Hvor planlagt var/er jeres graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.405 visninger
38 svar
0 synes godt om
30. september 2011

Madam Blå

Og har planen holdt? Jeg synes tit at have set tråde herinde, hvor folk planlægger at blive gravide på det og det tidspunkt, og tænker tit - jamen du kan jo alligevel ikke være sikker på, at blive gravid der. Og selvom man gør, så kan man jo ikke vide, om hvilken slags graviditet, man får. Så det er ikke givet, at man snildt kan færdiggøre sit studie, fx,  mens man er gravid.

Så nu er jeg nysgerrig Holdt jeres plan stik? Blev i gravide "til tiden" og klappede det hele bare?

Jeg selv regnede jo med at kunne gøre min 5. semester færdigt på pædagogseminariet inden jeg skulle på barsel.. Men mit bækken var altså uenigt! Så min plan holdt ikke.. Det fantastiske ved graviditeten er, at jeg så har fået en ny plan - og pludselig passer den bare langt bedre min oprindelige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2011

Maja_4000

Det var planlagt at jeg skulle blive gravid .. Men jeg blev det alt for hurtigt Ville ikke have et decemberbarn .. Men dét fik jeg Hehe

Anmeld

30. september 2011

Kris89

Jeg smed pillerne i julen 2010. vi planlagde egentlig at jeg så skulle blive gravid til foråret. ingen prævention, men p-pillerne sidder jo i kroppen

d. 15 maj tog jeg en positiv test, så det passede jo perfekt desværre endte det i SA, så nu er vi ligeglade bare de to streger kommer

oprindeligt havde jeg egentlig sagt at hvis nu der gik et par måneder mere før det lykkedes ville det ikke gøre noget, fordi jeg så kunne tage en overbygning på min uddannelse, men det er total ændret og ønsker og håber af hele mit hjerte at jeg i næste uge kan teste positiv

så meget for planer  

Anmeld

30. september 2011

Den lykkelige

Vi har hørt om så mange hvor der gik laaaang tid før det lykkedes for dem.. så vi snakkede om at smide pillerne (havde været på dem i 11 år, så tænkte de nok havde gjort så der ville gå lidt tid) også skulle jeg tabe mig lidt inden osv plus jeg skulle finde job som passede til min uddannelse.. Men blev så gravid efter første gang sex 
Jeg havde MANGE gener i graviditeten så jeg nåede aldrig finde mig job osv osv.. Så nej jeg har det også som dig!! Tænker tit når folk f.eks. planlægger eller starter en bestemt dato pga deres barn skal have fødsesdag der osv.. det kan vel kun være få gange det bliver PRÆCIS som man ønsker..

Anmeld

30. september 2011

Madam Blå

Maja_4000 skriver:

Det var planlagt at jeg skulle blive gravid .. Men jeg blev det alt for hurtigt Ville ikke have et decemberbarn .. Men dét fik jeg Hehe

Hehe - jamen se, man kan jo altså ikke planlægge sig til alt

Er spændt på, om jeg også vil forsøge at planlægge min næste graviditet Jeg troede som sagt, at jeg kunne blive færdig med mit semester, at vi skulle ud at rejse, osv. Meeen - jeg blev snydt haha.
Troede heller ikke at jeg ville blive gravid så hurtigt.. Jeg får et november barn - ville have et forår/sommer barn. Det må jeg så om jeg kan ramme næste gang

Anmeld

30. september 2011

Noahmor

Madam Blå skriver:

Og har planen holdt? Jeg synes tit at have set tråde herinde, hvor folk planlægger at blive gravide på det og det tidspunkt, og tænker tit - jamen du kan jo alligevel ikke være sikker på, at blive gravid der. Og selvom man gør, så kan man jo ikke vide, om hvilken slags graviditet, man får. Så det er ikke givet, at man snildt kan færdiggøre sit studie, fx,  mens man er gravid.

Så nu er jeg nysgerrig Holdt jeres plan stik? Blev i gravide "til tiden" og klappede det hele bare?

Jeg selv regnede jo med at kunne gøre min 5. semester færdigt på pædagogseminariet inden jeg skulle på barsel.. Men mit bækken var altså uenigt! Så min plan holdt ikke.. Det fantastiske ved graviditeten er, at jeg så har fået en ny plan - og pludselig passer den bare langt bedre min oprindelige

Altså vi planlagde ikke så meget andet end at jeg skulle smide pillerne i januar måned og så se, hvornår jeg blev gravid. Fødte i januar 2011, så det gik rimelig hurtigt. 

Anmeld

30. september 2011

Madam Blå

Kris89 skriver:

Jeg smed pillerne i julen 2010. vi planlagde egentlig at jeg så skulle blive gravid til foråret. ingen prævention, men p-pillerne sidder jo i kroppen

d. 15 maj tog jeg en positiv test, så det passede jo perfekt desværre endte det i SA, så nu er vi ligeglade bare de to streger kommer

oprindeligt havde jeg egentlig sagt at hvis nu der gik et par måneder mere før det lykkedes ville det ikke gøre noget, fordi jeg så kunne tage en overbygning på min uddannelse, men det er total ændret og ønsker og håber af hele mit hjerte at jeg i næste uge kan teste positiv

så meget for planer  

Er ked af at høre om din SA Og for at du snart står med en positiv test igen

Men ja, det er utroligt med de planer, så hurtigt de ændres Det er lidt spøjst synes jeg, at man får alt til at passe sammen med planerne om sit kommende barn, hvis du forstår Man fletter ligesom bare tingene sammen, så det lige pludelig giver menind

Anmeld

30. september 2011

Madam Blå

Den lykkelige skriver:

Vi har hørt om så mange hvor der gik laaaang tid før det lykkedes for dem.. så vi snakkede om at smide pillerne (havde været på dem i 11 år, så tænkte de nok havde gjort så der ville gå lidt tid) også skulle jeg tabe mig lidt inden osv plus jeg skulle finde job som passede til min uddannelse.. Men blev så gravid efter første gang sex 
Jeg havde MANGE gener i graviditeten så jeg nåede aldrig finde mig job osv osv.. Så nej jeg har det også som dig!! Tænker tit når folk f.eks. planlægger eller starter en bestemt dato pga deres barn skal have fødsesdag der osv.. det kan vel kun være få gange det bliver PRÆCIS som man ønsker..

Samme her! Vi troede også der ville gå læææænge inden jeg blev gravid. Vi spiste ikke sundt, og røg og drak som svin... Så vi troede egentlig ikke at vi kunne blive gravide. Men jo, det kunne vi! En del hurtigere end forventet og planlagt..

Men heldigvis får man jo barnet til at passe perfekt ind i sine planer.. Men undres tit over, hvor planlæggende folk egentlig er.. Nok mig selv inklusive... Jeg troede også, at ejg kunne planlæge mig til det.. Men! Jeg blev klogere

Anmeld

30. september 2011

Kris89

Madam Blå skriver:

Er ked af at høre om din SA Og for at du snart står med en positiv test igen

Men ja, det er utroligt med de planer, så hurtigt de ændres Det er lidt spøjst synes jeg, at man får alt til at passe sammen med planerne om sit kommende barn, hvis du forstår Man fletter ligesom bare tingene sammen, så det lige pludelig giver menind

tak heldigvis var jeg ikke så langt henne at vi havde nået til scanning, det tror jeg var en god ting.

og nu hvor jeg er begyndt at få mens igen hjælper det også på at tænke fremad

ja, sjovt som et barn altid passer ind eller pludselig faktisk er en fordel

Anmeld

30. september 2011

Madam Blå

Noahmor skriver:

Altså vi planlagde ikke så meget andet end at jeg skulle smide pillerne i januar måned og så se, hvornår jeg blev gravid. Fødte i januar 2011, så det gik rimelig hurtigt. 

Fornuftigt at i ikke havde de store planer om det ene og det andet Og dejligt at det gik stærkt

jeg regnede mig frem til, at selv hvis jeg blev gravid med det samme vill jeg stadig nå at tage 5. semester færdigt.. Men havde så ikke liiige planlagt mig til en ordentlig omgang bækkenløsning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.