Overvejer at droppe studiet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2011

CS

Anonym skriver:

Hvis jeg melder mig ud af uddannelsen, så kan jeg ikke bare komme tilbage. Og da slet ikke efter fem-års fristen er udløbet. Jeg startede i 2008, så tre år er gået (inkl. en barsel). Skal have afsluttet sidste eksamen inden 2013 er gået, hvis jeg skal være færdig.

Ja, jeg synes også det er meget svært. Men sagen er at jeg aldrig har været glad for det studie. Så et par måneder ville ikke ændre noget. Så enten tager jeg mig sammen og gennemfører mit røvsyge studie, eller også dropper jeg det, og får aldrig noget papir på alt hvad jeg har knoklet for, men som jeg måske heller aldrig skal bruge.

Det lyder vist til du allerede har besluttet dig i hjertet, så skal du bare have hovedet med på din beslutning  Pøj pøj med dit valg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2011

Anonym trådstarter

Angelica skriver:

Når du står, som du gør nu, så burde du måske have droppet ud længe før, hvis det var?

Men... man kan altid være bagklog. Jeg synes personligt at du skal knibe ballerne sammen og færdiggøre det nu, når du er så langt. Hvis du skulle droppe ud, så skulle du have gjort det langt tidligere. Tal med din familie om at du gør det færdigt og at du kommer til at få brug for hjælp til at have overskud i fritiden, fordi du kommer til at give så meget af dig selv nu for at blive færdig hurtigt.
Undersøg med din arbejdsplads om du kunne skrive speciale i forbindelse med dit nuværende arbejde (det der som Berta forslog), og så knib for himlens skyld ballerne sammen. Lad være med at lav et livsforløb der går på, at du for evigt har det dejlige job, som du har nu. Se aldrig på hvad der er det bedste der kan ske, se altid på hvad det værste kan være at der sker. Fx at du mister arbejdet og skal søge nyt; de vil se på dit CV.

Så bliv færdig og det i en fart.

Tusinde tak for dit venlige los i r*ven

Jeg tror det var det jeg manglede! Du har helt ret. Jeg prøver lige at knibe ballerne sammen. Jeg er kommet så langt, og der er så kort igen - selvom et år-halvandet også er en slags tid. Men du har ret.

Anmeld

3. oktober 2011

Anonym trådstarter

ChristinaS skriver:

Det lyder vist til du allerede har besluttet dig i hjertet, så skal du bare have hovedet med på din beslutning  Pøj pøj med dit valg

Du kan tro at jeg har besluttet mig - det har jeg gjort for laaang tid siden.

Jeg har besluttet mig for hvad jeg helst vil. Og jeg har besluttet mig for hvad der er mest fornuftigt. Desværre harmonerer de to beslutninger ikke

Anmeld

3. oktober 2011

FogL

Uddannelse er fantastisk - ingen tvivl om det, men erfaring, og en god en af slagsen er altså også fantastisk! 

Hvis ikke du kan gennemføre helhjertet, vil jeg råde dig til at stoppe, og tage det fuldtidsjob som er dit drømmejob. Hvis du så en dag står og skal finde et andet job, har du jo erfaringen til at søge nyt. Det kigger mange altså rigtig meget på! 

Men det er bare min mening, og det, som jeg ville gøre hvis jeg stod i netop din situation. 

Held og lykke!

Anmeld

3. oktober 2011

Anonym trådstarter

ciepige skriver:

Uddannelse er fantastisk - ingen tvivl om det, men erfaring, og en god en af slagsen er altså også fantastisk! 

Hvis ikke du kan gennemføre helhjertet, vil jeg råde dig til at stoppe, og tage det fuldtidsjob som er dit drømmejob. Hvis du så en dag står og skal finde et andet job, har du jo erfaringen til at søge nyt. Det kigger mange altså rigtig meget på! 

Men det er bare min mening, og det, som jeg ville gøre hvis jeg stod i netop din situation. 

Held og lykke!

Det er jo netop det der præcis også er min holdning!

Men jeg vil synes det er dumt ikke at gennemføre, nu jeg er så langt. Men det er også bare en massiv byrde, det der skole, da det keder mig enormt. Og jeg har så meget at lave på arbejdet, og så lidt tid. Og jeg vil så gerne lave det ordentligt - have tid til at lave det hele ordentligt. ÆÆææææææjjjj, hvor er det bare svært.

Jeg vakler helt enormt meget mellem "tag dig sammen og gennemfør", og så "fjern byrden fra skuldrene, og gør det der gør dig glad".

Anmeld

3. oktober 2011

CS

Anonym skriver:

Du kan tro at jeg har besluttet mig - det har jeg gjort for laaang tid siden.

Jeg har besluttet mig for hvad jeg helst vil. Og jeg har besluttet mig for hvad der er mest fornuftigt. Desværre harmonerer de to beslutninger ikke

Åh det kender jeg al for godt - men at væge med hjertet der tager man ALDRIG fejl  Så afsted med dig ud i livet

Anmeld

4. oktober 2011

MariaJ

Jeg har ikke læst hele tråden, men én ting der slår mig er, at du behøver jo ikke færdiggøre lige præcis denne kandidatuddannelse. Nu står der ikke noget om hvilken bachelorgrad du har, men der må da være masser af andre kandidatuddannelser du kan optages på en gang i fremtiden, hvis du skulle få lyst til/brug for at uddanne dig mere.

Det er sjældent jeg anbefaler nogen at droppe ud af uddannelse, men i det her tilfælde synes jeg faktisk du skal gøre det. Du har et job, og det lyder som om du har erhvervserfaring nok til at kunne få et andet job, hvis du skulle miste det du har, og der findes jo mange muligheder for efter- og videreuddannelse som du kan gribe fat i senere i livet, når/hvis motivationen kommer til det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.