 4 efternavne

Anmeld

3. oktober 2011

Miin'Baby'Mus

Efternavne? Som i xxxxxx Andersen Sørensen Jensen Christensen?

Anmeld

3. oktober 2011

Brams

Nu er vi så småt begyndt at overveje hvad Victor/Viktor skal hedde til efternavn.

Er det mest fair at han får et efternavn fra os hver? Vi har begge to mange efternavne så der er masser at tage af

Jeg ville tænke over hvad I selv ville hedde hvis I skulle giftes (går ud fra I ikke er når I har så mange forskellige navne ), så I alle kan komme til at hedde det samme. Det betyder i hvert fald noget hjemme hos os, at vi alle 3 hedder det samme

Anmeld

3. oktober 2011

Den kommende far

Norman skriver:

Efternavne? Som i xxxxxx Andersen Sørensen Jensen Christensen?

nej nej de efternavne der er i spil er klint, thatt, sørensen, damborg, gravesen

Anmeld

3. oktober 2011

Den kommende far

Brams skriver:

Jeg ville tænke over hvad I selv ville hedde hvis I skulle giftes (går ud fra I ikke er når I har så mange forskellige navne ), så I alle kan komme til at hedde det samme. Det betyder i hvert fald noget hjemme hos os, at vi alle 3 hedder det samme

Sørensen er helt sikkert da som du selv siger er det navn min kæreste får når vi engang skal giftes

Anmeld

3. oktober 2011

Heidi B

I skal også tænke over hvor mange fornavne jeres barn får... Hedder han mere end et navn synes jeg faktisk kun et efternavn...

Mine drenge har fået mit mellemnavn og faderens efternavn, men min mand hedder også kun et fornavn og et efternavn, og jeg havde fornavn, mellemnavn og så et Hansen.... Så Hansen er nu droppet og jeg hedder det samme som børnene... Men tænker da over det, for når de får breve står der kun deres foravn og efternavn, ikke mellemnavnet...

Har en kollega der hedder 2 fornavne et mellem navn og et efternavn, og det er hun total træt af...

Så mit råd er.... tænk jer rigtig godt om....

Og jeg synes Klint Sørensen lyder bedst, når det nu skal ende på Sørensen...

Anmeld

3. oktober 2011

Brams

Sørensen er helt sikkert da som du selv siger er det navn min kæreste får når vi engang skal giftes

Anmeld

3. oktober 2011

Nimbus1984

Victor Klint Damborg sørensen.

Umiddelbart de navne jeg synes passer bedst sammen. Ved ikke hvilke der er dine eller din kærestes, men synes det lyder rigtig fint sammen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.