Hjælp mig! Jeg ved ikke om det er veer eller mavekneb!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.543 visninger
11 svar
0 synes godt om
26. september 2011

Anonym trådstarter

Håber nogen er vågne her i nat.. Jeg kan ikke finde ud af, om jeg har veer, eller om det bare er mavekneb. Ja, det lyder nok lidt dumt!

Men det føles ikke som de menstruationssmerter som alle taler om, og som jeg ellers selv har prøvet et par gange. Men med mellemrum får jeg sådanne ubehagelige sammentrækninger i maven og det gør ondt i ryggen, og jeg er lige ved at kaste op. Så går det væk igen.

Grunden til jeg er i tvivl er, at jeg også lige har været på wc og lavet nr. 2, og har også noget luft i maven. Så kan ikke finde ud af, om det er det ene eller det andet. Men det er meget ubehageligt, og jeg får voldsom kvalme af det..

Hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2011

Bondepigen

Anonym skriver:

Håber nogen er vågne her i nat.. Jeg kan ikke finde ud af, om jeg har veer, eller om det bare er mavekneb. Ja, det lyder nok lidt dumt!

Men det føles ikke som de menstruationssmerter som alle taler om, og som jeg ellers selv har prøvet et par gange. Men med mellemrum får jeg sådanne ubehagelige sammentrækninger i maven og det gør ondt i ryggen, og jeg er lige ved at kaste op. Så går det væk igen.

Grunden til jeg er i tvivl er, at jeg også lige har været på wc og lavet nr. 2, og har også noget luft i maven. Så kan ikke finde ud af, om det er det ene eller det andet. Men det er meget ubehageligt, og jeg får voldsom kvalme af det..

Hjælp

Uuh det er svært at sige... Det kan jo både være det ene og det andet. Læg mærke til om det kommer med bestemte mellemrum.. Ellers ring til FG, hellere en gang for meget....

Hvor langt er du henne?

Anmeld

26. september 2011

mariamiss6

Hjælp

Hmmm, det kunne jo godt være veer.... Ikke sikkert det er nogen der umiddelbart gør noget for dig...

Hvor langt er du?

Hvis det er mavekneb, så går det jo væk igen når du har fået pruttet og skidt godt igennem

Så gå på toilettet så tit du føler det mindste for det, og hold ikke prutterne tilbage...

Luft der sidder på tværs i maven kan være tememlig smertefuldt, jeg har selv prøvet det umiddelbart efter min 2. fødsel, og jeg troede simpelthen der var gået noget helt galt. Det gik over efter en dags tid og MANGE prutter....

Hvis du er ved din termin, og du siger du har været på toilettet to gange, og smerterne stråler om i ryggen, så er der vel en rimelig chance for at det er veer....

Ofte, hvis kroppen forbereder sig godt nok, så skal man på toilettet umiddelbart før fødslen går i gang. For det er "meningen" at kroppen selv tømmer tarmen, så du er klar til fødslen... Ellers sker det jo bare at det kommer under presseveerne

Prøv, nu du alligevel ikke kan sove, at tage tid på hvor længe veerne varer, og hvor længe der er i mellem dem.... Når du har gjort det en times tid eller mere, burde du kunne se om der er et fast mønster.

Hvis der er et fast mønster i varighed, og pausen imellem, så er det temmelig sikkert veer :D

Anmeld

26. september 2011

Anonym trådstarter

Bondepigen skriver:

Uuh det er svært at sige... Det kan jo både være det ene og det andet. Læg mærke til om det kommer med bestemte mellemrum.. Ellers ring til FG, hellere en gang for meget....

Hvor langt er du henne?

MEn tænker bare FGsiger at hvis det er veer vil det komme oftere på et tidspunkt, så det skal jeg se an på.. det er helt vildt svært ikke at vide om det er det ene eller det andet. Men det gjorde ondt nok til jeg stod op igen i hvert fald!

Jeg er uge 39+, så det gør ikke noget hvis det er veer

Anmeld

26. september 2011

Anonym trådstarter

mariamiss6 skriver:

Hmmm, det kunne jo godt være veer.... Ikke sikkert det er nogen der umiddelbart gør noget for dig...

Hvor langt er du?

Hvis det er mavekneb, så går det jo væk igen når du har fået pruttet og skidt godt igennem

Så gå på toilettet så tit du føler det mindste for det, og hold ikke prutterne tilbage...

Luft der sidder på tværs i maven kan være tememlig smertefuldt, jeg har selv prøvet det umiddelbart efter min 2. fødsel, og jeg troede simpelthen der var gået noget helt galt. Det gik over efter en dags tid og MANGE prutter....

Hvis du er ved din termin, og du siger du har været på toilettet to gange, og smerterne stråler om i ryggen, så er der vel en rimelig chance for at det er veer....

Prøv, nu du alligevel ikke kan sove, at tage tid på hvor længe veerne varer, og hvor længe der er i mellem dem.... Når du har gjort det en times tid eller mere, burde du kunne se om der er et fast mønster.

Hvis der er et fast mønster i varighed, og pausen imellem, så er det temmelig sikkert veer

Jeg er 39+, så det må godt være veer, men føler mig bare dum, hvis nu det ikke er det. Men det kan være jeg skal prøve at tage tid. Veer kan godt komme meget uregelmæssigt i starten ikke?

Har forsøgt at sove igen, men det gør bare for ondt, når det kommer, og tankerne ræser rundt i hovedet. Og så er jeg egentlig heller ikke træt

Jeg har ikke så meget luft mere efter jeg var ude på wc, men har alligevel oplevet sammentrækningerne igen

Anmeld

26. september 2011

Bondepigen

Anonym skriver:

MEn tænker bare FGsiger at hvis det er veer vil det komme oftere på et tidspunkt, så det skal jeg se an på.. det er helt vildt svært ikke at vide om det er det ene eller det andet. Men det gjorde ondt nok til jeg stod op igen i hvert fald!

Jeg er uge 39+, så det gør ikke noget hvis det er veer

Ja, men som Maria siger, så går det jo over når man har lavet nr 2 eller pruttet... Måske det ER veer, nu du er så langt henne.. Lad os da håbe det! Kan godt forstå det er svært ikke at vide om det er det ene eller det andet...

Anmeld

26. september 2011

Anonym trådstarter

Bondepigen skriver:

Ja, men som Maria siger, så går det jo over når man har lavet nr 2 eller pruttet... Måske det ER veer, nu du er så langt henne.. Lad os da håbe det! Kan godt forstå det er svært ikke at vide om det er det ene eller det andet...

Ja, især som førstegangs... man aner jo ikke hvad man skal "gå efter"

Anmeld

26. september 2011

mariamiss6

Anonym skriver:

Jeg er 39+, så det må godt være veer, men føler mig bare dum, hvis nu det ikke er det. Men det kan være jeg skal prøve at tage tid. Veer kan godt komme meget uregelmæssigt i starten ikke?

Har forsøgt at sove igen, men det gør bare for ondt, når det kommer, og tankerne ræser rundt i hovedet. Og så er jeg egentlig heller ikke træt

Jeg har ikke så meget luft mere efter jeg var ude på wc, men har alligevel oplevet sammentrækningerne igen

Min erfaring hvis det skulle være luft imaven, er at det gør sindssygt vildt psykopat ondt i nærheden af dit højre hofteben...

Jeg mindes bestemt ikke at det trak om i ryggen, men vi er jo forskellige og smerter forplanter sig forskelligt hos os alle jo....

Men altså, siden du er 39+ så tror jeg temmelig sikkert det er veer.

De kan godt gå i sig selv igen, og de kan godt svinge UTROLIGT meget i både styrke og varighed og hyppighed her i starten.... Men prøv at tage tid alligevel....

Hvor mange sammentrækninger vil du skyde på du har haft den sidste time?

Har du lagt mærke til om der skulle være slimprop eller tegnblødning? For det ville jo være endnu en indikator.... Du er ikke i tvivl om det er slimproppen, når først du ser den (hvis du gør) for det ligner en klat halvt indtørret lim med en anelse brun/gul farve i... Farven skyldes en anelse lille bitte smule blod, som er blandet ind i slimet....

Når du nu alligevel ikke kan sove, og der ikke er så mange på nettet, så brug tiden på at tage tid på veer og pauser imellem
Så går tiden, og du får et rimeligt overblik over sammentrækningerne, det er både spændende, hyggeligt, og rart at holde øje med, og vide

Hvis du bliver i tvivl ellers, så ring til FG. Du kan jo evt. tage tid en times tid og SÅ ringe der ind, hvis det ikke er gået i sig selv igen eller bliver mindre end det er nu

Jeg havde et helt døgn med småveer som var regelmæssige og godt kunne mærkes, uden jeg synes de gjorde helt vildt ondt, før jeg fik rigtig ordentlige veer... Mine gik ikke i stå, men der kunne være op til en halv time imellem, og den næste halve time fik jeg så 4 veer måske, og så pause en halv time igen... Ind til de blev noget mere hyppige da jeg kom lidt over et døgn, og så udviklede de sig stødt der fra  

Anmeld

26. september 2011

Bondepigen

Anonym skriver:

Ja, især som førstegangs... man aner jo ikke hvad man skal "gå efter"

Nej, det er jo det. Jeg var nu ikke i tvivl, for jeg havde nærmest vestorm fra starten af. Der var kun et minut mellem veerne helt fra start.

Anden gang blev jeg sat i gang.. ;0)

Anmeld

26. september 2011

mariamiss6

Nu går jeg lige i bad, og så tjekker jeg denne tråd igen bagefter, men så skal jeg også i seng....

Altså, jeg går lige i bad nu, og kigger ind til dig bagefter, om max en ½ time.... Så tager du tid imens Og tæller hvor mange du har haft

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.