Cola når man er gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2011

ano14316

132319 skriver:

På wikipedia står det nu 50-150 pr kop

Men uanset, så er der jo altså mere koffein i kaffe og anbefalingerne hedder max 3-4 kopper, så at man drikker 1/2-1 liter cola om dagen, sker der intet ved på det punkt.

Du har helt ret.. 

Nåh jeg har i hvertfald ikke drukket for meget cola

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2011

Wimmie

Anonym skriver:

Jeg er gravid, og jeg er desværre stor cola drikker, men har bestemt mig for ikke at ville drikke det ret meget under graviditeten, kun ved særlige lejligheder.

Men for at undgå al sukkeret er det så ok at drikke en cola zero? Jeg har læst at light skulle være skadeligt for fosteret.

Cola er også min last 

Men som flere siger så skal der meget til før det bliver "for meget" - det er selve koffeinen der ikke er supersundt for baby, men med mindre du både fylder dig med masesr af cola og kaffe, så burde det ikke være et problem 

Så alt med måde men det lyder bestemt ikke til at du har noget at være nervøs for.

Anmeld

29. september 2011

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

man skal jo passe på med sukkeret i forhold til graviditetssukkersyge.. Men der kan man jo drikke light/zero det er begge light produkter med de samme "skadelige -om man vil" stoffer.. selv får jeg migræne af kunstige sødemiddel og gør det både af light og zero.. 

problemet med cola er jo at der også indeholder coffein.. Der er ca. dobbelt så meget coffein i en cola, som i en kop kaffe. sunhedsstyrrelsen anbefaler max 3 kopper kaffe om dagen, så halvdelen af det, er den mængde cola man i forhold til koffein kan drikke, altså 1,5 kop - desværre ikke krus...  

Da jeg blev gravid valgte jeg at skære cola helt væk, jeg erstattede det med danskvand.. Jeg har da drukket cola et par gange igennem graviditeten, men vælger somregel noget andet sodavand, der ikke indeholder coffein... 

Ja det skal man nemlig, og derfor vil jeg også helst skære det så meget væk som muligt, og jeg tror også mere det er den der søde smag der er fristende, og som du kunne man jo tage en anden slags sodavand hvis det endelig var.

Anmeld

29. september 2011

Bellinda89

Hehe er selv STOR cola drikker

& drak da også cola under graviditeten

Og fik en sund og rask pige på 3500 g

Anmeld

29. september 2011

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Cola er også min last 

Men som flere siger så skal der meget til før det bliver "for meget" - det er selve koffeinen der ikke er supersundt for baby, men med mindre du både fylder dig med masesr af cola og kaffe, så burde det ikke være et problem 

Så alt med måde men det lyder bestemt ikke til at du har noget at være nervøs for.

Jeg kan slet ikke lide kaffe så det vil ikke være noget problem men vil da helt sikkert tænke over hvor meget cola jeg drikker og så skære ned på det

Anmeld

29. september 2011

Wimmie

Anonym skriver:

Jeg kan slet ikke lide kaffe så det vil ikke være noget problem men vil da helt sikkert tænke over hvor meget cola jeg drikker og så skære ned på det

Jeg kender det alt for godt...jeg har også selv skåret ned men lidt hver dag er der stadig plads til 

Når jeg er på arbejde drikker jeg stort set kun vand og mælk - herhjemme skal der dog lidt cola på bordet når vi slapper af og ser film 

Anmeld

29. september 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Nu tænker jeg alt med måde... tænker at man skal passe på ikke at kamme over, bare fordi man er gravid... men man skal tænke sig om...

Jeg synes du skal holde dig til din halve cola.. light siger de, gør at man føder for tidligt... Da jeg ventede nr. 1 fik jeg graviditets sukkersyge, lå lige på grænsen. så fik diætist på.. hun forklaret at jeg måtte drikke alt det cola light jeg ville... men sådan er det ikke mere..

Anmeld

29. september 2011

Anonym trådstarter

Mathias Villads skriver:

Nu tænker jeg alt med måde... tænker at man skal passe på ikke at kamme over, bare fordi man er gravid... men man skal tænke sig om...

Jeg synes du skal holde dig til din halve cola.. light siger de, gør at man føder for tidligt... Da jeg ventede nr. 1 fik jeg graviditets sukkersyge, lå lige på grænsen. så fik diætist på.. hun forklaret at jeg måtte drikke alt det cola light jeg ville... men sådan er det ikke mere..

Jeg vil heller ikke være hysterisk, men der dukker bare hele tiden nye ting op med hvad man må og ikke må, så bliver helt i tvivl.

Og tænkte cola zero måske er bedre end cola, men hvis man drikker det sjældent så skulle cola jo ikke kunne skade.

Anmeld

29. september 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Anonym skriver:

Jeg vil heller ikke være hysterisk, men der dukker bare hele tiden nye ting op med hvad man må og ikke må, så bliver helt i tvivl.

Og tænkte cola zero måske er bedre end cola, men hvis man drikker det sjældent så skulle cola jo ikke kunne skade.

Ja, siden kan nogen gange godt være en stor skræmmekampagne mod hvad gravide må og ikke må... og den kammer engang imellem virkelig over herinde...

Jeg har født 2 for tidlig fødte børn, men det var ikke fordi jeg drak light... jeg er afhæning af sodavand... men det var ikke været årsagen til at jeg fødte for tidligt.. det kan jeg sige hundrede procent.. heller ikke fordi jeg gik med makeup eller brugte parfume eller farvet hår... mit er genetisk, for sådan har det været med hele min mors side...

Så jeg er genrelt af den opfattelse, at man skal leve, som man gør, men skære lidt ned på nogen ting...

- drik du din cola med sindsro, når du har lyst....

Anmeld

29. september 2011

Ansemusen

Anonym skriver:

Jeg er gravid, og jeg er desværre stor cola drikker, men har bestemt mig for ikke at ville drikke det ret meget under graviditeten, kun ved særlige lejligheder.

Men for at undgå al sukkeret er det så ok at drikke en cola zero? Jeg har læst at light skulle være skadeligt for fosteret.

Tror ikke på at det som sådan skader fostret. Tror at alt i overdreven stil er skadeligt, også gulerødder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.