Hvor planlagt var/er jeres graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2011

Nimbus1984

Jeg har altid ønsket mig et maj barn og det betød jo at når jeg engang skulle prøve det her baby noget, så skulle barnet laves i august.

Så mødte jeg den dejlige mand og vi flyttede sammen og blev enige om at denne her august skulle det være. Jeg smider pillerne i juni, så de kan komme lidt ud af kroppen. Ved første ægløsning efter p-pille stop er manden ude og rejse, ingen bøvl der. Ved anden gang er han hjemme og ret så modvillig med det der kondom. Jeg prøver at overbevise ham om at det er ret så vigtigt, men nej. Han mener ikke tingene skal planlægges, hvis det bliver nu bliver det nu. Jo jo. 2 uger går og testen er positiv!

Det passer så rigtig fint, for termin er omkring 17 april, så det kan sagtens ende med et maj barn og synes nu faktisk også at april er en dejlig måned

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2011

Madam Blå

Kris89 skriver:

tak heldigvis var jeg ikke så langt henne at vi havde nået til scanning, det tror jeg var en god ting.

og nu hvor jeg er begyndt at få mens igen hjælper det også på at tænke fremad

ja, sjovt som et barn altid passer ind eller pludselig faktisk er en fordel

Ja, det tror ejg også kan være en god ting. Så nåede i ikke at se fosteret osv. Men detmå stadig være rigtig hårdt!

Jeg vil krydse fingre for en positiv test til dig om en uge!

Og ja, er det ikke fantastisk! Synes det er så fedt, at man bare får baby til at passe ind altid

Anmeld

30. september 2011

Madam Blå

Nimbus1984 skriver:

Jeg har altid ønsket mig et maj barn og det betød jo at når jeg engang skulle prøve det her baby noget, så skulle barnet laves i august.

Så mødte jeg den dejlige mand og vi flyttede sammen og blev enige om at denne her august skulle det være. Jeg smider pillerne i juni, så de kan komme lidt ud af kroppen. Ved første ægløsning efter p-pille stop er manden ude og rejse, ingen bøvl der. Ved anden gang er han hjemme og ret så modvillig med det der kondom. Jeg prøver at overbevise ham om at det er ret så vigtigt, men nej. Han mener ikke tingene skal planlægges, hvis det bliver nu bliver det nu. Jo jo. 2 uger går og testen er positiv!

Det passer så rigtig fint, for termin er omkring 17 april, så det kan sagtens ende med et maj barn og synes nu faktisk også at april er en dejlig måned

Hvor er det dejligt, når tingene passer!

Og stort tillykke med baby i maven! April er en rigtig dejlig måned, så det skal nok blive godt. Så slipper du også for at være højgravid om sommeren - det er dejligt at slippe for

Anmeld

30. september 2011

Frøken J.

Madam Blå skriver:

Og har planen holdt? Jeg synes tit at have set tråde herinde, hvor folk planlægger at blive gravide på det og det tidspunkt, og tænker tit - jamen du kan jo alligevel ikke være sikker på, at blive gravid der. Og selvom man gør, så kan man jo ikke vide, om hvilken slags graviditet, man får. Så det er ikke givet, at man snildt kan færdiggøre sit studie, fx,  mens man er gravid.

Så nu er jeg nysgerrig Holdt jeres plan stik? Blev i gravide "til tiden" og klappede det hele bare?

Jeg selv regnede jo med at kunne gøre min 5. semester færdigt på pædagogseminariet inden jeg skulle på barsel.. Men mit bækken var altså uenigt! Så min plan holdt ikke.. Det fantastiske ved graviditeten er, at jeg så har fået en ny plan - og pludselig passer den bare langt bedre min oprindelige

Graviditeten var 100% planlagt. Vi havde ikke tænkt: "Så bliver jeg gravid på dét og dét tidspunkt", for som du selv siger, det kan man jo ikke vide! Det passe så så fortræffeligt, at jeg har termin nu her i Oktober, så jeg kan holde et års barsel fra studiet fra sep-sep. Tilfældig god timing, kan man sige! Og jeg har haft en meget nem graviditet. Jeg havde nogle gener i starten, men fordi jeg har et studie med VIRKELIG få undervisningstimer, har jeg bare lavet selvstudie stort set hele sidste semester. Klaret mig alene for det meste.. Uden forelæsninger og holdundervisning. (Og klarede mig til topkarakter! Sorry, er bare så skide stolt stadig, at den detalje lige måtte med )

Anmeld

30. september 2011

Peanut

Vores er også planlagt. Og ville egentlig gerne have været startet for 1-1½ år siden, men da jeg ikke synes jeg ville "ødelægge" min uddannelse med barsel osv, valgte vi at vente, så jeg kan være færdig med min uddannelse til februar 2012 inden jeg skal føde. 

Vi smed pillerne i marts og resten af præventionen i juni (for at vi kunne "få et barn" i marts 2012 - tidligst).

Vi er dog ikke blevet gravide endnu 

Anmeld

30. september 2011

Madam Blå

Frøken J. skriver:

Graviditeten var 100% planlagt. Vi havde ikke tænkt: "Så bliver jeg gravid på dét og dét tidspunkt", for som du selv siger, det kan man jo ikke vide! Det passe så så fortræffeligt, at jeg har termin nu her i Oktober, så jeg kan holde et års barsel fra studiet fra sep-sep. Tilfældig god timing, kan man sige! Og jeg har haft en meget nem graviditet. Jeg havde nogle gener i starten, men fordi jeg har et studie med VIRKELIG få undervisningstimer, har jeg bare lavet selvstudie stort set hele sidste semester. Klaret mig alene for det meste.. Uden forelæsninger og holdundervisning. (Og klarede mig til topkarakter! Sorry, er bare så skide stolt stadig, at den detalje lige måtte med )

Det er dejligt at det klappede så godt! Temmelig heldigt, faktisk Men det sjove er, at selvom det ikke passer, så får man det til at passe På den ene eller anden måde.

Og man må gerne være stolt af sine resultater! Det er jo pisse sejt gået!

Anmeld

30. september 2011

Madam Blå

Peanut skriver:

Vores er også planlagt. Og ville egentlig gerne have været startet for 1-1½ år siden, men da jeg ikke synes jeg ville "ødelægge" min uddannelse med barsel osv, valgte vi at vente, så jeg kan være færdig med min uddannelse til februar 2012 inden jeg skal føde. 

Vi smed pillerne i marts og resten af præventionen i juni (for at vi kunne "få et barn" i marts 2012 - tidligst).

Vi er dog ikke blevet gravide endnu 

Det er smart at planlægge det sådan Men man kan bare ikke vide hvilken graviditet, man får. Sådan havde vi også planlagt det - men som sagt, mit bækken er altså ikke enigt

Håber at i snart står med en positiv test!

Anmeld

30. september 2011

SjeBets

Første kinder ikke planlagt, blev lavet på et kondom oven i .. så heldig var jeg den gang. Men ikke fortrudt, nummer to var planlagt til at skulle komme i januar, helst start januar MEN jeg testede gravid gravid en mdr efter jeghavde smidt dem, så nåede ik at få en mens uden p-piller, og fik min søn i midt januar.

MEN der til skal så siges jeg bliver så nemt gravid at jeg bare skal tænke eller kigge på en mand 

Anmeld

30. september 2011

oerbaek

vi valgte at smide pillerne da jeg var 21 år og så se hvor lang tid der såå gik, altså tage det som det kom, jeg blev opereret for nu 12 år siden og fik fjernet den ene æggestok så vi havde fået at vide at det ikke var sikkert at vi kunne få børn, derfor valgte vi at starte i god tid der gik ikke mere end 3 mdr så var jeg gravid

2 gang var vi begyndt at snakke om at der ikke skulle gå for lang tid inden vi ville prøve igen og der fandt vi faktisk ud af 2 uger efter at jeg var gravid faktisk d. 25 dec så en dejlig julegave så helt planlagt var han ikke  

her 3 gang var det  helt planlagt og det tog kun 2 forsøg så selvom jeg mangler den ene æggsetok og vi fik atvide dengang at vi godt kunne få svært ved at få børn er det kommet ret hurtigt til os og vi sidder i dag med 3 helt fantastiske drenge  

Anmeld

30. september 2011

Den lykkelige

Samme her! Vi troede også der ville gå læææænge inden jeg blev gravid. Vi spiste ikke sundt, og røg og drak som svin... Så vi troede egentlig ikke at vi kunne blive gravide. Men jo, det kunne vi! En del hurtigere end forventet og planlagt..

Men heldigvis får man jo barnet til at passe perfekt ind i sine planer.. Men undres tit over, hvor planlæggende folk egentlig er.. Nok mig selv inklusive... Jeg troede også, at ejg kunne planlæge mig til det.. Men! Jeg blev klogere

Ja lige præcis
Har det som dig.. Min kæreste har heller ikke været "guds bedste barn".. så jeg var jo i tvivl om han overhovedet kunne osv.. Så var bare helt vildt da jeg stod 6 uger efter med ømme bryster og kvalme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.