Frøken J. skriver:
Det ville bestemt ikke gøre noget, hvis det var det - Det ville dog være meget rart, om kroppen kunne gøre sig klar uden så voldsom en omgang hurlumhej. Puhada. Men når du fik veer, gjorde de så ondt på en anden måde? For jeg synes de der kramper var en slags smerte, som var svær at magte, så jeg håber jo sådan, at veer er anderledes! 
Mavekramperne føltes som ganse almindeligsmertefuld vuggestuepest. Altså kramper øverst i maven, opkast og diarre når det er værst.
Når det går over i veer føles det for mit vedkommende meget mere som tiltagende menssmarter. Altså som om smerten bevæger sig længere ned, og i større grad bliver til kramper og spændinger nederst i maven og omme i lænden.
Jeg synes veerne gør lige så ondt som opstartskramperne, men smerten er nemmere at arbejde sig igennem, fordi man kan mærke den starter og man ved hvornår den slutter. Jeg plejer faktisk at kunne komme igennem mange timers veer udelukkende ved at fokusere på vejrtrækningen. Når veen starter tager jeg en meget dyb indånding, og så puster jeg langsomt ud mens veen aftager.
Anmeld