Hvor planlagt var/er jeres graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2011

Clotte

Vi startede med at snakke lidt om det i juni/juli 2003, så i august 2003 smed jeg p-pillerne og så regnede vi med at der ikke gik så lang tid før vi ville få en positiv test.....

Men hver eneste mrd fik vi negative teste, og et par år senere skulle vi flytte i hus og lagde det lidt hen, så blev jeg henvist til operation og startede på p-piller igen, der stoppede jeg med p-pillerne igen efter ikke engang et år da jeg fik en blodprop i mit ene ben.

Efter min operation i 2009 prøvede vi simpelthen ikke mere for vi var overbevist om at det nok ikke skete alligevel.

Da vi kom til efteråret 2010 snakkede vi om baby igen men på den måde at vi faktisk var ved at være afklaret med at vi ingen børn ville få overhovedet, så da jeg i maj i år begyndte at få det skidt tænkte vi at det var nok bare min medicin jeg lige pludselig ikke kunne tåle mere men det var det jo så ikke

Så vores baby er slet ikke planlagt, jo for 8 år siden men ikke nu  

Clotte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2011

TbCp

1. gang lykkedes det i første forsøg, det var vi noget overraskede over, da vi havde troet det ville tage noget længere tid.
Jeg skulle have arbejdet til 8 uger før termin, men dette holdt ikke da jeg tidigt blev sygemeldt og fødte 5 uger for tidligt.

Her 2. gang havde vi gevinst i 2. forsøg. Vi havde ikke som sådan planlagt hvornår vi gerne ville have det skulle være, men gik bare i gang og så måtte det komme når det kom.
Jeg satser på at arbejde til jeg kan gå fra på barsel, 4 uger før termin, og gør hvad jeg kan for ikke at ende samme sted som sidst.
Indtil videre går det godt, men der er stadig længe til termin.

Anmeld

1. oktober 2011

Silas&Mille

Silas var 100% planlagt, dog var det ikke planlagt at det skulle tage 2 år og 3 måneder at blive gravid  Men nu er han her, snart 9 måneder gammel.

Han får så den store ære at blive storebror til en lille pige i Februar. DET var så ikke lige planlagt. Vi havde planer om at vi skulle have en mere, men ikke lige at hun skulle komme så hurtigt. Silas når lige knap at blive 13 måneder inden hun melder sin ankomst. Hvis jeg vel at mærke holder terminen.

Da vi startede PB snakkede vi ikke så eget om hvornår jeg helst skulle blive gravid, for det betød ikke noget, bare vi en sund og rask baby ud af det 

Nu er jeg 22+0 henne med lillesøster, så vi går rigtig og hygger med at købe nye småting og tøj til hende. Planen var at det skulle have taget et ekstra år, men det mente min krop og naturen ikke. 

Jeg nåede dog at have mens to gange inden jeg blev gravid igen 

Anmeld

1. oktober 2011

ano14316

Min var så planlagt at jeg havde spiral da jeg blev gravid.. 

Så vi måtte lige skynde os lidt at finde noget større at bo i sådan.. 

men vi glæder os utrolig meget alligevel.. for selvom det ikke var planlagt, så er det i den grad et ønskebarn.. 

Anmeld

1. oktober 2011

babyMark

1. gang skulle vi lige holde bryllup og så ville vi prøve..og 2 mdr efter brylluppet var jeg gravid. Så det var ret meget efter planen! Det var dog ikke efter planen, at jeg fik SSF og var hundesyg, da vi flyttede i hus, da sønnen var 2 mdr. gammel og jeg ikke kunne hjælpe med noget!

Nu er jeg gravid igen - også planlagt. Det tog også 2 mdr. Det eneste jeg ikke ønskede var at få termin lige op til jul - og det undgik jeg - har termin 25/11 og bliver sat igang til termin, hvis jeg ikke har født inden, så får mig et novemberbarn. Hvilket er fint...så jo her har planen da holdt nogenlunde stik. Men jeg var også forberedt på at det kunne tage længere tid anden gang, da vi ikke har haft sex lige så tit, men det betød så ikke noget

Anmeld

1. oktober 2011

Møn-Mor

Min graviditet var også planlagt i den forstand, at vi var enige om, at min sidste p-pille blev spist d. 6. marts i år.
Jeg blev så gravid i 2. hug dvs. jeg har nu termin d. 23. januar 2012 og nåede kun at have en cyklus på 37 dage at regne terminen ud efter .
Vi havde slet ikke regnet med det gik så hurtigt, da jeg jo havde været på p-piller i 11 år - vi tænkte at vi nok skulle bruge 6-9 mdr på projektet - men lykken tilsmilede os noget tidligere og hvor føler vi os ubeskriveligt heldige .

At terminen så ikke kunne passe så meget bedre mht. min kærestes job er bare et plus, min kæreste er selvstændig landmand og som det er nu styrer vi uden om såning, høst, pløjning, etc. Dog har han kartoftler der skal sorteres og sendes afsted til Portugal i denne tid, men det er dog til at overskue.
Jo og så har han jo fast sin svinebesætning at se til.

/Winnie, som får to jule/decembermåneder hjemme på barsel

Anmeld

1. oktober 2011

Nadia&Daniel

Madam Blå skriver:

Og har planen holdt? Jeg synes tit at have set tråde herinde, hvor folk planlægger at blive gravide på det og det tidspunkt, og tænker tit - jamen du kan jo alligevel ikke være sikker på, at blive gravid der. Og selvom man gør, så kan man jo ikke vide, om hvilken slags graviditet, man får. Så det er ikke givet, at man snildt kan færdiggøre sit studie, fx,  mens man er gravid.

Så nu er jeg nysgerrig Holdt jeres plan stik? Blev i gravide "til tiden" og klappede det hele bare?

Jeg selv regnede jo med at kunne gøre min 5. semester færdigt på pædagogseminariet inden jeg skulle på barsel.. Men mit bækken var altså uenigt! Så min plan holdt ikke.. Det fantastiske ved graviditeten er, at jeg så har fået en ny plan - og pludselig passer den bare langt bedre min oprindelige

Vi valgte i august 2009 (vi havde været sammen i knap 1 år), at jeg skulle smide p-pillerne. Vi ventede dog til slut august, da vi skulle på ferie, og jeg ikke lige havde tænkte mig at få min periode mens jeg skulle have bikini på (tampon og jeg er bare ikke venner).. Jeg blev hurtig gravid (efter en del test - det er pænt dyrt i lænden) Mistede dog dette få dage før juleaften, da jeg var omkring 9 uger henne.

Blev gravid igen i februar 2010 - og har i dag en dejlig Laura

Så ja, det var planlagt, men vi tog det som det kom

Anmeld

1. oktober 2011

JJH

Madam Blå skriver:

Og har planen holdt? Jeg synes tit at have set tråde herinde, hvor folk planlægger at blive gravide på det og det tidspunkt, og tænker tit - jamen du kan jo alligevel ikke være sikker på, at blive gravid der. Og selvom man gør, så kan man jo ikke vide, om hvilken slags graviditet, man får. Så det er ikke givet, at man snildt kan færdiggøre sit studie, fx,  mens man er gravid.

Så nu er jeg nysgerrig Holdt jeres plan stik? Blev i gravide "til tiden" og klappede det hele bare?

Jeg selv regnede jo med at kunne gøre min 5. semester færdigt på pædagogseminariet inden jeg skulle på barsel.. Men mit bækken var altså uenigt! Så min plan holdt ikke.. Det fantastiske ved graviditeten er, at jeg så har fået en ny plan - og pludselig passer den bare langt bedre min oprindelige

Vi planlagde det i det omfang at vi gerne ville have et barn mellem maj og august 2012, og blev gravid i første forsøg. Alle har sagt til mig, at vi ikke kunne planlægge hvornår, det kommer når det gør, men derfor kan man jo godt som udgangspunkt planlægge.

Så nu venter vi en maj-baby.

Anmeld

1. oktober 2011

Anette&Sophia

Madam Blå skriver:

Jeg smed p-pillerne i slutningen af december, ( der gik jeg på HF, og vi ville vente til jeg max havde et halvt år tilbage af studie ).
Jeg testede positiv d. 1/3, så har været omkring 3 måneder henne, til eksamenerne. - så graviditeten har ikke "ødelagt" noget ang. studie osv. :-)

Anmeld

1. oktober 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vores er også planlagt, men ikke planlagt på den måde, at vi skulle blive gravide på et bestemt tídspunkt.

Vi blev gift i september 2006 og vi fik vores dreng i oktober 2007. Vores datter kom i marts 2009. Hun var også planlagt selvom der kun er 17 mdr. imellem dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.