Surt opstød om at gå over tid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.166 visninger
42 svar
0 synes godt om
3. oktober 2011

Anonym trådstarter

Kæft hvor jeg synes det er provokerende! NOGEN siger tingene i bedste mening, men ærlig talt burde folk bare nogen gange klappe i og i stedet være lidt medfølende, for jeg er jo for fanden ikke inhabil eller idiot...

Hvis jeg ikke starter dagen med at skrive inde på nettet at jeg ikke har født, så går der ikke mange timer, før folk begynder at kontakte mig om jeg har født endnu, hvorfor jeg ikk er online osv. Så derfor starter jeg self. med at skrive, at der ikke er sket noget endnu, så folk kan tie stille og ikke spamme mig.

MEN! Hver gang jeg så skriver det, så vælter det self. ind med kommentarer så som:

"Jamen du er førstegangs, du kan sagtens gå 2 uger over. det gjorde jeg første gang"
eller
"baby kommer jo når baby er klar, så du må være tålmodig"
eller
"nu er du jo heller ikke gået SÅ meget over tid endnu"

Osv.

Helt ærlig, jeg har sådan lyst til at skrive: "Gider du egentlig godt lige lukke røven?" - Helt ærligt! Hvor mange gravide findes der lige, som ikke er udemærket klar over, at førstegangs gerne går over tid, og at de små kommer når de vil? Jeg VED det da godt, og jeg ved det ikke mere af, at det bliver påpeget hver evigt eneste fucking dag. Seriøst!

Hvis det så var fordi jeg startede dagen med at skrive: "Buhuu, nu er jeg 3 dage over tid, og jeg MAGTER det ikke".. Men nej, det eneste jeg skriver er bare noget ala: "Der er ikke sket noget endnu", men alligevel hagler det ind med de kommentarer..

Jeg tænker bare på, om folk har glemt, hvordan det er, at gå over tid? Hvis de tænker tilbage, ville de så ikke hellere have opmuntrende ord om, at det kan ske når som helst i stedet for kommentarer om, at der jo kan gå lang tid endnu??

Jeg har svært evd at se, hvordan det er i bedste mening, for man VED det jo for pokker godt!

Kæft jeg synes det er provokerende. Og det er ikke hormonelt betinget, det er rent princip, at jeg synes det er pænt gjort at opmuntre folk og prøve at få lidt optimisme ind! Skriver skuda heller ikke til dem, som bløder i starten af deres graviditet, at de nok skal regne med at miste barnet, for det gør de fleste der bløder. ALtså, come on..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2011

L.J.L

Anonym skriver:

Kæft hvor jeg synes det er provokerende! NOGEN siger tingene i bedste mening, men ærlig talt burde folk bare nogen gange klappe i og i stedet være lidt medfølende, for jeg er jo for fanden ikke inhabil eller idiot...

Hvis jeg ikke starter dagen med at skrive inde på nettet at jeg ikke har født, så går der ikke mange timer, før folk begynder at kontakte mig om jeg har født endnu, hvorfor jeg ikk er online osv. Så derfor starter jeg self. med at skrive, at der ikke er sket noget endnu, så folk kan tie stille og ikke spamme mig.

MEN! Hver gang jeg så skriver det, så vælter det self. ind med kommentarer så som:

"Jamen du er førstegangs, du kan sagtens gå 2 uger over. det gjorde jeg første gang"
eller
eller

Osv.

Helt ærlig, jeg har sådan lyst til at skrive: "Gider du egentlig godt lige lukke røven?" - Helt ærligt! Hvor mange gravide findes der lige, som ikke er udemærket klar over, at førstegangs gerne går over tid, og at de små kommer når de vil? Jeg VED det da godt, og jeg ved det ikke mere af, at det bliver påpeget hver evigt eneste fucking dag. Seriøst!

Hvis det så var fordi jeg startede dagen med at skrive: "Buhuu, nu er jeg 3 dage over tid, og jeg MAGTER det ikke".. Men nej, det eneste jeg skriver er bare noget ala: "Der er ikke sket noget endnu", men alligevel hagler det ind med de kommentarer..

Jeg tænker bare på, om folk har glemt, hvordan det er, at gå over tid? Hvis de tænker tilbage, ville de så ikke hellere have opmuntrende ord om, at det kan ske når som helst i stedet for kommentarer om, at der jo kan gå lang tid endnu??

Jeg har svært evd at se, hvordan det er i bedste mening, for man VED det jo for pokker godt!

Kæft jeg synes det er provokerende. Og det er ikke hormonelt betinget, det er rent princip, at jeg synes det er pænt gjort at opmuntre folk og prøve at få lidt optimisme ind! Skriver skuda heller ikke til dem, som bløder i starten af deres graviditet, at de nok skal regne med at miste barnet, for det gør de fleste der bløder. ALtså, come on..

Hmm, tror nu ikke de skriver sådan for at irritere dig, de kan jo ikke læse dine tanker

Hilsen Lise, som selv gik 2 uger over tid, og ved hvor utålmodig man er den sidste tid

Anmeld

3. oktober 2011

Anonym trådstarter

L.J.L skriver:

Hmm, tror nu ikke de skriver sådan for at irritere dig, de kan jo ikke læse dine tanker

Hilsen Lise, som selv gik 2 uger over tid, og ved hvor utålmodig man er den sidste tid

Det skriver jeg heller ikke - Min pointe er bare, at hvis man selv har prøvet det, så ved man godt hvor træls det er, hvorfor man burde vide, at det er rart med opmuntrende kommentarer i stedet for kommentarer om at der nok går laaaang tid endnu. man ved jo godt at den mulighed er der! hvem ved snart ikke det som gravid? så hellere sende noget god karma og god energi!

Anmeld

3. oktober 2011

L.J.L

Anonym skriver:

Det skriver jeg heller ikke - Min pointe er bare, at hvis man selv har prøvet det, så ved man godt hvor træls det er, hvorfor man burde vide, at det er rart med opmuntrende kommentarer i stedet for kommentarer om at der nok går laaaang tid endnu. man ved jo godt at den mulighed er der! hvem ved snart ikke det som gravid? så hellere sende noget god karma og god energi!

Men alle tænker bare ikke som du gør. Men det kunne være super dejligt hvis alle mennesker havde samme indstilling og tanker til tingene som en selv, for når man er gravid og især i slutningen, så er man bare mere nærtagende og følsom.

Er sikker på at du føder lige om snart, men nyd de sidste dage du har her sammen med din mand/kæreste, for lige pludselig får i nok at se til

Anmeld

3. oktober 2011

1012lmp

Forstår slet ikke hvorfor du synes det er træls at gå over tid... Det er da virkelig bare med at nyde den sidste tid som gravid... Det er jo ikke sikkert du kommer til at prøve det igen... Så NYD det dog..

Det er jo fantastisk at være gravid og TRO mig du kommer til at savne det...

MVh Louise (som gik 3 uger over tid)

Anmeld

3. oktober 2011

KarinOM

Kan godt forstå at det kan være surt...men på den anden side så er det da skønt at du har folk omkring dig som går op i hvad der sker i dit liv :-)

...tænk hvis du skrev og der så bare ikke kom en eneste kommentar fordi folk var ligeglade!

Du kan jo i princippet bare skrive en pæn besked hvor du siger noget ala "...orker ikke hele tiden fortælle der ikke er sket noget, så kan vi ikke bare aftale, at jeg siger til, når der ER sket noget?" Det ville jeg gøre :-)

...og selvfølgelig sker der noget lige om lidt...før du ved af det sidder du med den lille i armene :-)

Anmeld

3. oktober 2011

Anonym trådstarter

Wauw, hvor er det dejligt at se, hvor empatiske og medfølende folk er herinde At man er gravid betyder ikke, at ens holdninger er uberettigede og skyldes man er "nærtagende og hormonel". Så lad os da bare fratage alle gravide retten til at mene og føle noget, for det gælder jo alligevel ikke, når man er gravid.

Anmeld

3. oktober 2011

Ansemusen

Anonym skriver:

eller
eller

Osv.

Jeg kan godt forstå du synes det er irriterende!! Men folk mener det ikke negativt. SÅ prøv at hoppe op og falde ned på det! Og så skriv evt. i stedet 'Nej der er endnu ikke sket noget - så I behøver ikke spørge '. Så ved folk, hvorfor du skriver det!

Anmeld

3. oktober 2011

Anonym trådstarter

1012lmp skriver:

Forstår slet ikke hvorfor du synes det er træls at gå over tid... Det er da virkelig bare med at nyde den sidste tid som gravid... Det er jo ikke sikkert du kommer til at prøve det igen... Så NYD det dog..

Nu ved du jo ikke det mindste om, om min graviditet har været rar og behagelig. Du ved ikke, om jeg har kæmpet mig gennem smertehelvede og lign. Så at DU synes det var fantastisk, og at DU savner det, gør det jo ikke til en almengyldig sandhed for andre

Anmeld

3. oktober 2011

Ansemusen

1012lmp skriver:

Det er ikke altid fantastisk at være gravid, og slet ikke at gå over tid. For mig var det rigtig træls til sidst - jeg havde meget vand i kroppen, ondt og blev deprimeret. Selve tanken om igangsættelse osv. gjorde mig ked af det.

Så jeg forstår udemærket trådstarters frustration!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.