Det var mig, som stod bag dette emne i nat:
https://www.baby.dk/debat/136365pi1/foedsel/hjaelp- mig-jeg-ved-ikke-om-det-er-veer-eller-mavekneb.asp xJeg har haft en rædsom nat, og jeg har det ikke bedre nu! I starten var jeg rimelig overbevist om, at det nok var veer. Fik de ekstremte smerter i maven ca. hver 5-6 minut, og de varede 1½ minuts tid. Men så ændrede de karakter, så jeg fik mavekramperne som vinden blæste (fx 10 sekunders mellemrum), og så var det kramper der kun varede nogle sekunder.
Jeg tror ikke jeg før har oplevet lignende smerte! Jeg lå og klamrede mig til sofaryggen, fik koldsved og småpeb indtil kramperne gik over. Havde nogle perioder hvor det aftog lidt, men hvis jeg så rejste mig, så kom det igen.
Jeg endte med at ringe til fødegangen ved 4.30-tiden og snakkede med en sød jordemoder. Hun sagde, at hun ikke troede det var noget farligt, og anbefalede mig at snuppe et par panodiler og se, om ikke jeg kunne sove lidt. Og så se det an. Hun sagde, at det godt kunne lyde som om, at smerterne satte gang i fødslen, men hun havde ikke noget bud på, hvad det var, der skete.
Har det stadig elendigt her til morgen. Maven kramper ikke så meget mere. Kastede op én gang i nat kun, og én gang her til morgen, så derfor føler jeg ikke umiddelbart, at det kan være omgangssyge eller noget..
Mon der er nogen der har et bud på, hvad der er galt med mig? Må indrømme jeg har fået fødselsangst efter denne nat, for smerterne var så ekstreme, at jeg bliver bange for tanken om veer...
Anmeld