Kofoed. skriver:
Den hele starter mandag kl 11:20 med at vi skal havde kørt en CGT strimmel, der er hjertelyden lidt høj, så blev sendt ud at gå en tur. Efter gåturen er hjertelyden faldet lidt og bliver godkendt til at kunne få første stikpille, klokken er nu knap 13. Bliver så sendt hjem.
Kommer tilbage kl 18 og får kørt ny strimmel, igen er hjertelyden for høj, så kl halv 8 bliver vi sendt over på FG og skal have kørt en ny strimmel. Den er perfekt og får en ny stikpille (kl 21), dog vælger de, at jeg skal have CTG på i en time efter stilpille er opført. Men efter få minutter stiger hjerterytmen igen og de indlægger mig med den besked, du går først herfra når du har født.
Kl 22:15 til 23;15 CTG fri - skønt, havde godt ondt i kroppen af at ligge på fødelejet. Kl 24 kommer jeg i en rigtig seng for natten, dog skal dog lige have lidt smertestillende først.
Kl 2:30 for jeg morfin, da jeg slet ikke kan sove for lænde smerter og veer. Resten af natten halv sover jeg, men vågner under veerne. Får også varme puder flere gange i løbet af aften/natten.
For igen kørt en CTG om morgen, igen igen for høj hjertelyd, så hun skal ud i løbet af tirsdag, om det så bliver naturligt eller med hjælp (AKS). Får morgenmad og tager et brusebad.
Kl 11 tager de vandet efter endnu en høj CTG måling. Klart fostervand.
Spiser forkost og får klyx og endnu en omgang varmepuder. Kl 13:45 påsættes vedrop og nu gør alt bare ondt, hold da op. Kunne ikke ligge eller stå, så måtte over i en stol og kunne heller ikke klare det der, så i en periode rejser jeg mig faktisk hver gang veerne er på det højeste - er lidt speciel. Kl 15:45 finder vi iltmaske frem. Kl 16:55 Epi anlagt, og hvor var det dog dejligt, endelig fred, eller det troede jeg, for det føltes som om, at jeg 5 minutter efter var ved at få revet et eller andet ud af mig, det viser sig dog at der er gået 30 minutter, wee, eller. Det var jo self pressetrang jeg mærkede, så jordemoder måtte lige mærke efter.
15:15, 3 cm åben. 17:20, 7 cm, 17:30 9,5 cm, veen efter 10 cm. 17:35 må gerne presse let med, men tør ikke, da jeg kan mærke min krop skriger efter, at jeg bare trykker lidt, så gisper mig så godt, som muligt igennem veerne og sover faktisk imellem veerne (nøj hvor skal jeg bare have epi hver gang jeg skal føde - den slukker man normalt for når pressetrangen kommer, men da den havde så perfekt en virkning på mig, så holdes den tændt). Kl 17:38 stopper CTG's hjertelyds måler pludselig med at pippe - så vi alle 4 i fødestuen kigger på hinanden og jordemoder tjekke den lille CTG måler hun havde sat på tøsen hoved, puha den var heldigvis bare faldet af, så hurtigt blev der påsat en ny.
Kl 18:10 får endelig lov til at presse. Første ve, hovedet kommer lidt ud, men hopper tilbage ind imellem veerne, næste ve, hoved fødes halvt og blev færdig født veen efter og så bliver kroppen født i den næste ve. Nøj hvor var det en fed oplevelse, hold da op, vi kvinder har bare nogle skjulte kræfter som bare kan sparke røv
Kl 18:17 fødes Anastasia 3160 g og 51 cm.
18:25 fødes moderkagen, derefter tjekker jordemoder efter rifter, fik revet den ene skamlæbe helt over, den modsatte side blev revet let i stykker, da hun kigger op, ser hun noget hinde, så hun beder mig prøve at presse og ud kommer lille tvilling b
. Derefter finder hun en stor rift i skeden, så den næste 1½-2 time bliver jeg syet.
Ved halv 9 tiden vise livmoder og tvilling b frem, nøj hvor var det bare dejligt at få set dem, tvilling b var indpakket i sin fosterhinde, så det så ikke slemt ud, men man kunne alligevel se mange detaljer.
Kl 22:30 forsøger jeg at tisse, men kan overhovedet ikke, så bliver indlagt på barselsafsnittet sammen med Peter. Udskrevet fredag middag.
Det sidst lidt billeder, det sæt hun har på er body og trøje str 44 og bukser str 50, så stor er hun ikke 
. Hun ser skøøøn ud:-).