Surt opstød om at gå over tid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2011

Anonym trådstarter

lisesp83 skriver:

Jeg forstår dig udemærket TS.

Med det sagt, så har jeg en lillesøster, der fødte hendes datter 3 måneder for tidligt. Hun ville elske, hvis hun havde gået over tid i stedet. Den lille pige har kæmpet for sit liv. 2 gange trak hun ikke vejret, så der skulle en hel hær af læger og sygeplejersker til at hjælpe den bette fis.

Men jeg kan nu godt forstå dig, det er jo ikke alle der har en nem graviditet.

Tak for svar - det er sødt af dig

Self. er der folk der drømmer om, at de var gået over tid, men det gør det jo ikke mindre frustrerende for dem, der gør. Men pointen var nu egentlig også mere de ting, som folk siger til en - Altså at man kunne udvise lidt forståelse og opmuntring, i stedet for at "sparke til én, der ligger ned", så at sige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2011

Dinna88

Hvis jeg bare læste dette helt random, ville jeg nok tænke som de andre - ro på, folk skriver det jo i bedste mening. Men jeg kan regne ud hvem du er, og kan derfor se hvor du kommer fra.  Og det er sjovt, for du skriver faktisk netop noget i den dur jeg tænkte tidligere..... Jeg synes, på visse punkter, at folk kan blive for bedrevidende - man kan nuvel tænkte, selvom man er gravid 

Nå... Jeg ville bare lige sige at jeg godt kan se hvor du kommer fra, men nu må tid vel snart være!

Anmeld

3. oktober 2011

Anonym trådstarter

L.J.L skriver:

Gud ja, men altså undskyld mig men nu ER du sgu nærtagende!!! Undskyld at jeg overhovedet gad at bruge 5 minutter på at svare dit indlæg, læg dig hen på sofaen og tag en kiks, for du føder sgu ikke før af den grund!

Tak, jeg sidder der allerede ganske fint

Anmeld

3. oktober 2011

lisesp83

Anonym skriver:

Tak for svar - det er sødt af dig

Self. er der folk der drømmer om, at de var gået over tid, men det gør det jo ikke mindre frustrerende for dem, der gør. Men pointen var nu egentlig også mere de ting, som folk siger til en - Altså at man kunne udvise lidt forståelse og opmuntring, i stedet for at "sparke til én, der ligger ned", så at sige

Det kan jeg sagtens følge dig i. Det må rent ud sagt også være møg træls.

Kan du ikke én gang for alle, skrive, at du gir besked når der sker noget, og at du indtil da frabeder dig ? om, om din fødsel snart går igang.

Anmeld

3. oktober 2011

Anonym trådstarter

Dinna88 skriver:

Hvis jeg bare læste dette helt random, ville jeg nok tænke som de andre - ro på, folk skriver det jo i bedste mening. Men jeg kan regne ud hvem du er, og kan derfor se hvor du kommer fra.  Og det er sjovt, for du skriver faktisk netop noget i den dur jeg tænkte tidligere..... Jeg synes, på visse punkter, at folk kan blive for bedrevidende - man kan nuvel tænkte, selvom man er gravid 

Nå... Jeg ville bare lige sige at jeg godt kan se hvor du kommer fra, men nu må tid vel snart være!

Og det er ikke kun de kommentarer, men også folk der skriver privat for at sige "JEG gik flere uger over tid, så det må du indstille dig på" - gee, thanks, altså :/ Lidt det samme som "Nyd det nu" og alt det der. Jo, det ved man jo godt, men det ændrer altså ikke situationen

Anmeld

3. oktober 2011

Ansemusen

1012lmp skriver:

Som jeg skrev før... Så ved jeg da udemærket hvordan det er... jeg havde svær bækkenløsning og MEGA mange smerter i ryggen osv... men igen... man kan jo ikke lave det om eller bestemme hvornår baby skal komme.. så man må bare få det bedste ud af det... det bliver da ikke bedre af man er irriteret på at folk skriver osv.

Nej det hjælper ikke nødvendigvis noget. Men nogen gange kan man være så frustreret og ked af det, at man har brug for at komme ud med det. Berettiget eller ej. Og så har man ikke brug for at få´at vide, at ens følelser er forkerte. Alle mennesker har jo indimellem følelser, som rent fornuftsmæssigt ikke hænger sammen med virkeligheden. Men for den enkelte kan følelsen alligevel føles reel! Man kan sågar føle noget og samtidig vide, at det ikke er fornuft.

Anmeld

3. oktober 2011

Anonym trådstarter

lisesp83 skriver:

Det kan jeg sagtens følge dig i. Det må rent ud sagt også være møg træls.

Kan du ikke én gang for alle, skrive, at du gir besked når der sker noget, og at du indtil da frabeder dig ? om, om din fødsel snart går igang.

Det kunne jeg sagtens, men er i tvivl om jeg så ville føle mig presset til at give besked, når der skete det mindste? Det er super dejligt at folk er spændte på mine vegne og sådan, men ventetiden føles jo rigtig lang, når folk spørger i tider og utide.. Og kan godt komme i tanke om den første flok, som ville fortsætte med at spørge selvom jeg har sagt jeg nok skal sige til

Anmeld

3. oktober 2011

Nalle

Anonym skriver:

Ja, jeg tror også bare jeg må sige sig til folk, at jeg nok skal give besked. På den anden side er det også træls at føle sig presset til at skulle skrive: "Nu har jeg forresten veer". Hehe

Nå den tid kommer, kan du alligevel ikke lade være med at skrive det

Anmeld

3. oktober 2011

lisesp83

Anonym skriver:

Det kunne jeg sagtens, men er i tvivl om jeg så ville føle mig presset til at give besked, når der skete det mindste? Det er super dejligt at folk er spændte på mine vegne og sådan, men ventetiden føles jo rigtig lang, når folk spørger i tider og utide.. Og kan godt komme i tanke om den første flok, som ville fortsætte med at spørge selvom jeg har sagt jeg nok skal sige til

Haha jamen du har ret.

De spørger sku nok, ligemeget hvordan du vender og drejer den.

Bum bum, ingen råd herfra

Men en masse ve-støv.

Anmeld

3. oktober 2011

Anonym trådstarter

Ansemusen skriver:

Nej det hjælper ikke nødvendigvis noget. Men nogen gange kan man være så frustreret og ked af det, at man har brug for at komme ud med det. Berettiget eller ej. Og så har man ikke brug for at få´at vide, at ens følelser er forkerte. Alle mennesker har jo indimellem følelser, som rent fornuftsmæssigt ikke hænger sammen med virkeligheden. Men for den enkelte kan følelsen alligevel føles reel! Man kan sågar føle noget og samtidig vide, at det ikke er fornuft.

Tak Det er så nemt at være bedrevidende (ikke nedladende ment, mangler bare et bedre ord), når man ikke er dne, der sidder med følelsen.. men en smule empati og indlevelse ville måske hjælpe rigtig meget for den, der sidder med følelsen...

Sådan groft sagt er det for mig lidt henaf hvis jeg sagde til en, der lige havde haft en SA, at "Jamen så var det jo bare fordi, at der var noget galt med barnet, så det var jo godt, at du mistede! Se det positive og prøv igen" - det kunne jeg ikke drømme om..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.