-Sigrid- skriver:
Hva så, hvor meget røre andre folk ved jeres maver? 
Og hvor er jeres grænser for hvem der må, og hvem der ikke må?
Hos mig går det lidt ud på om man spørge eller ej. Min sviger-morfar klappede mig på maven og kaldte mig tyk da jeg var 10+? og jeg stod og lignede et spørgsmålstegn, men ...
Til gengæld nyder jeg når mine kusiner og veninder forsigtigt røre maven, og det bedste i verdenen er når kæresten lusker sig til at ligge og røre den om morgenen når han tror jeg sover 
Jeg har det egentlig fint nok med at folk jeg kender, rører ved maven, men det er rart hvis de lige spørger først. De aller nærmeste som kæresten, mine forældre, søster osv har jeg det fint med rører uden at spørge.
For mig bliver det først ubehageligt når fuldstændig fremmede mennesker rører ved maven. Syntes specielt at mine patienter og deres pårørende (specielt de ældre af dem), er slemme til det, og det syntes jeg er grænseoverskridende.
Samtidig er det dog også en rigtig god måde at komme lidt i snak med dem, for alle er jo meget nysgerrige på hvornår man har termin, kønnet osv. 
En andet ting jeg er studset over, er den måde nogle børn stiller sig op og glor med åben mund på den der mavse, det syntes jeg er lidt underholdende! Men de har måske ikke lige haft en tæt på som har været gravid, og så er det måske lidt underligt for dem, at man render rundt med en tyk mave 
Anmeld