Hjælp mig piger, jeg har så ondt i maven..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2011

Anonym trådstarter

mea skriver:

For guds skyld,du må IKKE tage klyk,da det er ve fremkaldene,skal du tage afføeingsmiddel,skal du tage microlax.

Men som en siger så er laktolose altså godt,og det er ikke vanedannende for tarmene.

Det virker selvfølgelig ikke med det samme,men hvis du tager det hver dag,går det hele meget lettere.

Tak for svar. Havde slet ikke overvejet at tage nogen midler, da jeg ikke troede det var så alvorligt.
Førhen når jeg havde menstruation var jeg også forstoppet i den periode. Og lige nu passer det jo med at jeg sulle have haft min mens for anden gang. SÅ troede bare det var endnu en omgang, men hold kæft det tager til i smerter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2011

frk-stoltze

IS kold sveskejuice er ikk så slemt som var det lunken, og så skal man bare skynde sig at drikke det, så kommer smagen først bagefter

pøj pøj med det.

Anmeld

28. september 2011

Anonym trådstarter

frk-stoltze skriver:

IS kold sveskejuice er ikk så slemt som var det lunken, og så skal man bare skynde sig at drikke det, så kommer smagen først bagefter

pøj pøj med det.

jeg skal bare først have det anskaffet og kan jo nærmest ikke gå

Tak søde.

Anmeld

28. september 2011

frk-stoltze

hehe få manden til at tage noget med hjem.

Anmeld

28. september 2011

Anonym trådstarter

frk-stoltze skriver:

hehe få manden til at tage noget med hjem.

Jeg henter selv når jeg skal på job. Så må jeg drikke noget af det når ejg får fri fra job..

Anmeld

28. september 2011

ano14316

Anonym skriver:

Jeg er 8 uger henne og har sååå ondt i maven. Ikke underlivet men maven.

Jeg har været meget forstoppet de sidste par dage, har dog som smerterne tog til tidligere været på toilet. Nu ehar jeg altså bare mega, mega ondt. Kan ikke være nogen steder...

HJÆLP, hvad kan jeg gøre så smerten går over.???? andet end sveskedrik, daddel og figen,. JEg kan ikke lide dette nemlig.

Er der nogen der har erfaring me ddette?

På forhånd tak...

Jeg er ekd af at sige det.. men du skal nok vænne dig til at der ikke skal så meget til.. 

Det var også deromkring jeg 1. gang blev forstoppet.. mine bedste råd for at undgå det er:

müsli om morgenen, gerne m. hørfrø
massere af forskelligt frugt
rugbrød med hørfrø

og så kan du tage Husk... men så længe jeg gør ovenstående har
jeg ikke problemer..

Ting der er godt herognu hvis du er forstoppet.. varmt bad, gå ture, blommer, vindruer, rosiner, alt hvad der virker afførende.. 

rigtig god bedring med mavsen..

Anmeld

28. september 2011

babymus77

Anonym skriver:

I nat måtte flere gange ud på toilet pga. smerter, men der skete intet. og når ejg så prøvede *unmdskyld detaljer* at presse var det om om jeg skulle brække mig. Jeg måtte ligge mig skrigende i seng og vække manden, jeg svedte/rystede, havde mega kvalme og sååå ondt...

I dag har jeg det OK. Stadig smerter, men skal på job senere og hvis det blviver ved må jeg imorgen tidlig ringe til lægen.

Jeg ville nu gå til læge i dag hvis jeg skreg af smerte, det tænker jeg ikke man skal!!!! Laktulose syns jeg virker ret hurtig ihvertfald for mig!!!! Tænker ikke noget hus råd hjælper på at være så forpint!! Klyks hehe skrive fejl!!! Tænker heldigvis hvis det er ve fremkaldende at apoteket siger og giver rigtig fagligt råd!!!!!! Men klart lægen;-))

Anmeld

28. september 2011

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Jeg er ekd af at sige det.. men du skal nok vænne dig til at der ikke skal så meget til.. 

Det var også deromkring jeg 1. gang blev forstoppet.. mine bedste råd for at undgå det er:

müsli om morgenen, gerne m. hørfrø
massere af forskelligt frugt
rugbrød med hørfrø

og så kan du tage Husk... men så længe jeg gør ovenstående har
jeg ikke problemer..

Ting der er godt herognu hvis du er forstoppet.. varmt bad, gå ture, blommer, vindruer, rosiner, alt hvad der virker afførende.. 

rigtig god bedring med mavsen..

Tak for rådene. Jeg ahr været forstoppet siden 5+,men ikke i dette omfang. HOLD NU KÆFT.

Tag for rog ang. morgenmad/ffrokost. Jeg spiser rigtig meget blandet frugt..

Herognu virkningen virker ikke på mig. Har spist 4 blommer allerede i dag og der sker intet. igår spiste jeg både blommer og netariner. INTET.

Tak for det.

Anmeld

28. september 2011

ano14316

babymus77 skriver:

Hvis du kan lide kirsebær så køb det også!!! Det giver tynd mave hvis du spiser en hel bakke;-)) laktulose hjælper også!!! Og ellers klyks!! Og spis svesker selvom du ikk ka li dem!!! Hva gør man ikke for at komme det til livs;-) go bedring krammer

Man må altså under ingen omstændigheder tage klyx!

ikke uden der har været en læge indover... det kan virke vefremkaldende.. og ts er 8 uger henne og stadig i den periode hvor man skal passel ekstra på.. 

vedr. lactulose står der på apoteket.dk:" kan om nødvendigt anvendes" Så jeg ville nok lige tjekke med jordemoder eller læge inden jeg tog det..

Anmeld

28. september 2011

Anonym trådstarter

babymus77 skriver:

Jeg ville nu gå til læge i dag hvis jeg skreg af smerte, det tænker jeg ikke man skal!!!! Laktulose syns jeg virker ret hurtig ihvertfald for mig!!!! Tænker ikke noget hus råd hjælper på at være så forpint!! Klyks hehe skrive fejl!!! Tænker heldigvis hvis det er ve fremkaldende at apoteket siger og giver rigtig fagligt råd!!!!!! Men klart lægen;-))

Det er ford lægen kun har tlf. tid om morgenen. Og ringer man til lægesek. siger de bare at jeg skal snakke med lægen, så jeg skal ringe imorgen tidlig.

Så jeg må vente. Håberbare ikke jeg får en ligeså dårlig nat. Men prøver med sveskejucie på jobbet og så håber jeg det sætter skub i tingene i aften/i nat.
Og ellers må jegringe til lægen imorgen tidlig og høre hvad de vil råde mig til Om jeg skal tage det der lactulose eller hvad det hed, eller hvordan og hvorledes.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.