Anonym skriver:
Jeg er en dårlig kollega og en dårlig medarbejder. Jeg laver ingenting, jeg sidder på nettet konstant og har det bare af helvede til
!
Jeg føler mig som den største svindler i hele verden. Jeg får min pæne løn ved at lave ingenting og hvis de vidste det, ville de sikkert smide mig ud med det samme (og med god grund). Jeg har så dårlig samvittighed, men jeg er bare gået helt i sort
. Jeg kan slet ikke finde motivationen, jeg sidder har bare med alle mine "masker" og lader som om jeg arbejder, joker med mine kollegaer og ligner det velfungerende menneske, jeg altid har været/ville være!
Min leder ved godt, den ikke er helt god med mig. Vi har haft flere snakke siden i vinters om, at jeg ikke har det så godt og at jeg har haft motivationsproblemer, og de har været en stor støtte - men de kender ikke omfanget (jeg er for flov til at fortælle dem det og har heller ikke lyst til at skrive min egen fyreseddel). Men ingen kender omfanget ud over mig selv, for jeg skammer mig bare så meget
. Selv min kæreste ved det ikke, han ved godt, at jeg ikke er glad for mit arbejde og ikke vil arbejde der mere efter min barsel, men ikke at jeg faktisk ikke udfører mit arbejde, mens jeg er der (jeg får dog lavet ting lige op til deadlines). Det skal siges det først er blevet rigtig slemt de sidste 3-4 uger, ellers har jeg fået løst mine opgaver (dog langsommere end normalt). Jeg føler bare alt hober sig op omkring mig og tanken om alle de ting, jeg skal nå inden jeg skal på barsel om 2,5 måneder, gør mig trist og gør at jeg slet ikke kan motivere mig. Føler det som en ond cirkel!
Og jeg kender løsningen: bide i det sure æble og få løst mine opgaver! Lave lister over hvad jeg mangler og strege minimum en ting om dagen. Og bede om hjælp, snakke med nogen om det - og det er nok det jeg vil med det her indlæg, jeg vil gerne have et SPARK I RØVEN eller ET GODT RÅD, så jeg får modet til at stå ved mig selv og få løst mine opgaver!
Men det er bare som om, jeg kan bare ikke finde styrken i mig, det er lige som om, jeg gerne vil have det hele braser sammen om ørerne på mig. At jeg kommer derud, hvor andre må samle mig op og hjælpe mig. Ej hvor er det hele bare uoverskueligt lige nu
!
Ærligt talt synes jeg du skulle sygemelde dig selv fra jobbet og tage hjem, eller blive hjemme fra imorgen af. Det gavner hverken dig selv eller arb.pladsen at du risikerer at skabe dig et dårligt ry.. Forstår du?

(det er sagt med kærlighed)
Det er HÅRDT!!!! at blive mor, ogja jeg ville ikke risikere at gå ned med stress eller dep.
Jeg synes du skal tage dig en aften i aften hvor du virkelig tænker over tingene, vælger du at tage på arbejde imorgen må du prøve at få det hele til at fungere og vælger du at søge læge og sygemelde dig, synes jeg du skal slappe af og få noget ro på..
Ærligt ville jeg gøre det sidste. Livet er bare uforudsigeligt nogle gange og jeg lever sammen med en mand som fik konstateret dep og social ansat efter vi fik vores datter og jeg vil til enhver tid råde folk til at passe på deres helbred.. Der gik 9 mdr inden jeg fik ham til læge.. Nu er han i behandling men jeg stod og gør stadig i dag med alt selv... Det er SÅ vigtigt at du tager det seriøst!
Du skal efter min mening søge professionel hjælp, også selvom du ikke snakker med nogen om det nu. Evt tag en snak med manden i aften og lig kortene på bordet, for det er IKKE sundt at gå med og gavner ingen!