Cola når man er gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.652 visninger
40 svar
0 synes godt om
29. september 2011

Anonym trådstarter

Jeg er gravid, og jeg er desværre stor cola drikker, men har bestemt mig for ikke at ville drikke det ret meget under graviditeten, kun ved særlige lejligheder.

Men for at undgå al sukkeret er det så ok at drikke en cola zero? Jeg har læst at light skulle være skadeligt for fosteret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2011

Carina1977

Anonym skriver:

Jeg er gravid, og jeg er desværre stor cola drikker, men har bestemt mig for ikke at ville drikke det ret meget under graviditeten, kun ved særlige lejligheder.

Men for at undgå al sukkeret er det så ok at drikke en cola zero? Jeg har læst at light skulle være skadeligt for fosteret.

Alt med måde....så længe du ikke overdriver, så tror jeg altså ikke det skader 

Anmeld

29. september 2011

ninnaa

Anonym skriver:

Smill .

Er selv super cola glad da jeg ventede min første søn drak jeg endnu mere cola end jeg plejede selvom jeg forsøgte at stoppe .

men fik en sund og rask dreng på 3998 g da han kom til verden selvom jeg havde læst at cola skulle give små baby'er . hi hi

Anmeld

29. september 2011

Anonym trådstarter

Carina1977 skriver:

Alt med måde....så længe du ikke overdriver, så tror jeg altså ikke det skader 

Jeg tænker også alt med måde. Jeg vil ikke risikere sukkersyge under graviditeten så vil gøre alt hvad jeg kan for at holde mig fra sådan nogle ting. Men nogen gange har man jo bare lige lyst til en cola hvis man er i byen eller noget famiie tam tam

Anmeld

29. september 2011

FrkLarsen

Anonym skriver:

Alt med måde 

Jeg drak også cola i graviditeten, det fik min kvalme til at forsvinde 

Anmeld

29. september 2011

Anonym trådstarter

ninnaa skriver:

Smill .

Er selv super cola glad da jeg ventede min første søn drak jeg endnu mere cola end jeg plejede selvom jeg forsøgte at stoppe .

men fik en sund og rask dreng på 3998 g da han kom til verden selvom jeg havde læst at cola skulle give små baby'er . hi hi

Ja det modbeviste da lige at det ikke passer hi hi.

man har jo så mange gode ønsker og håb, men det er ikke altid man lige kan holde det.

Anmeld

29. september 2011

Carina1977

Anonym skriver:

Jeg tænker også alt med måde. Jeg vil ikke risikere sukkersyge under graviditeten så vil gøre alt hvad jeg kan for at holde mig fra sådan nogle ting. Men nogen gange har man jo bare lige lyst til en cola hvis man er i byen eller noget famiie tam tam

Helt klart....og det synes jeg sagtens du kan gøre 

Anmeld

29. september 2011

Anonym trådstarter

FrkLarsen skriver:

Alt med måde 

Jeg drak også cola i graviditeten, det fik min kvalme til at forsvinde 

Ja man gør jo hvad man kan for ikke at have det dårligt

Anmeld

29. september 2011

132319

Du må drikke op til 2 liter før du overskrider grænsen for hvor meget koffein du må indtage

Jeg drak massevis af cola under begge mine graviditeter og jeg fik ikke sukkersyge

Anmeld

29. september 2011

Anonym trådstarter

132319 skriver:

Du må drikke op til 2 liter før du overskrider grænsen for hvor meget koffein du må indtage

Jeg drak massevis af cola under begge mine graviditeter og jeg fik ikke sukkersyge

Ja det kommer jeg ikke i nærheden af. Drikker max en halv liter i løbet af en dag og det er slet ikke hver dag.

Vi har sukkersyge i vores familie, så er bange for at jeg måske nemmere vil kunne udvikle det hvis jeg ikke passer på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.