KarinOM skriver:
Hej du!
Nu er jeg ikke den der besvarer flest indlæg...men tænkte at det her måtte jeg altså kommentere.
TAG DIG DOG SAMMEN, KVINDE...ja, det er den tanke jeg har i hovedet det meste af dagen...og alligevel kører jeg hver dag hjem med dårlig samvittighed!
Jeg har det PRÆSIS som dig! Jeg bruger SÅ mange kræfter på at tage mig sammen...og alligevel får jeg måske presset 2 timers effektiv arbejde ud af en 8 timers dag.
Det er så hårdt konstant at have dårlig samvittighed og den der "hvis-jeg-dog-bare-kunne-tage-mig-sammen" tanke. Man bruger mange flere kræfter på at være på arbejde, end man ville gøre hvis man rent faktisk arbejdede!
Jeg tror ikke det er stress (i mit tilfælde), men mere en manglende motivation pga manglende interesse...min terapeut (som jeg ikke går ved længere) sagde, at jeg har en dårlig kombi af at være lyst-styret og have en for stor samvittighed. Måske kan du genkende det? Man kan ikke sparke sig selv til at lave noget man ikke har lyst til og samtidig har man SÅ dårlig samvittighed over at man ikke laver det.
Min redning er at jeg snart går på barsel...og vil så bruge tiden på at finde ud af hvad jeg egentlig vil, for det her er hverken min kæreste, mit barn eller jeg selv tjent med.
Har ikke rigtig nogle gode råd...vil bare fortælle dig at du ikke er alene!
Tak for at du tog dig tid til at besvare mit indlæg og dele din historie
Dejlig at høre jeg ikke er alene, selvom det ikke lyder til, at det er særlig sjovt at være dig heller!
Du beskriver så godt hvordan jeg har det, med "hvis-jeg-dog-bare-kunne-tage-mig-sammen"-tanken og de frustrationer der følger med.
Jeg mangler helt klart interesse, for de opgaver jeg skal lave og jeg ved, at jeg ikke er der, hvor jeg skal være i mit liv rent arbejdsmæssigt.
Men om jeg er lyst-styret, det ved jeg ikke
Jeg er nok mere typen, som undertrykker min egen lyst og gør som alle andre gerne vil. Jeg har meget svært ved at mærke, hvad jeg selv ønsker og har næsten hele mit liv fulgt med strømmen. Men jeg tror der er noget i mig, der er ved at ændre sig (et opgør mod de sider af mig) og det kan også være noget af det, jeg reagerer på, for jeg er træt af at være så idéforladt og bare løbe med flokken. Og mit arbejde er nok en del af "flokken" - i form af det sikre/fornuftige valg som alle bifalder.
Der er mange aspekter i det, men en ting er sikkert og det er, at det ikke er holdbart og at jeg nok bliver nødt til at åbne op! Det er bare så svært!
Og tro mig, jeg glæder mig også såååå meget til barsel og til at få et år, hvor jeg kan mærke efter hvad JEG vil og ikke alle andre! De 2,5 måneder der er indtil er bare vildt uoverskuelige!
Held og lykke med dine tanker, jeg håber du finder ud af, hvad du brænder for og kommer glad tilbage fra barsel uden dårlig samvittighed
!