Overvejer at droppe studiet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2011

Anonym trådstarter

mth1987 skriver:

Men har du så ikke et eller andet sted besluttet dig for at gennemfører din uddannelse ?

det ville jeg da ønske at jeg havde. For havde jeg det, så ville jeg kunne tage mig sammen og gøre det. Jeg er jo kommet SÅ langt som jeg er nu, men jeg ville allerhelst gå til chefen på mandag og sige, SÅ - nu vil jeg gerne have flere timer.

Hvis jeg bare vidste at jeg aldrig vil få brug for det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2011

Noneother

Jeg må slutte mig til din familie og venner. Synes klart at du skal tage den færdig. Det kan godt være at du har et godt job nu, men det kan ændre sig fra dag til dag i disse tider, og så kan du pludselig stå med 2 børn og dårlige jobmuligheder. Du kan blive tvunget til at tage et job der vil gå endnu mere ud over din familie i sidste ende.

Jeg siger ikke at det behøver at ende sådan. Du kan jo være heldig.

Personligt kender jeg bare til flere der er blevet "lokket" væk fra uddannelse, med lovning på et godt job, der har fortrudt det rigtig meget på længere sigt.

men det er jo bare min mening. man kan jo ikke spå om fremtiden.

Anmeld

1. oktober 2011

mth1987

Anonym skriver:

det ville jeg da ønske at jeg havde. For havde jeg det, så ville jeg kunne tage mig sammen og gøre det. Jeg er jo kommet SÅ langt som jeg er nu, men jeg ville allerhelst gå til chefen på mandag og sige, SÅ - nu vil jeg gerne have flere timer.

Hvis jeg bare vidste at jeg aldrig vil få brug for det.

Du kan ikk se ud i fortiden så lad vær med at koncentrere dig om det ! Jeg siger kun det her fordi jeg ved hvor svært det er at tage den beslutning jeg mangled kun min bachelor praktik plus opgave. Og havde være færdig til januar. Så ved hvordan du har det. Gennemtænk det her i weekenden og fortæl din chef hvad du tænker og så tag beslutning derfra og gennemfør det på den ene eller anden måde.

Anmeld

1. oktober 2011

nattergalen

Hejsa, 

Når jeg læser dit indlæg får jeg fornemmelsen af at du gerne vil have nogen der skal sige: " Du skal følge dit hjerte, man skal ikke blive i noget man ikke er tilfreds med".. osv.. 

Og et eller andet sted er jeg dybt enig.. Har selv erfaring med uddannelser der ikke fangede min interesse og motivation og dermed ikke blev til noget.. Så set med de briller vil jeg sige at du skal prise dig lykkelig for du er i dit drømmejob og droppe din kandidat.. 

Men når jeg så læser længere nede at du ikke kan komme tilbage på studierne hvis du skulle ønske det, så tænker jeg hmm.. Er det en chance du vil tag? At stå og vil læse videre på et senere tidspunkt men ikke vil kunne.. 

Min hjerne kører på højtryk for at forestille mig hvis jeg sad i din situation hvad vil jeg så gøre.. Tror jeg nok vil ende med at konkludere: Er jeg ikke lykkelig, kan jeg ikke være der for dem omkring mig og mig selv.. En titel gør ikke lykke.. Du vil højst sandsynlig finde stor glæde i at komme på fuldtid både økonomisk men også fordi du har fjernet den "byrde" dit studie nu engang er for dig.. 

Så jeg vil nok: Drop din uddannelse og gør dig selv glad.. Tag imod dit drømmejob og se hvad fremtiden bringer.. 

Håber ikke det blev for langt og held og lykke med beslutningen.. 

Anmeld

1. oktober 2011

Anonym trådstarter

HOV! Fik det hele skrevet lidt for hurtigt. Selvom familien synes at det klogeste er at gennemføre, hvilket jeg jo også selv synes det er, så er der samtidig bred enighed om at jeg ikke er glad på studiet, og at det er noget jeg investerer meget i - mange penge til dyre bøger og meget tid, som går fra familien. Min familie inkl kæreste støtter mig i hvad end jeg beslutter, og mener jeg bør gøre hvad jeg finder mest rigtigt. De forstår alle sammen godt mine tanker. Min mor lød nærmest til at opfordre mig til at droppe det igår, hvor hun i samme åndedræt kunne fortælle at min far, droppede sit sidste eksamen på overbygning da de havde fået min storebror. Det har naturligvis haft konsekvenser for hans arbejdsliv, men ikke nødvendigvis til det værre.

Tænk sig, det vidste jeg slet ikke før igår.

Anmeld

1. oktober 2011

Berta

Nu kommer der måske et indlæg du helst ikke vil høre.

Men jeg synes absolut du skal knibe ballerne sammen og læse færdig. Det er så meget spild af al den tid og energi du har lagt i studiet allerede hvis du ikke tage de ganske få sidste eksaminer og det speciale. For du har helt ret i at en bachelor - uden at jeg præcist ved hvad du læser - sjældent kan bruges til andet end at læse videre på.

Du skriver at det bare er en titel - men de fag - og særligt arbejdet med at skrive speciale giver dig flere kompetencer som du formentlig også kan bruge i dit nuværende arbejde, samt bedre løn - og en fin titel Måske du kan skrive speciale i samarbejde med dit nuværende arbejde - så kan det blive et spændende og frem for alt relevant projekt.

Der er jo ikke nogen garanti for at du resten af dit arbejdsliv kan blive på din nuværende arbejdsplads - eller at den fortsat kan give dig alle de udfordringer du ønsker. Og så er en færdiggjort uddannelse altså god at have med - det viser også overfor en evt ny arbejdsgiver at man gennemfører det man har sat sig for. 

Nu skal man selvfølgelig ikke gennemfører alt for enhver pris - men for mig lyder det måske mere som om at det er bekvemt at stoppe fordi motivationen er væk og du har et arbejde på hånden. Det er selvfølgelig ikke mulgit at vudere dine personlige/familiemæssige forhold i denne sag - men der er det nok godt at tale med dem som er tæt på dig.

Det er en svær beslutning - og jeg håber du kommer frem til den rigtige for dig.

Mvh Berta 

Anmeld

1. oktober 2011

Anonym trådstarter

Noneother skriver:

Jeg må slutte mig til din familie og venner. Synes klart at du skal tage den færdig. Det kan godt være at du har et godt job nu, men det kan ændre sig fra dag til dag i disse tider, og så kan du pludselig stå med 2 børn og dårlige jobmuligheder. Du kan blive tvunget til at tage et job der vil gå endnu mere ud over din familie i sidste ende.

Jeg siger ikke at det behøver at ende sådan. Du kan jo være heldig.

Personligt kender jeg bare til flere der er blevet "lokket" væk fra uddannelse, med lovning på et godt job, der har fortrudt det rigtig meget på længere sigt.

men det er jo bare min mening. man kan jo ikke spå om fremtiden.

Du har ret. Og det er netop grunden til at jeg stadig er tilmeldt studiet, og jeg gang på gang bider i det sure æble.

Det der er ændret på det seneste, er at min chef tilkendegav at jeg kunne få fuldtidsjob præcis når jeg ønskede det hos ham - og så vil jeg bare gerne have det nu. Jeg troede ikke jeg kunne få det nu - min plan var at gøre mig uundværlig i løbet at det næste år, og håbede de ville finde opgaver til mig, når tiden kom, men så sagde han det.... argh, luksusproblem!!!

Anmeld

1. oktober 2011

Anonym trådstarter

mth1987 skriver:

Du kan ikk se ud i fortiden så lad vær med at koncentrere dig om det ! Jeg siger kun det her fordi jeg ved hvor svært det er at tage den beslutning jeg mangled kun min bachelor praktik plus opgave. Og havde være færdig til januar. Så ved hvordan du har det. Gennemtænk det her i weekenden og fortæl din chef hvad du tænker og så tag beslutning derfra og gennemfør det på den ene eller anden måde.

Jeg tænker så det knager - og har gjort det i ugevis

Anmeld

1. oktober 2011

Anonym trådstarter

nattergalen skriver:

Hejsa, 

Når jeg læser dit indlæg får jeg fornemmelsen af at du gerne vil have nogen der skal sige: " Du skal følge dit hjerte, man skal ikke blive i noget man ikke er tilfreds med".. osv.. 

Og et eller andet sted er jeg dybt enig.. Har selv erfaring med uddannelser der ikke fangede min interesse og motivation og dermed ikke blev til noget.. Så set med de briller vil jeg sige at du skal prise dig lykkelig for du er i dit drømmejob og droppe din kandidat.. 

Men når jeg så læser længere nede at du ikke kan komme tilbage på studierne hvis du skulle ønske det, så tænker jeg hmm.. Er det en chance du vil tag? At stå og vil læse videre på et senere tidspunkt men ikke vil kunne.. 

Min hjerne kører på højtryk for at forestille mig hvis jeg sad i din situation hvad vil jeg så gøre.. Tror jeg nok vil ende med at konkludere: Er jeg ikke lykkelig, kan jeg ikke være der for dem omkring mig og mig selv.. En titel gør ikke lykke.. Du vil højst sandsynlig finde stor glæde i at komme på fuldtid både økonomisk men også fordi du har fjernet den "byrde" dit studie nu engang er for dig.. 

Så jeg vil nok: Drop din uddannelse og gør dig selv glad.. Tag imod dit drømmejob og se hvad fremtiden bringer.. 

Håber ikke det blev for langt og held og lykke med beslutningen.. 

Tak for svaret. Ak altså, det er bare så svært!!!!

Du har nok ret i, at jeg et eller andet sted, ønsker at nogen siger "følg drømmene", for vil vel gerne have godkendt at det ikke er en dum beslutning.

Men på den anden side kunne det også være fedt med det los i røven, som åbnede mine øjne og rev mig ud af min drømmeverden.

Anmeld

1. oktober 2011

Anonym trådstarter

Berta skriver:

Nu kommer der måske et indlæg du helst ikke vil høre.

Men jeg synes absolut du skal knibe ballerne sammen og læse færdig. Det er så meget spild af al den tid og energi du har lagt i studiet allerede hvis du ikke tage de ganske få sidste eksaminer og det speciale. For du har helt ret i at en bachelor - uden at jeg præcist ved hvad du læser - sjældent kan bruges til andet end at læse videre på.

Du skriver at det bare er en titel - men de fag - og særligt arbejdet med at skrive speciale giver dig flere kompetencer som du formentlig også kan bruge i dit nuværende arbejde, samt bedre løn - og en fin titel Måske du kan skrive speciale i samarbejde med dit nuværende arbejde - så kan det blive et spændende og frem for alt relevant projekt.

Der er jo ikke nogen garanti for at du resten af dit arbejdsliv kan blive på din nuværende arbejdsplads - eller at den fortsat kan give dig alle de udfordringer du ønsker. Og så er en færdiggjort uddannelse altså god at have med - det viser også overfor en evt ny arbejdsgiver at man gennemfører det man har sat sig for. 

Nu skal man selvfølgelig ikke gennemfører alt for enhver pris - men for mig lyder det måske mere som om at det er bekvemt at stoppe fordi motivationen er væk og du har et arbejde på hånden. Det er selvfølgelig ikke mulgit at vudere dine personlige/familiemæssige forhold i denne sag - men der er det nok godt at tale med dem som er tæt på dig.

Det er en svær beslutning - og jeg håber du kommer frem til den rigtige for dig.

Mvh Berta 

Jo, jeg vil meget gerne høre denne slags svar  For måske er det netop dette, der kan få mig ud af den drømmetilstand jeg befinder mig i lige nu. Min chef har lige givet mig et gigantisk klap på skulderen, og jeg tror jeg kan gå på vandet. 

Du har fuldstændig ret. Du skriver alt det, jeg godt ved i forvejen. Min familie ved det også, men de ser mig kæmpe, så de vil måske også bare gerne hjælpe mig ud af min pine... jeg skal bare melde mig ud, og så videre med mit arbejde... Men hvad med fremtiden? For selvfølgelig kan jeg få brug for det. Og selvfølgelig kan der komme et tidspunkt, hvor jeg ikke føler mig udfordret på den arbejdsplads længere. Eller at firmaet går konkurs. Eller at de fyrer mig  ... 

Jeg har ALDRIG overvejet tanken om at kunne kombinere specialet med arbejdet. Spændende tanke. Selvom tanken om overhovedet at skulle skrive et speciale gør mig meget træt. Men spændende tanke. Det vil jeg helt sikkert tænke mere over. Tak for det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.