Cola når man er gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2011

Dansker I Holland

Jeg drak osse Cola da jeg var gravid med mine første 2 unger. Det skete der ikke noget ved, fik dog halsbrand hvis jeg drak for meget om dagen.. Ikke fedt Og jeg ville personligt holde mig fra Zero og light da der er sødestoffer i og aspartam og det er ikke godt for et foster. Ved ikke hvad der sker, men siger bare hvad jeg har hørt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2011

vitapigen

Altså jeg levede af Pepsi Max da det hjalp på min kvalme og jeg fik en dejlig sund pige på 4150 g

Anmeld

29. september 2011

S.Maria

Cola light og alle andre light produkter der indeholder aspartam er ikke godt for barnet. Ved ikke lige hvad det kan gøre, men jeg holdt mig fra det. Synes jeg har hørt at det kunne gøre drenge kan få sværre ved selv at få børn, og man kan føde for tidligt. Man skal nok ikke tro på alt hvad de anbefaler og holde sig fra, men man kan jo ikke lade hver med at tænke over det alligevel :-)

Anmeld

29. september 2011

Frøken J.

alt med måde! cola er også én af mine laster, men har da skåret voldsomt ned under graviditeten. Men har btw lige nydt en halv liter. Uhmmmm! 

Anmeld

29. september 2011

sandorff

Anonym skriver:

Jeg er gravid, og jeg er desværre stor cola drikker, men har bestemt mig for ikke at ville drikke det ret meget under graviditeten, kun ved særlige lejligheder.

Men for at undgå al sukkeret er det så ok at drikke en cola zero? Jeg har læst at light skulle være skadeligt for fosteret.

light og zero er præcist det samme... jeg drak alm. og der er intet sket. men nu ved jeg jo ikke hvor meget du drikker, men en cola engang imellem skader ikke

Anmeld

29. september 2011

Mira0911

Anonym skriver:

Jeg er gravid, og jeg er desværre stor cola drikker, men har bestemt mig for ikke at ville drikke det ret meget under graviditeten, kun ved særlige lejligheder.

Men for at undgå al sukkeret er det så ok at drikke en cola zero? Jeg har læst at light skulle være skadeligt for fosteret.

Alt med måde... Jeg drak light... Har en sund og rask datter på 9 dage... 

Anmeld

29. september 2011

Møn-Mor

Jeg har desværre også en cola last - nemlig Pepsi Max, som er et lightprodukt. Jeg har forsøgt at skære ned her under min graviditet, men har ikke formået det og drikker ca. halvdelen af en 1½ liters flaske per dag dvs. 750 ml.

Jeg har dog ikke andre laster, så som rygning, vindrikning el. lign. og har besluttet mig for, at så længe jeg overordnet passer lidt på mig selv, så går det nok, at jeg drikker min Pepsi Max.

Man bliver påduttet så mange skræmmekampagner gennem sit graviditet og nye undersøgelser af dit, dut og dat ser hele tiden dagens lys.
Jeg ville nok ende ud dybt deprimeret, hvis jeg skulle overholde alle formaninger til punkt og prikke hele min graviditet igennem.

/Winnie

Anmeld

29. september 2011

landskronagade

Cola Zero indeholder aspartam eller nutrasweet, som det også kaldes, hvilket der er forsket meget i, fordi visse forskere har fundet en sammenhæng mellem indtagelse af stoffet og kræft fx. Jeg mener også at man har fundet sammenhænge mellem adhd og indtagelse af aspartam, hos moderen mens hun var gravid med det pågældende barn.

Det korte af det lange er, at aspartam er et kemisk stof, som kan påvirke nervebanerne i din krop. Men små mængder af kemikalier kan kroppen nok godt klare. 

Det er et valg man selv træffer.

Anmeld

29. september 2011

Fenja09

Før jeg blev gravid drak jeg kun cola, da jeg fandt ud af jeg var gravid og også fik graviditetssukkersyge gik jeg over til Zero eller andre light sodavand. Idag er der forsket i light sodavand og det skulle måske være usundt for det ufødte barn, men det er stadig ikke noget der skrives om eller frarådes på sundhedsstyrelsens hjemmeside. Det er derfor stadig kun under forskning og der diskuteres om det skal frarådes gravide at drikke det.

Min datter er idag 1 mdr gammel og fejler ingenting, trods Cola Zero indtag. Så drik du bare en cola i ny og næ, det sker der absolut ingenting ved. Alt med måde.

/Fenja

Anmeld

29. september 2011

Nessie

Anonym skriver:

Jeg tænker også alt med måde. Jeg vil ikke risikere sukkersyge under graviditeten så vil gøre alt hvad jeg kan for at holde mig fra sådan nogle ting. Men nogen gange har man jo bare lige lyst til en cola hvis man er i byen eller noget famiie tam tam

Det er ikke sukker der giver dig sukkersyge

Men hold dig til cola zero, spis sundt og 6 gange om dagen, så kan du måske holde "styr" på dit blodsukker, og holde sukkersygen fra livet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.