Update på "Ved ikke om det er veer eller mavekneb"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2011

Frøken J.

Thalia skriver:

Jeg synes det lyder som om din krop stille og roligt er ved at gøre sig klar til fødsel.

Jeg får altid slemme mavekramper, diarre og en smule opkast i dagene før jeg føder, og selvom det er drøn ubehageligt, så har jeg vænnet mig til at det er sådan min krop "starter op". Typisk er jeg rigtig skidt 1-2 dage, men jeg kommer ret hurtigt ovenpå igen når de rigtige veer går i gang.

Jeg synes du skal følge rådet fra fødegangen om at spise et par panodiler efter behov, og så ellers bare hvile mest muligt, og drik ekstra væske.

Men mit umiddelbare gæt er at du sidder med en ekstern baby om ikke så voldsomt lang tid

Det ville bestemt ikke gøre noget, hvis det var det - Det ville dog være meget rart, om kroppen kunne gøre sig klar uden så voldsom en omgang hurlumhej. Puhada. Men når du fik veer, gjorde de så ondt på en anden måde? For jeg synes de der kramper var en slags smerte, som var svær at magte, så jeg håber jo sådan, at veer er anderledes!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2011

Thalia

Frøken J. skriver:

Det ville bestemt ikke gøre noget, hvis det var det - Det ville dog være meget rart, om kroppen kunne gøre sig klar uden så voldsom en omgang hurlumhej. Puhada. Men når du fik veer, gjorde de så ondt på en anden måde? For jeg synes de der kramper var en slags smerte, som var svær at magte, så jeg håber jo sådan, at veer er anderledes!

Mavekramperne føltes som ganse almindeligsmertefuld vuggestuepest. Altså kramper øverst i maven, opkast og diarre når det er værst.

Når det går over i veer føles det for mit vedkommende meget mere som tiltagende menssmarter. Altså som om smerten bevæger sig længere ned, og i større grad bliver til kramper og spændinger nederst i maven og omme i lænden.

Jeg synes veerne gør lige så ondt som opstartskramperne, men smerten er nemmere at arbejde sig igennem, fordi man kan mærke den starter og man ved hvornår den slutter. Jeg plejer faktisk at kunne komme igennem mange timers veer udelukkende ved at fokusere på vejrtrækningen. Når veen starter tager jeg en meget dyb indånding, og så puster jeg langsomt ud mens veen aftager.

Anmeld

26. september 2011

SussieThyssen

Frøken J. skriver:

Men hvis det avr blærebetændelse, ville det så ikke sidde nederst og ikke øverst i maven? Det er jo også blevet lidt bedre i dag.. Jeg tror lige jeg vælger at se det an, og se om det kommer igen. Så må manden varte mig op. Havde lige en idé om, at han kunne tage cola med hjem til min stakkels mave, men kan se hans dankort ligger på bordet, så det har han glemt. ÆV!

Ikke nødvendigt vis.

Jeg har konstateret herinde at gravide og blærebetændelse kan give de særeste udslag og smærter de underligste steder.

Men så må du jo sende kæresten ned efter en cola og en cultura når han kommer hjem..det gør underværker. 

Anmeld

26. september 2011

Frøken J.

Thalia skriver:

Mavekramperne føltes som ganse almindeligsmertefuld vuggestuepest. Altså kramper øverst i maven, opkast og diarre når det er værst.

Når det går over i veer føles det for mit vedkommende meget mere som tiltagende menssmarter. Altså som om smerten bevæger sig længere ned, og i større grad bliver til kramper og spændinger nederst i maven og omme i lænden.

Jeg synes veerne gør lige så ondt som opstartskramperne, men smerten er nemmere at arbejde sig igennem, fordi man kan mærke den starter og man ved hvornår den slutter. Jeg plejer faktisk at kunne komme igennem mange timers veer udelukkende ved at fokusere på vejrtrækningen. Når veen starter tager jeg en meget dyb indånding, og så puster jeg langsomt ud mens veen aftager.

Tusind tak for svaret! Håber det er sådan noget. Synes det er blevet værre igen her til aften med lidt småkramper, og frygter virkelig at skulle gennem det samme igen i nat..

Anmeld

26. september 2011

Frøken J.

SussieThyssen skriver:

Ikke nødvendigt vis.

Jeg har konstateret herinde at gravide og blærebetændelse kan give de særeste udslag og smærter de underligste steder.

Men så må du jo sende kæresten ned efter en cola og en cultura når han kommer hjem..det gør underværker. 

Hmm okay cola er indtaget! Men maven gør nu stadig ondt, og synes det er blevet værre igen. Orker det ikke! Har sovet meget af dagen, men er bare helt færdig alligevel..

Anmeld

26. september 2011

Mille83

Frøken J. skriver:

Hmm okay cola er indtaget! Men maven gør nu stadig ondt, og synes det er blevet værre igen. Orker det ikke! Har sovet meget af dagen, men er bare helt færdig alligevel..

Nu har jeg ikke læst det hele men har du været til tjek på FG eller ved jordemoder?? 

Anmeld

26. september 2011

Frøken J.

Mille83 skriver:

Nu har jeg ikke læst det hele men har du været til tjek på FG eller ved jordemoder?? 

Nej.. Jeg snakkede med FG i nat, og hun sagde bare det ikke lød som noget farligt og jeg bare skulle hvile og tage et par smertestillende

Anmeld

26. september 2011

Mille83

Frøken J. skriver:

Nej.. Jeg snakkede med FG i nat, og hun sagde bare det ikke lød som noget farligt og jeg bare skulle hvile og tage et par smertestillende

Okay og de smertestillende hjalp ikke? 

Hvis jeg var dig ville jeg tage til tjek ved egen jordemoder imorgen hvis du kan det (eller når det 

Måske de kan trylle lidt, det gjorde min jordemoder 

Anmeld

26. september 2011

Frøken J.

Mille83 skriver:

Okay og de smertestillende hjalp ikke? 

Hvis jeg var dig ville jeg tage til tjek ved egen jordemoder imorgen hvis du kan det (eller når det 

Måske de kan trylle lidt, det gjorde min jordemoder 

De hjalp kun på de smerter jeg havde fået i hoved og nakke af at spænde under kramperne

De er desværre ret overbooket på jordemoderklinikken pt, så jeg kan først få tid igen efter min termin på søndag Jeg skal dog til regelmæssigt check på svangreamb. onsdag, men det er jo også længe, hvis man har det skidt!

Anmeld

26. september 2011

SussieThyssen

Frøken J. skriver:

Jeg synes altså du skal ringe til FG og så komme ind og få et tjek både for det ene og det andet.
Du kan jo være ved at gå i fødsel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.